Welke olie S60/V70R en wat IC geneuzel.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Die IC blijft niet lang heel op die manier, ik zeg: GAAS!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Dat past niet!! haha
Hoewel Jeroen beweerde dat ie er gaas in zou krijgen, hoe dan ook

Hoewel Jeroen beweerde dat ie er gaas in zou krijgen, hoe dan ook

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dan snap ik het niet denk ik.....
Volgens mij win je nooit vermogen met een IC, zowel winter als zomer...
Airflow verbetering is een andere zaak.......
Volgens mij win je nooit vermogen met een IC, zowel winter als zomer...
Airflow verbetering is een andere zaak.......
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Grotere IC is meer koude lucht.., koudere lucht is betere verbranding..., betere verbranding is... (of ik moet nu iets missen.., maar volgens mij niet
)
en doordat de airflow ook nog beter wordt spoelt de turbo sneller op, wat je ook wel merkt.

en doordat de airflow ook nog beter wordt spoelt de turbo sneller op, wat je ook wel merkt.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ga mij er eens in verdiepen..
Snap het principe dat koude lucht zwaarder is en er derhalve meer brandstof verbrand kan worden, maar volgens mij is de lucht in de winter sowieso koud en in de zomer bij t> 20C is er altijd vermogensverlies, daar helpt geen IC aan.
Auqamist koelt effectiever (50% methanol), je hebt geen vervelende bochten die de airflow hinderen die je bij een IC typisch wel zult hebben en de methanol is daarnaast extra brandstof die je circa 5PK vermogenswinst oplevert.
Snap het principe dat koude lucht zwaarder is en er derhalve meer brandstof verbrand kan worden, maar volgens mij is de lucht in de winter sowieso koud en in de zomer bij t> 20C is er altijd vermogensverlies, daar helpt geen IC aan.
Auqamist koelt effectiever (50% methanol), je hebt geen vervelende bochten die de airflow hinderen die je bij een IC typisch wel zult hebben en de methanol is daarnaast extra brandstof die je circa 5PK vermogenswinst oplevert.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ja dat klopt, dat aqua mist zal altijd meer voordeel opleveren, maar daar zijn wel meer aanpassingen voor nodig??
Je zit inderdaad met die bochten die zou je dan moeten proberen op te lossen d.m.v RVS pijpen en andere bochten i.p.v de standaard buizen en dan is er zeker wel voordeel te halen.
Je zit inderdaad met die bochten die zou je dan moeten proberen op te lossen d.m.v RVS pijpen en andere bochten i.p.v de standaard buizen en dan is er zeker wel voordeel te halen.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
aquamist maakt bij mij gebruik van ruitenvloeistofreservoir, verder geen aanpassingen voor nodig....
En denk ik 50% goedkoper dan andere IC
En denk ik 50% goedkoper dan andere IC
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Owke, scheelt dus wel 200 knaken..., kun je toch weer 2x van tanken
maar je moet toch in het blok boren of hoe gaat dat?? ik zal me daar eens in verdiepen

maar je moet toch in het blok boren of hoe gaat dat?? ik zal me daar eens in verdiepen

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Hmm, kan eigenlijk niet vinden hoe het nou gemonteerd word?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Koen,
k heb nog wel een mooi adres voor de water/methanol !
25 liter 34.95 Euro.
En nee, je boort volgens mij niet in het blok, dat lijkt mij geen goed idee
k heb nog wel een mooi adres voor de water/methanol !
25 liter 34.95 Euro.
En nee, je boort volgens mij niet in het blok, dat lijkt mij geen goed idee
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
http://www.thettshop.com/aquamist_fitting1s.pdf
Hier vind je een beknopte beschrijving van e.e.a
Dus inderdaad niet boren in het blok............
Hier vind je een beknopte beschrijving van e.e.a
Dus inderdaad niet boren in het blok............
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
De intercooler die onze V70N R heeft is geen front mountend.Laguna-S60 schreef:Je hebt sowieso al wat meer vermogen door het grotere koeloppervlakte, maar dus dat beetje vind ik genoeg, maar vind het ook wel dik staan zo'n dikke grill achter de bumper
Deze komt op de plek van de originele die tussen de radiateur en condensor zit.
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Wordt pas van de zomer dat ik aguamist doet, maar als het zover is stuur ik je een pb.Marc Apeldoorn schreef:@Koen,
k heb nog wel een mooi adres voor de water/methanol !
25 liter 34.95 Euro.
En nee, je boort volgens mij niet in het blok, dat lijkt mij geen goed idee
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
aah duidelijk, thanks!Marc Apeldoorn schreef:http://www.thettshop.com/aquamist_fitting1s.pdf
Hier vind je een beknopte beschrijving van e.e.a
Dus inderdaad niet boren in het blok............
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
leek wel zo op de foto :oops:koen.s schreef:De intercooler die onze V70N R heeft is geen front mountend.Laguna-S60 schreef:Je hebt sowieso al wat meer vermogen door het grotere koeloppervlakte, maar dus dat beetje vind ik genoeg, maar vind het ook wel dik staan zo'n dikke grill achter de bumper
Deze komt op de plek van de originele die tussen de radiateur en condensor zit.
maar vind het iniedergeval wel mooi staan

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Een intercooler zorgt er voor dat je een stuk "verlies" terug kunt winnen.
De standaard intercooler werkt efficient bij standaard turbo druk.
Op het moment dat je de turbodruk gaat verhogen zal de inlaatlucht temperatuur bij volle druk omhoog gaan.
Normaal gesproken heb je hier in de winter niet echt last van maar in de zomer kun je vooral bij auto's met een chip goed merken dat het vermogen af neemt.
Dit heeft te maken met die temperaturen.
Door de hogere inlaat temperatuur vergroot de kans op detonatie.
De ECU zal proberen dit te voorkomen door de ontsteking bij te regelen met als resultaat dat het vermogen af neemt.
De "grotere" intercooler is beter geschikt om in deze getunede omgeving te werken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken "win" je met een grotere niet echt PK's maar haal je terug wat er eigenlijk verloren is. Er zit wel iets winst in.
De prestaties van de motor zijn in de zomer nagenoeg gelijk aan de prestaties in de winter.
Normaal gesproken zal de inlaat temperatuur bij vollast vanuit de lagere toeren tot het rode gebied oplopen tot ongeveer 55-60 graden.
Na het chippen van de auto kunnen deze temperaturen oplopen tot 70-75 bij ongeveer 5000 toeren of nog hoger, meestal als de buiten lucht temperatuur boven de ~25 graden komt.
Vanaf 60 graden verliest de motor zowiezo al vermogen maar dat kan op dat moment dus nog boven de waarde van een standaard motor liggen.
Bij de grotere intercooler zal de temperatuur om en nabij de 50-55 graden blijven hangen onder dezelfde omstandigheden.
Ideaal is om onder de 45 graden te blijven.
Door de lagere temperatuur zal er kwalitatief betere lucht de motor in gaan en de er zal minder verlies optreden in het inlaat traject.
Dit is ook de reden dat meer druk niet altijd wil zeggen dat je meer vermogen hebt.
Het kan zijn dat een motor bij 1,1 bar betere prestaties geeft dan bij 1,2 of 1,3 bar.
De hogere druk kan de lucht zo veel opwarmen dat de ECU vermogen gaat terug regelen en de kans bestaat dat de prestaties juist veel meer afnemen.
Een intercooler zorgt er voor dat je een stuk "verlies" terug kunt winnen.
De standaard intercooler werkt efficient bij standaard turbo druk.
Op het moment dat je de turbodruk gaat verhogen zal de inlaatlucht temperatuur bij volle druk omhoog gaan.
Normaal gesproken heb je hier in de winter niet echt last van maar in de zomer kun je vooral bij auto's met een chip goed merken dat het vermogen af neemt.
Dit heeft te maken met die temperaturen.
Door de hogere inlaat temperatuur vergroot de kans op detonatie.
De ECU zal proberen dit te voorkomen door de ontsteking bij te regelen met als resultaat dat het vermogen af neemt.
De "grotere" intercooler is beter geschikt om in deze getunede omgeving te werken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken "win" je met een grotere niet echt PK's maar haal je terug wat er eigenlijk verloren is. Er zit wel iets winst in.
De prestaties van de motor zijn in de zomer nagenoeg gelijk aan de prestaties in de winter.
Normaal gesproken zal de inlaat temperatuur bij vollast vanuit de lagere toeren tot het rode gebied oplopen tot ongeveer 55-60 graden.
Na het chippen van de auto kunnen deze temperaturen oplopen tot 70-75 bij ongeveer 5000 toeren of nog hoger, meestal als de buiten lucht temperatuur boven de ~25 graden komt.
Vanaf 60 graden verliest de motor zowiezo al vermogen maar dat kan op dat moment dus nog boven de waarde van een standaard motor liggen.
Bij de grotere intercooler zal de temperatuur om en nabij de 50-55 graden blijven hangen onder dezelfde omstandigheden.
Ideaal is om onder de 45 graden te blijven.
Door de lagere temperatuur zal er kwalitatief betere lucht de motor in gaan en de er zal minder verlies optreden in het inlaat traject.
Dit is ook de reden dat meer druk niet altijd wil zeggen dat je meer vermogen hebt.
Het kan zijn dat een motor bij 1,1 bar betere prestaties geeft dan bij 1,2 of 1,3 bar.
De hogere druk kan de lucht zo veel opwarmen dat de ECU vermogen gaat terug regelen en de kans bestaat dat de prestaties juist veel meer afnemen.Een intercooler zorgt er voor dat je een stuk "verlies" terug kunt winnen.
De standaard intercooler werkt efficient bij standaard turbo druk.
Op het moment dat je de turbodruk gaat verhogen zal de inlaatlucht temperatuur bij volle druk omhoog gaan.
Normaal gesproken heb je hier in de winter niet echt last van maar in de zomer kun je vooral bij auto's met een chip goed merken dat het vermogen af neemt.
Dit heeft te maken met die temperaturen.
Door de hogere inlaat temperatuur vergroot de kans op detonatie.
De ECU zal proberen dit te voorkomen door de ontsteking bij te regelen met als resultaat dat het vermogen af neemt.
De "grotere" intercooler is beter geschikt om in deze getunede omgeving te werken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken "win" je met een grotere niet echt PK's maar haal je terug wat er eigenlijk verloren is. Er zit wel iets winst in.
De prestaties van de motor zijn in de zomer nagenoeg gelijk aan de prestaties in de winter.
Normaal gesproken zal de inlaat temperatuur bij vollast vanuit de lagere toeren tot het rode gebied oplopen tot ongeveer 55-60 graden.
Na het chippen van de auto kunnen deze temperaturen oplopen tot 70-75 bij ongeveer 5000 toeren of nog hoger, meestal als de buiten lucht temperatuur boven de ~25 graden komt.
Vanaf 60 graden verliest de motor zowiezo al vermogen maar dat kan op dat moment dus nog boven de waarde van een standaard motor liggen.
Bij de grotere intercooler zal de temperatuur om en nabij de 50-55 graden blijven hangen onder dezelfde omstandigheden.
Ideaal is om onder de 45 graden te blijven.
Door de lagere temperatuur zal er kwalitatief betere lucht de motor in gaan en de er zal minder verlies optreden in het inlaat traject.
Dit is ook de reden dat meer druk niet altijd wil zeggen dat je meer vermogen hebt.
Het kan zijn dat een motor bij 1,1 bar betere prestaties geeft dan bij 1,2 of 1,3 bar.
De hogere druk kan de lucht zo veel opwarmen dat de ECU vermogen gaat terug regelen en de kans bestaat dat de prestaties juist veel meer afnemen.
Schakel naar het hele bewerkingformulier
De standaard intercooler werkt efficient bij standaard turbo druk.
Op het moment dat je de turbodruk gaat verhogen zal de inlaatlucht temperatuur bij volle druk omhoog gaan.
Normaal gesproken heb je hier in de winter niet echt last van maar in de zomer kun je vooral bij auto's met een chip goed merken dat het vermogen af neemt.
Dit heeft te maken met die temperaturen.
Door de hogere inlaat temperatuur vergroot de kans op detonatie.
De ECU zal proberen dit te voorkomen door de ontsteking bij te regelen met als resultaat dat het vermogen af neemt.
De "grotere" intercooler is beter geschikt om in deze getunede omgeving te werken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken "win" je met een grotere niet echt PK's maar haal je terug wat er eigenlijk verloren is. Er zit wel iets winst in.
De prestaties van de motor zijn in de zomer nagenoeg gelijk aan de prestaties in de winter.
Normaal gesproken zal de inlaat temperatuur bij vollast vanuit de lagere toeren tot het rode gebied oplopen tot ongeveer 55-60 graden.
Na het chippen van de auto kunnen deze temperaturen oplopen tot 70-75 bij ongeveer 5000 toeren of nog hoger, meestal als de buiten lucht temperatuur boven de ~25 graden komt.
Vanaf 60 graden verliest de motor zowiezo al vermogen maar dat kan op dat moment dus nog boven de waarde van een standaard motor liggen.
Bij de grotere intercooler zal de temperatuur om en nabij de 50-55 graden blijven hangen onder dezelfde omstandigheden.
Ideaal is om onder de 45 graden te blijven.
Door de lagere temperatuur zal er kwalitatief betere lucht de motor in gaan en de er zal minder verlies optreden in het inlaat traject.
Dit is ook de reden dat meer druk niet altijd wil zeggen dat je meer vermogen hebt.
Het kan zijn dat een motor bij 1,1 bar betere prestaties geeft dan bij 1,2 of 1,3 bar.
De hogere druk kan de lucht zo veel opwarmen dat de ECU vermogen gaat terug regelen en de kans bestaat dat de prestaties juist veel meer afnemen.
Een intercooler zorgt er voor dat je een stuk "verlies" terug kunt winnen.
De standaard intercooler werkt efficient bij standaard turbo druk.
Op het moment dat je de turbodruk gaat verhogen zal de inlaatlucht temperatuur bij volle druk omhoog gaan.
Normaal gesproken heb je hier in de winter niet echt last van maar in de zomer kun je vooral bij auto's met een chip goed merken dat het vermogen af neemt.
Dit heeft te maken met die temperaturen.
Door de hogere inlaat temperatuur vergroot de kans op detonatie.
De ECU zal proberen dit te voorkomen door de ontsteking bij te regelen met als resultaat dat het vermogen af neemt.
De "grotere" intercooler is beter geschikt om in deze getunede omgeving te werken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken "win" je met een grotere niet echt PK's maar haal je terug wat er eigenlijk verloren is. Er zit wel iets winst in.
De prestaties van de motor zijn in de zomer nagenoeg gelijk aan de prestaties in de winter.
Normaal gesproken zal de inlaat temperatuur bij vollast vanuit de lagere toeren tot het rode gebied oplopen tot ongeveer 55-60 graden.
Na het chippen van de auto kunnen deze temperaturen oplopen tot 70-75 bij ongeveer 5000 toeren of nog hoger, meestal als de buiten lucht temperatuur boven de ~25 graden komt.
Vanaf 60 graden verliest de motor zowiezo al vermogen maar dat kan op dat moment dus nog boven de waarde van een standaard motor liggen.
Bij de grotere intercooler zal de temperatuur om en nabij de 50-55 graden blijven hangen onder dezelfde omstandigheden.
Ideaal is om onder de 45 graden te blijven.
Door de lagere temperatuur zal er kwalitatief betere lucht de motor in gaan en de er zal minder verlies optreden in het inlaat traject.
Dit is ook de reden dat meer druk niet altijd wil zeggen dat je meer vermogen hebt.
Het kan zijn dat een motor bij 1,1 bar betere prestaties geeft dan bij 1,2 of 1,3 bar.
De hogere druk kan de lucht zo veel opwarmen dat de ECU vermogen gaat terug regelen en de kans bestaat dat de prestaties juist veel meer afnemen.Een intercooler zorgt er voor dat je een stuk "verlies" terug kunt winnen.
De standaard intercooler werkt efficient bij standaard turbo druk.
Op het moment dat je de turbodruk gaat verhogen zal de inlaatlucht temperatuur bij volle druk omhoog gaan.
Normaal gesproken heb je hier in de winter niet echt last van maar in de zomer kun je vooral bij auto's met een chip goed merken dat het vermogen af neemt.
Dit heeft te maken met die temperaturen.
Door de hogere inlaat temperatuur vergroot de kans op detonatie.
De ECU zal proberen dit te voorkomen door de ontsteking bij te regelen met als resultaat dat het vermogen af neemt.
De "grotere" intercooler is beter geschikt om in deze getunede omgeving te werken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken "win" je met een grotere niet echt PK's maar haal je terug wat er eigenlijk verloren is. Er zit wel iets winst in.
De prestaties van de motor zijn in de zomer nagenoeg gelijk aan de prestaties in de winter.
Normaal gesproken zal de inlaat temperatuur bij vollast vanuit de lagere toeren tot het rode gebied oplopen tot ongeveer 55-60 graden.
Na het chippen van de auto kunnen deze temperaturen oplopen tot 70-75 bij ongeveer 5000 toeren of nog hoger, meestal als de buiten lucht temperatuur boven de ~25 graden komt.
Vanaf 60 graden verliest de motor zowiezo al vermogen maar dat kan op dat moment dus nog boven de waarde van een standaard motor liggen.
Bij de grotere intercooler zal de temperatuur om en nabij de 50-55 graden blijven hangen onder dezelfde omstandigheden.
Ideaal is om onder de 45 graden te blijven.
Door de lagere temperatuur zal er kwalitatief betere lucht de motor in gaan en de er zal minder verlies optreden in het inlaat traject.
Dit is ook de reden dat meer druk niet altijd wil zeggen dat je meer vermogen hebt.
Het kan zijn dat een motor bij 1,1 bar betere prestaties geeft dan bij 1,2 of 1,3 bar.
De hogere druk kan de lucht zo veel opwarmen dat de ECU vermogen gaat terug regelen en de kans bestaat dat de prestaties juist veel meer afnemen.
Schakel naar het hele bewerkingformulier
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Koen,
Heb je de 2003 R op een dyno gehad bij kroonenburg en zo ja, wat was de uitkomst?
Heb je de 2003 R op een dyno gehad bij kroonenburg en zo ja, wat was de uitkomst?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5