Welk type V70 zouden jullie adviseren?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

crackedtooth schreef:Ik heb het over prettig inhalen en fijn acceleren van 50 naar 130.
Daarin is de D5 erg plezierig. Pakt hem gauw op, duw in de rug, en je bent er alweer (op de 130 dan).
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Yep, daarom zou ik ook de 2.4 nooit overwegen en de d5 wel waar hij uit wil kiezen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Sandeman
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31

diesel01 schreef:Wie weet komt er volgend jaar een uber volle V70 vrij.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... lers+hella
Oeh, inderdaad een mooie bak! :D
Rippie V70 schreef:Ga je voor duurzaamheid, neem een 130PK, ga je voor pit, neem een D5
Dat blijft een vreselijk lastige keuze. Ik hou (enorm) van veel vermogen maar ik weet ook dat veel vermogen geld kost. Niet alleen in aanschaf maar ook het onderhoud is meestal duurder en er gaan meer dingen (vliegwiel bv) sneller stuk. Ik lees dat de 2.4D in 11,9 naar de 100 gaat, dat vind ik toch wel erg langzaam. Misschien tzt maar eens een keer in rijden om te kijken of het acceptabel is :)
V70/2.4D/2003 schreef:Een good old 2.5D met krap 3 ton. Even krachtig poetsen en hier en daar een pintje op de I en je gaat jaren rollen voor een scheet en drie knikkers.
Erg mooie bak... Maar die kleur... :x
Wel opvallend lage prijs trouwens, wat zou er mis mee zijn?
BlackSapphire schreef:Andere vragen spelen natuurlijk een rol: wat voor type rijder ben je, heb je een sleurhut, ja of nee.
Goed punt. Ik heb geen een sleurhut, hooguit eens per jaar 3000 km met dakkoffer en zware tent achterin :)
Hoewel ik de laatste tijd wat rustig aan probeer te doen hou ik hou wel erg van vlot rijden. :D
Maar ik heb nu ook een traag hok met slechts 120 pk, daar ben ik zo onderhand ook wel aan gewend. Meer vermogen is altijd leuk maar het went ook erg snel en dan is de lol er al snel weer af.
Maar zoals gezegd, ik weet niet of ik aan 12 seconden zou kunnen wennen... Is wel heel traag ;)
crackedtooth schreef:Yep, daarom zou ik ook de 2.4 nooit overwegen en de d5 wel waar hij uit wil kiezen
Dat lijkt al met al wel de verstandigste keuze ja :D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Erg mooie bak... Maar die kleur...
Wel opvallend lage prijs trouwens, wat zou er mis mee zijn?
De kleur...tja. Doe hem fatsoenlijk poetsen en je wet niet wat je ziet.

Wat er mis is, dat is dat het een redelijk kale basic uitvoering is. Verder moet er hier en daar even wat gebeuren, niet veel maar denk aan loshangende deurrubbers etc.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10683
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

@Sandeman;

Er komt, er is er één vrij..... Een eerlijke, nette, en rete goed onderhouden V70!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=51381
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Een t5 is erg leuk, een R wellicht nog leuker maar economisch gezien is een 2.4 een verstandigere keuze.
Gezien de km van ts denk ik dt je al heel snel bij een diesel uitkomt en dus een 2.4d of d5.

Een mooie edition2 heeft de meeste standaard gewenste opties wel aan boord.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
black smoke
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
Locatie: oost-brabant

heb m,n D5 uit 2003 (my2004) gekocht met kmst 198000 en nu staat tie op
270000 ! tot op heden (knock, knock) geen enkel motorisch probleem mee gehad ! verder, enkel de handrem vervangen ! wagen wel gekocht met aantoon-
baar gedocumenteerd onderhoud ! (correct ingevuld boekje & rekeningen)
't verbruik ligt op 6,4 ltr op 100 = 70 a 75% autosnelweg !

dit alles is natuurlijk geen garantie, maar zorg dat je 'n beetje weet wat aan de auto gebeurd is ! dat tie iig aantoonbaar goed is onderhouden !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
Sandeman
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31

Hans oet Twent schreef:@Sandeman;

Er komt, er is er één vrij..... Een eerlijke, nette, en rete goed onderhouden V70!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=51381
Wow, echt een hele mooie ja :o
Eigenlijk nog iets te vroeg (de Mazda moet het nog even volhouden) en net iets te duur (niet voor die auto maar wel voor mij)...
Maar man wat een mooie bak, zou (straks) echt precies zijn wat ik zoek :D
black smoke schreef:'t verbruik ligt op 6,4 ltr op 100 = 70 a 75% autosnelweg !

dit alles is natuurlijk geen garantie, maar zorg dat je 'n beetje weet wat aan de auto gebeurd is ! dat tie iig aantoonbaar goed is onderhouden !
Dat klinkt ook goed zeg, ik doe zelfs nog iets meer snelweg :)

Ik begin steeds enthousiaster te worden... Misschien moet ik die Mazda maar eens stukmaken ofzo ;)
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Als je voor de automaat gaat, let dan op na 2005-2006, die kregen toen een 6-trapsautomaat (iig de R ik weet niet hoe het met de andere motoriseringen zit) ipv 5-traps.

Op papier is die een stuk zuiniger en sneller, heb helaas geen praktijkervaring ook niet voor wat betreft duurzaamheid.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
black smoke
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
Locatie: oost-brabant

V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8506
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

De 6 traps automaat is op diesels alleen icm een af fabriek roetfilter geleverd.

Hier door zijn de nieuwere diesels (met 6 traps GT) dosrtiger dan die zonder roetfilter en met 5 traps automaat.

De nieuwe diesels rijden wel aangenamer vind ik, soepeler, minder brutaal en stiller.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Over de "automaat" Geartronic is hier veel geschreven...verdient wel wat aandacht
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10683
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

[quote="Sandeman] Wow, echt een hele mooie ja :o
Eigenlijk nog iets te vroeg (de Mazda moet het nog even volhouden) en net iets te duur (niet voor die auto maar wel voor mij)...
Maar man wat een mooie bak, zou (straks) echt precies zijn wat ik zoek :D[/quote]

Tja niet komen kijken, want dan ben je om. :P
Wellicht is het bespreekbaar, wat is te vroeg? Ik heb nog wel ff de tijd...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Tja niet komen kijken, want dan ben je om.
Eensch, hij is echt mooi.
Maar goed, we zijn er allemaal zuinig op, toch?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Sandeman
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31

bartv70 schreef:Over de "automaat" Geartronic is hier veel geschreven...verdient wel wat aandacht
Ok, ik ga eens wat zoeken :)
Hans oet Twent schreef:Tja niet komen kijken, want dan ben je om. :P
Wellicht is het bespreekbaar, wat is te vroeg? Ik heb nog wel ff de tijd...
Het is erg lastig te zeggen. De Mazda moet binnenkort een nieuwe distributie+beurt en (verwacht ik) remmen achter, daarna moet hij nog wel even mee gaan (anders is die investering voor niets). Ik verwacht dat er komende zomer een nieuwe aircopomp in moet en dat ik me die kosten ga besparen door hem de deur uit te doen.
Ik zou er als ik jou was niet op wachten, maar als je hem tegen die tijd nog hebt moeten we zeeeeeker eens een keer afspreken :D
(Echt... pffff mooie bak man :D )
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Sandeman, steek dat hok in de brand en haal die van Han maar op :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
black smoke
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
Locatie: oost-brabant

@sandeman, bij goed onderhoud en normaal rij-gedrag hoef je voor km.standen niet bang te zijn hoor ! er staan op auto-sites v70's lpg-diesel
gestookt met al meer dan 5 ton op de teller !

je kan veel ellende besparen door goed onderhoud te plegen, en 'n wagen aan te schaffen die dat in 't verleden ook gehad heeft ! verder moet je ook 'n beetje mazzel met 'n auto hebben !
heb in 2001 is 'n 2 jaar oude vw passat tdi met 67k op de teller aangeschaft ! van a tot z dealer onderhouden (lease) ! maar wat 'n K-walitatief U-itermate T-eleurstellende bak was dat zeg !!! maargoed, dat ik 2 jaar volledige garantie had, anders had ik 'm ook 2x betaald ! ::? dat gebeurd dus ook !!

maar als ik 't geld ervoor had, en wilde dan toch voor 'n V70 gaan, stak ik de onkosten die aan de Mazda zitten te komen wel in m,n zak en ging lekker voor 'n mooie goed onderhouden Volvo kijken, en vervolgens heerlijk relaxed van beurt naar beurt sturen :P
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
Sandeman
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31

black smoke schreef:maar als ik 't geld ervoor had, en wilde dan toch voor 'n V70 gaan, stak ik de onkosten die aan de Mazda zitten te komen wel in m,n zak en ging lekker voor 'n mooie goed onderhouden Volvo kijken, en vervolgens heerlijk relaxed van beurt naar beurt sturen :P
Nou, die onkosten vallen wel een klein beetje mee. Ik doe het onderhoud (ik kijk vooral ;)) samen met een vriend van me dus ik betaal geen stea...euhm..dealer tarieven.

Het vervelende is dat de Mazda nu op zo'n 240k staat en hij ondanks dat het een prima rijdende auto is "dus" waarschijnlijk alleen nog geschikt is voor "handel" en/of "export". Geen cent meer waard dus.

Dat betekent dat ik meteen de aanschafwaarde over veel kortere tijd moet afschrijven en dat is eigenlijk zonde van het geld. Het is namelijk (voor zover ik weet en zolang hij het uithoudt) gewoon nog een prima wagen en iedere kilometer die ik er nu nog mee rijd zorgt voor een (flink) lagere afschrijving per km.

Als het gaat zoals ik denk dat het zal gaan dan rij ik tot medio 2013 voor hooguit een paar honderd euro onderhoudskosten.
Nu verkopen is wel verleidelijk (moet....V....70....hebben.... ;)) maar rationeel (en financieel) gezien eigenlijk niet zo verstandig.
Gebruikersavatar
black smoke
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
Locatie: oost-brabant

Sandeman schreef:
black smoke schreef:maar als ik 't geld ervoor had, en wilde dan toch voor 'n V70 gaan, stak ik de onkosten die aan de Mazda zitten te komen wel in m,n zak en ging lekker voor 'n mooie goed onderhouden Volvo kijken, en vervolgens heerlijk relaxed van beurt naar beurt sturen :P
Nou, die onkosten vallen wel een klein beetje mee. Ik doe het onderhoud (ik kijk vooral ;)) samen met een vriend van me dus ik betaal geen stea...euhm..dealer tarieven.

Het vervelende is dat de Mazda nu op zo'n 240k staat en hij ondanks dat het een prima rijdende auto is "dus" waarschijnlijk alleen nog geschikt is voor "handel" en/of "export". Geen cent meer waard dus.

Dat betekent dat ik meteen de aanschafwaarde over veel kortere tijd moet afschrijven en dat is eigenlijk zonde van het geld. Het is namelijk (voor zover ik weet en zolang hij het uithoudt) gewoon nog een prima wagen en iedere kilometer die ik er nu nog mee rijd zorgt voor een (flink) lagere afschrijving per km.

Als het gaat zoals ik denk dat het zal gaan dan rij ik tot medio 2013 voor hooguit een paar honderd euro onderhoudskosten.
Nu verkopen is wel verleidelijk (moet....V....70....hebben.... ;)) maar rationeel (en financieel) gezien eigenlijk niet zo verstandig.


ooowww.... tja als je 't onderhoud veelal zelf doet, scheelt dat tuurlijk 'n berg ! ik meende dat je mazda bijna op 3 ton staat ! maar dat scheelt dus nog zo'n 60k ! bijna 2 jaar rijden dus voor je ! tja, dan moet je 't zelf weten..... die mazda diesel houd 't nog wel ff vol in dat geval !!

maar ga dan vooralsnog niet in 'n V70 rijden, anders doe je de M alsnog weg :P
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
Sandeman
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 29.08.2012 - 17:31

Klopt, voor 3 ton moet ik nog ruim 1,5 jaar. Maar ik probeer natuurlijk wel het optimale moment te kiezen (zo lang mogelijk doorrijden met zo min mogelijk kosten) en ik verwacht dat dat moment al iets eerder (zomer) gaat komen. ;) :D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”