Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.09.2012 - 10:53
door FrankS60
Inderdaad een hobbyist maar ik weet uit ervaring dat uiteindelijk alles het wel weer doet bij hem :wink: Heeft ook een 740 turbo blok werkend en gekeurd in een 242 en een compleet gerestaureerde 2CV6. Al doende leert men toch?

Geplaatst: 20.09.2012 - 13:54
door DawnBlueED
Top, gaat helemaal goed komen dus. :)

Geplaatst: 23.09.2012 - 15:45
door Dimmes960
Goed het hele spul staat weer inelkaar. Maar nu is het bijna onmogelijke toch mogelijk, er komt brandstof uit de retour leiding i.p.v. de injectoren. Kan iemand mij vertellen wat voor een raar verschijnsel dit is, en hoe je dit kan verhelpen? Want ik ben er bijna nu.

Geplaatst: 23.09.2012 - 16:52
door MarioC70
Aanvoer en retourslang niet verwisseld?

Geplaatst: 23.09.2012 - 18:16
door Dimmes960
nee daar heb ik al naar gekeken. de aanvoer slang zit op het achterste nippel en de retour op de voorste. dat zit goed. de diesel kom ook uit de pomp uit de retournippel. er komt niks uit de buisjes naar de inspuiting.

Geplaatst: 23.09.2012 - 18:58
door DawnBlueED
Dimmes960 schreef:Goed het hele spul staat weer inelkaar. Maar nu is het bijna onmogelijke toch mogelijk, er komt brandstof uit de retour leiding i.p.v. de injectoren. Kan iemand mij vertellen wat voor een raar verschijnsel dit is, en hoe je dit kan verhelpen? Want ik ben er bijna nu.
Je hebt twee soorten retourleidingen, die van de pomp en die van de verstuivers. Voor beiden geld dat het terugvoeren van een deel van de brandstof normaal is.
Dimmes960 schreef:nee daar heb ik al naar gekeken. de aanvoer slang zit op het achterste nippel en de retour op de voorste. dat zit goed. de diesel kom ook uit de pomp uit de retournippel. er komt niks uit de buisjes naar de inspuiting.
De pomp zit wel weer goed in elkaar?

Geplaatst: 23.09.2012 - 19:24
door Dimmes960
ik heb een tekening van de pomp gevonden. zo heb ik hem ook weer inelkaar gezet. alleen het achterste deel van de pomp lag uitelkaar. dus allen het deel waar de leidingen op zitten is eraf geweest. en dit kan maar op 1 manier in elkaar. het lijkt mij dat als je een tijd het gestart weer brandstof uit de leidingen krijgt i.p.v. uit de retourleiding.

Geplaatst: 23.09.2012 - 21:15
door DawnBlueED
Zo moet de pomp in elkaar; zie tekening. Verwacht niet dat er aan de hoge druk kant veel brandstof uit komt, dat is maar heel weinig. Als de motor niet start is dat vaak doordat de pomptiming te veel afwijkt.
.
.
.
.
.


Afbeelding

Geplaatst: 23.09.2012 - 22:08
door Dimmes960
zow dat is een mooie tekening. Bedankt. Dit geeft wel aan dat de pomp echt goed inelkaar zit. Het vreemde is nu nog wel dat de diesel uit de retourleiding richting de injectoren gaat i.pv. dat de injectoren het terug naar de retourleiding drukt. Ook komt er diesel uit de retourleiding die vanuit de injectoren komt, dit betekend dat hij vanuit de retourleiding naar de injectoren stroomt. heel vreemd misschien. ik zal morgen zorgen dat er wat foto's bij komen.