V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?

Voor kenners: de "Roffel"
RemcoP
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:01

Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen.).

Kortom als je puur op betrouwbaarheid en degelijkheid zou beoordelen welke V70 versie zou jij kiezen? Bijvoorkeur reacties door "ervaringsdeskundigen".
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Moet je even in gaan lezen alhier, welkom trouwens. In principe zijn de motoren (en de gehele auto) gebouwd voor de eeuwigheid. Het is alleen zoeken naar een nette, zoveel mogelijk onbeschadigde, originele en met een niet al te idioot hoge KM-stand. Zowel de classis als de N is niks mis mee mit rekening gehouden met vorenstaande.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes :D
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de V70N geleverd.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Quota schreef:De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de classic geleverd.
V70N
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Laguna-S60 schreef:
Quota schreef:De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de classic geleverd.
V70N


I stand corrected...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

RemcoP schreef:Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen.).

Kortom als je puur op betrouwbaarheid en degelijkheid zou beoordelen welke V70 versie zou jij kiezen? Bijvoorkeur reacties door "ervaringsdeskundigen".
Als je nu "verliefd" bent op de classic, lekker daar een tijdje in gaan rijden. Ik ben van 850 naar V70 classic naar V70N gegaan.

Het was telkens een stapje vooruit, maar ik moet zeggen dat de 850 me het meest deed qua emotie.
De N rijdt het fijnst, maar met de 850 heb ik het meest lol gehad (en heeft nog steeds een plekje in mijn hart).
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1447
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

RemcoP schreef:Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen
De V70N deelt veel onwikkeling met de S60/S80, deze modellen zijn ruim voor het ford tijdprek ontwikkeld. Dit zijn de net zo goed Volvos als de eerste V70
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Quota schreef: qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de V70N geleverd.
niet mee eens!
ik heb beide gehad,een S60 D5 en een V70N 2.5d.
ik had niet veel verschil of voorkeur voor 1 van beide.
wel is de 2.5d iets goedkoper in onderhoud(op distributie na)
ook in verbruik ontlopen ze elkaar niet veel.
maar waarom vind jij de D5 een grote stap vooruit?
geen glans zonder wrijving
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Omdat de motorkarakteristiek wat verfijnder is (om van het geluid nog maar te zwijgen), hij loopt wat soepeler door de toeren heen en heeft gewoon veel meer koppel en 23 extra paardjes... Ennuh, voor 250 euro heb je een nieuwe distributieriem erom liggen.

De 2.5D is geen slechte motor, het is door sommige een tractor motor genoemd en het enige wat hij daar mee deelt zijn het geluid (als je buiten staat), en de eigenschap om het altijd te doen zolang er drie ingredienten voorhanden zijn, olie, koelvloeistof en diesel. Het 2.5D blok is schier onverwoestbaar. Alleen de distributie is echt een een enorme kostenpost, waar je ook weer niet op wilt bezuinigen.

Of de D5 net zo onverwoestbaar is, dat weten we over een jaar of vijf gok ik...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

De eerste D5 motoren draaien ook alweer 10 jaar mee inmiddels

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

sbv schreef:De eerste D5 motoren draaien ook alweer 10 jaar mee inmiddels
Klopt, maar die beginnen nu dus vaak de 5 ton net te halen... Die oude heeft dat al zo vaak gehaald en rijden dan ook nog best veel rond bij liefhebbers hier of op het 850forum. Van de D5 met dergelijke km standen hoor ik niet veel (goeds of slechts). En het moet gezegd worden. Ik heb 2.5D 's gereden tot het half miljoen km maar dat heb ik nog niet met een D5 gedaan... Daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.

Mijn ervaring met de D5 (of 2.4D) reikt nu nog maar tot 234K km (probleemloos overigens)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik heb 2.5D 's gereden tot het half miljoen km maar dat heb ik nog niet met een D5 gedaan... Daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.
Ik ben druk doende om dat te gaan halen met een "ondergemotoriseerde en ondergewaardeerde D5" :wink: en het voornemen daartoe is niet bepaald een voornemen maar feitelijk een doel op zich. Maar met thans 225 K op de klok en een gemiddelde van 30 k/jr......kan ik je daar over een jaar of 9 uitsluitsel over geven :D :D :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Ger,
als jij over 9 jaar nog in je "ondergemotoriseerde" D5 rijd,
word je vast als millieu barbaar gezien. :wink:
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Bij deze dan, op voorhand :twisted:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

V70/2.4D/2003 schreef:Bij deze dan, op voorhand :twisted:
mwoah,
IK kan er niet mee zitten hoor!
ik geef je groot gelijk.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Classic. Zit veel beter! Rijdt ook lekker en heeft minder electronica.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Tsjemp schreef:Classic. Zit veel beter! Rijdt ook lekker en heeft minder electronica.
Zit is erg persoonlijk, ik zit in de nieuwe een stuk beter, simpelweg omdat de stoel verder naar achteren kan.
Minder elektronica gaat enkel op voor de modellen voor modeljaar 1999, die erna(ook de classic) hebben ook redelijk wat electronica

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

heb nu een N, en de volgende zou zo weer een classic kunnen worden... of een v70n R ;)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Laguna-S60 schreef:Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes :D
AHUM AHUM AHUM, écht niet!!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”