Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen.).
Kortom als je puur op betrouwbaarheid en degelijkheid zou beoordelen welke V70 versie zou jij kiezen? Bijvoorkeur reacties door "ervaringsdeskundigen".
V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Moet je even in gaan lezen alhier, welkom trouwens. In principe zijn de motoren (en de gehele auto) gebouwd voor de eeuwigheid. Het is alleen zoeken naar een nette, zoveel mogelijk onbeschadigde, originele en met een niet al te idioot hoge KM-stand. Zowel de classis als de N is niks mis mee mit rekening gehouden met vorenstaande.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de V70N geleverd.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
V70NQuota schreef:De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de classic geleverd.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Laguna-S60 schreef:V70NQuota schreef:De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de classic geleverd.
I stand corrected...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Als je nu "verliefd" bent op de classic, lekker daar een tijdje in gaan rijden. Ik ben van 850 naar V70 classic naar V70N gegaan.RemcoP schreef:Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen.).
Kortom als je puur op betrouwbaarheid en degelijkheid zou beoordelen welke V70 versie zou jij kiezen? Bijvoorkeur reacties door "ervaringsdeskundigen".
Het was telkens een stapje vooruit, maar ik moet zeggen dat de 850 me het meest deed qua emotie.
De N rijdt het fijnst, maar met de 850 heb ik het meest lol gehad (en heeft nog steeds een plekje in mijn hart).
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1447
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
De V70N deelt veel onwikkeling met de S60/S80, deze modellen zijn ruim voor het ford tijdprek ontwikkeld. Dit zijn de net zo goed Volvos als de eerste V70RemcoP schreef:Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
niet mee eens!Quota schreef: qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de V70N geleverd.
ik heb beide gehad,een S60 D5 en een V70N 2.5d.
ik had niet veel verschil of voorkeur voor 1 van beide.
wel is de 2.5d iets goedkoper in onderhoud(op distributie na)
ook in verbruik ontlopen ze elkaar niet veel.
maar waarom vind jij de D5 een grote stap vooruit?
geen glans zonder wrijving
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Omdat de motorkarakteristiek wat verfijnder is (om van het geluid nog maar te zwijgen), hij loopt wat soepeler door de toeren heen en heeft gewoon veel meer koppel en 23 extra paardjes... Ennuh, voor 250 euro heb je een nieuwe distributieriem erom liggen.
De 2.5D is geen slechte motor, het is door sommige een tractor motor genoemd en het enige wat hij daar mee deelt zijn het geluid (als je buiten staat), en de eigenschap om het altijd te doen zolang er drie ingredienten voorhanden zijn, olie, koelvloeistof en diesel. Het 2.5D blok is schier onverwoestbaar. Alleen de distributie is echt een een enorme kostenpost, waar je ook weer niet op wilt bezuinigen.
Of de D5 net zo onverwoestbaar is, dat weten we over een jaar of vijf gok ik...
De 2.5D is geen slechte motor, het is door sommige een tractor motor genoemd en het enige wat hij daar mee deelt zijn het geluid (als je buiten staat), en de eigenschap om het altijd te doen zolang er drie ingredienten voorhanden zijn, olie, koelvloeistof en diesel. Het 2.5D blok is schier onverwoestbaar. Alleen de distributie is echt een een enorme kostenpost, waar je ook weer niet op wilt bezuinigen.
Of de D5 net zo onverwoestbaar is, dat weten we over een jaar of vijf gok ik...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Klopt, maar die beginnen nu dus vaak de 5 ton net te halen... Die oude heeft dat al zo vaak gehaald en rijden dan ook nog best veel rond bij liefhebbers hier of op het 850forum. Van de D5 met dergelijke km standen hoor ik niet veel (goeds of slechts). En het moet gezegd worden. Ik heb 2.5D 's gereden tot het half miljoen km maar dat heb ik nog niet met een D5 gedaan... Daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.sbv schreef:De eerste D5 motoren draaien ook alweer 10 jaar mee inmiddels
Mijn ervaring met de D5 (of 2.4D) reikt nu nog maar tot 234K km (probleemloos overigens)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik ben druk doende om dat te gaan halen met een "ondergemotoriseerde en ondergewaardeerde D5"Ik heb 2.5D 's gereden tot het half miljoen km maar dat heb ik nog niet met een D5 gedaan... Daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.



V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Bij deze dan, op voorhand :twisted:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zit is erg persoonlijk, ik zit in de nieuwe een stuk beter, simpelweg omdat de stoel verder naar achteren kan.Tsjemp schreef:Classic. Zit veel beter! Rijdt ook lekker en heeft minder electronica.
Minder elektronica gaat enkel op voor de modellen voor modeljaar 1999, die erna(ook de classic) hebben ook redelijk wat electronica
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
heb nu een N, en de volgende zou zo weer een classic kunnen worden... of een v70n R 

Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
AHUM AHUM AHUM, écht niet!!Laguna-S60 schreef:Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km