V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Qua wegligging rijdt een V70 Classic een stuk 'sportiever'. V70N is veel meer gericht op comfortabel en veel zachter geveerd dan een Classic. Qua emotie, beleving en geluid zeker een V70 Classic ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

The Volvoboy schreef:Qua wegligging rijdt een V70 Classic een stuk 'sportiever'. V70N is veel meer gericht op comfortabel en veel zachter geveerd dan een Classic. Qua emotie, beleving en geluid zeker een V70 Classic ;)
*KUCH, HOEST en PROEST*

Deze jongen (man van middelbare leeftijd) is vandaag gewoon even op en neer getuft van het hoge noorden naar Woerden, ergens in de nabijheid van Utrecht en Zoetermeer.

Ik kan U zeggen, JONGMENS die in het gelukkige bezit van een CLASSIC is, dat de verfijnde techniek van Volvo in de N (waar de Classic dus de proeftuin voor was :twisted: ) mij met een heerlijk geluid, vol van comfort, voorzien van allerlei veiligheidsnufjes, met een welhaast GEIL 5-cylinderdieselgeluid en als emotie een brede smile mijnerzijds, op en neer heeft gebracht naar dat verre oord.
En met dank aan de CC en snelheden van 100 km/h tot 110 km/h verbuikscijfers op de BC waar ik toch wel weer enigszins trots op ben :D :D :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Ger,
fantastisch gesproken!
ik neem aan dat die malle fratsen van een MY08 of jonger nu
definitief vd baan zijn? :P :P
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

+ heul veel Ger :D
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13786
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

ger die zich met een oorstrelend muzikaal 5 cilindergeluid verplaatst... :angel11:
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

@ toppertje: Bijna. Viel bij thuiskomst in de prijzen want onderweg ging er een H7 kapot en dus bij thuiskomst de volgende opmerking:
"Je hebt een koplamp kapot, zie je nou wel, het is een oude Volvo die bezig is zo langzaam aan kapot te gaan."

Ik: "Ja schat, ik hou ook van jou. Is er nog eten?"
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13786
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Kost dat nou met personeelskorting?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Jongens, we gaan Koen niet pesten met zijn Classic want hoeveel van zijn leeftijd kopen van hun zakgeld nu een dergelijk Svensk Kvalitätsprodukt, nou? Niet eentje!
En dus voor Koen alle lof en dank voor het op de weg en in stand houden van dit stukje resultaat van (verouderde :twisted: ) autotechniek.

@ The Volvoboy: tot zover vriend :D :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

OGA244, en bedankt :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13786
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Vergeet Koen zijn "oom Rob" niet die het beste met zijn pupil voor heeft door dit alles mogelijk te maken
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

V70/2.4D/2003 schreef:
The Volvoboy schreef:Qua wegligging rijdt een V70 Classic een stuk 'sportiever'. V70N is veel meer gericht op comfortabel en veel zachter geveerd dan een Classic. Qua emotie, beleving en geluid zeker een V70 Classic ;)
*KUCH, HOEST en PROEST*

Deze jongen (man van middelbare leeftijd) is vandaag gewoon even op en neer getuft van het hoge noorden naar Woerden, ergens in de nabijheid van Utrecht en Zoetermeer.

Ik kan U zeggen, JONGMENS die in het gelukkige bezit van een CLASSIC is, dat de verfijnde techniek van Volvo in de N (waar de Classic dus de proeftuin voor was :twisted: ) mij met een heerlijk geluid, vol van comfort, voorzien van allerlei veiligheidsnufjes, met een welhaast GEIL 5-cylinderdieselgeluid en als emotie een brede smile mijnerzijds, op en neer heeft gebracht naar dat verre oord.
En met dank aan de CC en snelheden van 100 km/h tot 110 km/h verbuikscijfers op de BC waar ik toch wel weer enigszins trots op ben :D :D :D
En dan rij je niet eens ff langs om een rondje in een échte V70 Classic te komen rijden? :P
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

OGA244 schreef:Vergeet Koen zijn "oom Rob" niet die het beste met zijn pupil voor heeft door dit alles mogelijk te maken
=D>
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

V70/2.4D/2003 schreef:Jongens, we gaan Koen niet pesten met zijn Classic want hoeveel van zijn leeftijd kopen van hun zakgeld nu een dergelijk Svensk Kvalitätsprodukt, nou? Niet eentje!
En dus voor Koen alle lof en dank voor het op de weg en in stand houden van dit stukje resultaat van (verouderde :twisted: ) autotechniek.

@ The Volvoboy: tot zover vriend :D :D
Verouderde autotechniek? Kom jij maar eens een stukje Roffelen, dan zul je eens ervaren hoe fris en fruitig dit oerdegelijke Zweedse vehikel nog is na 365.000 km :twisted:

Voor de rest bedankt :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
spooky202
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
Locatie: Maarsbergen

Vandaag een stukje in een V70 R AWD uit '99 gereden. Prachtig stuk techniek! In vergelijking met de N stuurt ie een stuk directer en hij is natuurlijk een stukje sneller.

Ik had alleen wel het gevoel met een echt oude auto onderweg te zijn. Nog even getwijfeld, maar toch besloten m'n N te houden. Die is stiller, rijdt comfortabeler en de stoelen zitten fijner (maar dat is persoonlijk).

Maar als ik er een auto voor de hobby bij zou nemen zou ik het wel weten ;)
Casper

MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

The Volvoboy schreef:
Laguna-S60 schreef:Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes :D
AHUM AHUM AHUM, écht niet!!
Kuch, hoest, blaf, écht wel!!!

Kom op Koen, niet gaan overdrijven :lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Een V70N van 2001 bijvoorbeeld kraakt toch echt 10 keer zo erg als de mijne... De mijne is gelemaal stil van binnen mits je de bevestiging van de achterbank in het vet/tape zet. Met de blauwe exact zo. Dat is bij een V70N wel anders (zo een uit 2001 dan iig)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

The Volvoboy schreef:De mijne is gelemaal stil van binnen
Wacht maar tot je ermee gaat rijden :lol: :wink:


Ik heb geen idee hoe het met de oudere N's is, maar de mijne kraakt niet.
Maar ook mijn vorige wagen, een V70 classic, kraakte niet. De 850 die ik had, kraakte er wel vrolijk op los.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

The Volvoboy schreef:Een V70N van 2001 bijvoorbeeld kraakt toch echt 10 keer zo erg als de mijne... De mijne is gelemaal stil van binnen mits je de bevestiging van de achterbank in het vet/tape zet. Met de blauwe exact zo. Dat is bij een V70N wel anders (zo een uit 2001 dan iig)
onzin verhaal dit.
mijn oude N MY2000 kraakte totaal niet met 450.000km!
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Er loopt trouwens een topic van JAK over het verder isoleren van zijn N. Als die zo door blijft gaan hoort hij straks alleen nog het gesuis van de wind en niet meer die mooie 5-cylinder serenade.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

toppertje schreef:
The Volvoboy schreef:Een V70N van 2001 bijvoorbeeld kraakt toch echt 10 keer zo erg als de mijne... De mijne is gelemaal stil van binnen mits je de bevestiging van de achterbank in het vet/tape zet. Met de blauwe exact zo. Dat is bij een V70N wel anders (zo een uit 2001 dan iig)
onzin verhaal dit.
mijn oude N MY2000 kraakte totaal niet met 450.000km!
Niks onzin, misschien heb jij wel gewoon geluk gehad.. Of je was er aan gewend..
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”