Pagina 2 van 8
Geplaatst: 01.09.2012 - 15:58
door BlackSapphire
crackedtooth schreef:Ik heb het over prettig inhalen en fijn acceleren van 50 naar 130.
Daarin is de D5 erg plezierig. Pakt hem gauw op, duw in de rug, en je bent er alweer (op de 130 dan).
Geplaatst: 01.09.2012 - 16:06
door crackedtooth
Yep, daarom zou ik ook de 2.4 nooit overwegen en de d5 wel waar hij uit wil kiezen
Geplaatst: 01.09.2012 - 17:25
door Sandeman
Oeh, inderdaad een mooie bak!
Rippie V70 schreef:Ga je voor duurzaamheid, neem een 130PK, ga je voor pit, neem een D5
Dat blijft een vreselijk lastige keuze. Ik hou (enorm) van veel vermogen maar ik weet ook dat veel vermogen geld kost. Niet alleen in aanschaf maar ook het onderhoud is meestal duurder en er gaan meer dingen (vliegwiel bv) sneller stuk. Ik lees dat de 2.4D in 11,9 naar de 100 gaat, dat vind ik toch wel erg langzaam. Misschien tzt maar eens een keer in rijden om te kijken of het acceptabel is
V70/2.4D/2003 schreef:Een good old 2.5D met krap 3 ton. Even krachtig poetsen en hier en daar een pintje op de I en je gaat jaren rollen voor een scheet en drie knikkers.
Erg mooie bak... Maar die kleur... :x
Wel opvallend lage prijs trouwens, wat zou er mis mee zijn?
BlackSapphire schreef:Andere vragen spelen natuurlijk een rol: wat voor type rijder ben je, heb je een sleurhut, ja of nee.
Goed punt. Ik heb geen een sleurhut, hooguit eens per jaar 3000 km met dakkoffer en zware tent achterin

Hoewel ik de laatste tijd wat rustig aan probeer te doen hou ik hou wel erg van vlot rijden.

Maar ik heb nu ook een traag hok met slechts 120 pk, daar ben ik zo onderhand ook wel aan gewend. Meer vermogen is altijd leuk maar het went ook erg snel en dan is de lol er al snel weer af.
Maar zoals gezegd, ik weet niet of ik aan 12 seconden zou kunnen wennen... Is wel heel traag
crackedtooth schreef:Yep, daarom zou ik ook de 2.4 nooit overwegen en de d5 wel waar hij uit wil kiezen
Dat lijkt al met al wel de verstandigste keuze ja

Geplaatst: 01.09.2012 - 19:19
door V70/2.4D/2003
Erg mooie bak... Maar die kleur...
Wel opvallend lage prijs trouwens, wat zou er mis mee zijn?
De kleur...tja. Doe hem fatsoenlijk poetsen en je wet niet wat je ziet.
Wat er mis is, dat is dat het een redelijk kale basic uitvoering is. Verder moet er hier en daar even wat gebeuren, niet veel maar denk aan loshangende deurrubbers etc.
Geplaatst: 01.09.2012 - 19:35
door Hans oet Twent
@Sandeman;
Er komt, er is er één vrij..... Een eerlijke, nette, en rete goed onderhouden V70!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=51381
Geplaatst: 01.09.2012 - 19:46
door Bakboord1
Een t5 is erg leuk, een R wellicht nog leuker maar economisch gezien is een 2.4 een verstandigere keuze.
Gezien de km van ts denk ik dt je al heel snel bij een diesel uitkomt en dus een 2.4d of d5.
Een mooie edition2 heeft de meeste standaard gewenste opties wel aan boord.
Geplaatst: 03.09.2012 - 11:51
door black smoke
heb m,n D5 uit 2003 (my2004) gekocht met kmst 198000 en nu staat tie op
270000 ! tot op heden (knock, knock) geen enkel motorisch probleem mee gehad ! verder, enkel de handrem vervangen ! wagen wel gekocht met aantoon-
baar gedocumenteerd onderhoud ! (correct ingevuld boekje & rekeningen)
't verbruik ligt op 6,4 ltr op 100 = 70 a 75% autosnelweg !
dit alles is natuurlijk geen garantie, maar zorg dat je 'n beetje weet wat aan de auto gebeurd is ! dat tie iig aantoonbaar goed is onderhouden !
Geplaatst: 03.09.2012 - 13:06
door Sandeman
Wow, echt een hele mooie ja

Eigenlijk nog iets te vroeg (de Mazda moet het nog even volhouden) en net iets te duur (niet voor die auto maar wel voor mij)...
Maar man wat een mooie bak, zou (straks) echt precies zijn wat ik zoek
black smoke schreef:'t verbruik ligt op 6,4 ltr op 100 = 70 a 75% autosnelweg !
dit alles is natuurlijk geen garantie, maar zorg dat je 'n beetje weet wat aan de auto gebeurd is ! dat tie iig aantoonbaar goed is onderhouden !
Dat klinkt ook goed zeg, ik doe zelfs nog iets meer snelweg
Ik begin steeds enthousiaster te worden... Misschien moet ik die Mazda maar eens stukmaken ofzo

Geplaatst: 03.09.2012 - 13:52
door volvov70r
Als je voor de automaat gaat, let dan op na 2005-2006, die kregen toen een 6-trapsautomaat (iig de R ik weet niet hoe het met de andere motoriseringen zit) ipv 5-traps.
Op papier is die een stuk zuiniger en sneller, heb helaas geen praktijkervaring ook niet voor wat betreft duurzaamheid.
Geplaatst: 03.09.2012 - 15:03
door black smoke
Geplaatst: 03.09.2012 - 15:19
door BlackcurrantV70
De 6 traps automaat is op diesels alleen icm een af fabriek roetfilter geleverd.
Hier door zijn de nieuwere diesels (met 6 traps GT) dosrtiger dan die zonder roetfilter en met 5 traps automaat.
De nieuwe diesels rijden wel aangenamer vind ik, soepeler, minder brutaal en stiller.
Geplaatst: 03.09.2012 - 15:24
door bartv70
Over de "automaat" Geartronic is hier veel geschreven...verdient wel wat aandacht
Geplaatst: 03.09.2012 - 19:53
door Hans oet Twent
[quote="Sandeman] Wow, echt een hele mooie ja

Eigenlijk nog iets te vroeg (de Mazda moet het nog even volhouden) en net iets te duur (niet voor die auto maar wel voor mij)...
Maar man wat een mooie bak, zou (straks) echt precies zijn wat ik zoek

[/quote]
Tja niet komen kijken, want dan ben je om.
Wellicht is het bespreekbaar, wat is te vroeg? Ik heb nog wel ff de tijd...
Geplaatst: 03.09.2012 - 20:36
door V70/2.4D/2003
Tja niet komen kijken, want dan ben je om.
Eensch, hij is echt mooi.
Maar goed, we zijn er allemaal zuinig op, toch?
Geplaatst: 04.09.2012 - 07:50
door Sandeman
bartv70 schreef:Over de "automaat" Geartronic is hier veel geschreven...verdient wel wat aandacht
Ok, ik ga eens wat zoeken
Hans oet Twent schreef:Tja niet komen kijken, want dan ben je om.
Wellicht is het bespreekbaar, wat is te vroeg? Ik heb nog wel ff de tijd...
Het is erg lastig te zeggen. De Mazda moet binnenkort een nieuwe distributie+beurt en (verwacht ik) remmen achter, daarna moet hij nog wel even mee gaan (anders is die investering voor niets). Ik verwacht dat er komende zomer een nieuwe aircopomp in moet en dat ik me die kosten ga besparen door hem de deur uit te doen.
Ik zou er als ik jou was niet op wachten, maar als je hem tegen die tijd nog hebt moeten we zeeeeeker eens een keer afspreken
(Echt... pffff mooie bak man

)
Geplaatst: 04.09.2012 - 08:17
door V70/2.4D/2003
Sandeman, steek dat hok in de brand en haal die van Han maar op

Geplaatst: 04.09.2012 - 12:00
door black smoke
@sandeman, bij goed onderhoud en normaal rij-gedrag hoef je voor km.standen niet bang te zijn hoor ! er staan op auto-sites v70's lpg-diesel
gestookt met al meer dan 5 ton op de teller !
je kan veel ellende besparen door goed onderhoud te plegen, en 'n wagen aan te schaffen die dat in 't verleden ook gehad heeft ! verder moet je ook 'n beetje mazzel met 'n auto hebben !
heb in 2001 is 'n 2 jaar oude vw passat tdi met 67k op de teller aangeschaft ! van a tot z dealer onderhouden (lease) ! maar wat 'n K-walitatief U-itermate T-eleurstellende bak was dat zeg !!! maargoed, dat ik 2 jaar volledige garantie had, anders had ik 'm ook 2x betaald ! ::? dat gebeurd dus ook !!
maar als ik 't geld ervoor had, en wilde dan toch voor 'n V70 gaan, stak ik de onkosten die aan de Mazda zitten te komen wel in m,n zak en ging lekker voor 'n mooie goed onderhouden Volvo kijken, en vervolgens heerlijk relaxed van beurt naar beurt sturen

Geplaatst: 04.09.2012 - 12:20
door Sandeman
black smoke schreef:maar als ik 't geld ervoor had, en wilde dan toch voor 'n V70 gaan, stak ik de onkosten die aan de Mazda zitten te komen wel in m,n zak en ging lekker voor 'n mooie goed onderhouden Volvo kijken, en vervolgens heerlijk relaxed van beurt naar beurt sturen

Nou, die onkosten vallen wel een klein beetje mee. Ik doe het onderhoud (ik kijk vooral

) samen met een vriend van me dus ik betaal geen stea...euhm..dealer tarieven.
Het vervelende is dat de Mazda nu op zo'n 240k staat en hij ondanks dat het een prima rijdende auto is "dus" waarschijnlijk alleen nog geschikt is voor "handel" en/of "export". Geen cent meer waard dus.
Dat betekent dat ik meteen de aanschafwaarde over veel kortere tijd moet afschrijven en dat is eigenlijk zonde van het geld. Het is namelijk (voor zover ik weet en zolang hij het uithoudt) gewoon nog een prima wagen en iedere kilometer die ik er nu nog mee rijd zorgt voor een (flink) lagere afschrijving per km.
Als het gaat zoals ik denk dat het zal gaan dan rij ik tot medio 2013 voor hooguit een paar honderd euro onderhoudskosten.
Nu verkopen is wel verleidelijk (moet....V....70....hebben....

) maar rationeel (en financieel) gezien eigenlijk niet zo verstandig.
Geplaatst: 04.09.2012 - 12:33
door black smoke
Sandeman schreef:black smoke schreef:maar als ik 't geld ervoor had, en wilde dan toch voor 'n V70 gaan, stak ik de onkosten die aan de Mazda zitten te komen wel in m,n zak en ging lekker voor 'n mooie goed onderhouden Volvo kijken, en vervolgens heerlijk relaxed van beurt naar beurt sturen

Nou, die onkosten vallen wel een klein beetje mee. Ik doe het onderhoud (ik kijk vooral

) samen met een vriend van me dus ik betaal geen stea...euhm..dealer tarieven.
Het vervelende is dat de Mazda nu op zo'n 240k staat en hij ondanks dat het een prima rijdende auto is "dus" waarschijnlijk alleen nog geschikt is voor "handel" en/of "export". Geen cent meer waard dus.
Dat betekent dat ik meteen de aanschafwaarde over veel kortere tijd moet afschrijven en dat is eigenlijk zonde van het geld. Het is namelijk (voor zover ik weet en zolang hij het uithoudt) gewoon nog een prima wagen en iedere kilometer die ik er nu nog mee rijd zorgt voor een (flink) lagere afschrijving per km.
Als het gaat zoals ik denk dat het zal gaan dan rij ik tot medio 2013 voor hooguit een paar honderd euro onderhoudskosten.
Nu verkopen is wel verleidelijk (moet....V....70....hebben....

) maar rationeel (en financieel) gezien eigenlijk niet zo verstandig.
ooowww.... tja als je 't onderhoud veelal zelf doet, scheelt dat tuurlijk 'n berg ! ik meende dat je mazda bijna op 3 ton staat ! maar dat scheelt dus nog zo'n 60k ! bijna 2 jaar rijden dus voor je ! tja, dan moet je 't zelf weten..... die mazda diesel houd 't nog wel ff vol in dat geval !!
maar ga dan vooralsnog niet in 'n V70 rijden, anders doe je de M alsnog weg

Geplaatst: 04.09.2012 - 12:47
door Sandeman
Klopt, voor 3 ton moet ik nog ruim 1,5 jaar. Maar ik probeer natuurlijk wel het optimale moment te kiezen (zo lang mogelijk doorrijden met zo min mogelijk kosten) en ik verwacht dat dat moment al iets eerder (zomer) gaat komen.
