Ach het zijn niet van die grote problemen, maar ik vond het meer opvallend
@ Ramon&Ramon
Deze GT is nog lang niet echt defect. Dus voor mij geen probleem. Dat was het vliegwiel echt wel.
Het lange doortrekken kan niet meer in de computer zitten. Accu een paar uur eruit gehad en hij blijft het toch wel doen. Andere GT gereden en die doet min of meer hetzelfde.
Hoge toerental schijnt dus normaal te zijn
Misschien wat verwend met m'n andere auto. Die schakelt vrijwel altijd onder de 1800 toeren (ook met beetje gas erop) en maakt bij 140 net 2600 toeren. En dat voor een benzine met 4-bak automaat ! (OK wel een S-klasse Mercedes)
Alleen het licht pendelen tussen 60-80 Als de bak warmer wordt is het minder want dan schakelt de lock-up van de 5 regelmatig rond de 70 in. Met koude bak pas rond de 90-100.
Zal zelf eens gaan flushen. Als het dan niet verbeterd ga ik wel eens op zoek naar een kleppenblok. Heeft geen haast, is meer opvallend.
V70 2005 Geartronic vraagjes
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 03.04.2009 - 21:05
- Locatie: N-W Veluwe
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
- Locatie: Ochten
Waarom ga je niet even langs bij een automatenspecialist voor een gratis advies? Boon Revisietechniek in Alphen a/d Maas (vragen naar Peter) weet ontzettend veel van "onze" auto's... En als het écht mis is, ben je hier het goedkoopste uit!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dat adaptieve (sommigen noemen het "lerende") karakter herken ik ook.
Ik heb dan weliswaar geen GT en benzine, maar de bak is wel adaptief en dat verschil merk je heel goed bij verschillende rijstijlen. Mijn ervaring met het aanpassen is wel dat het in een paar minuten gebeurt. 500 km. zonder merkbaar verschil is in mijn ogen dan ook te lang.
Kan het nog aan de gasstand/diagonale hoek v/d rechtervoet liggen?
Je kunt de bak a.h.w. ook zelf aansturen met het gaspendaal, dat is een gevoel wat je even onder de knie moet krijgen, maar wat bij mij wel werkt.
Ik kan nu bijvoorbeeld, ondanks dat de T5 bij een relatief hoog toerental z'n maximale koppel geeft, accellereren tot 80 km/u naar de 5e versnelling zonder ook maar één keer boven de 2.000 rpm te komen! En nee, dan rijd ik niet als een oude oma, sterker nog dat gaat heel soepel, rustig en t.o.v. het andere verkeer nog redelijk snel!
Dit kan dan ook alleen als de bak in de rustige modus staat!
Gr. Edwin.
Ik heb dan weliswaar geen GT en benzine, maar de bak is wel adaptief en dat verschil merk je heel goed bij verschillende rijstijlen. Mijn ervaring met het aanpassen is wel dat het in een paar minuten gebeurt. 500 km. zonder merkbaar verschil is in mijn ogen dan ook te lang.
Kan het nog aan de gasstand/diagonale hoek v/d rechtervoet liggen?
Je kunt de bak a.h.w. ook zelf aansturen met het gaspendaal, dat is een gevoel wat je even onder de knie moet krijgen, maar wat bij mij wel werkt.
Ik kan nu bijvoorbeeld, ondanks dat de T5 bij een relatief hoog toerental z'n maximale koppel geeft, accellereren tot 80 km/u naar de 5e versnelling zonder ook maar één keer boven de 2.000 rpm te komen! En nee, dan rijd ik niet als een oude oma, sterker nog dat gaat heel soepel, rustig en t.o.v. het andere verkeer nog redelijk snel!
Dit kan dan ook alleen als de bak in de rustige modus staat!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10690
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Edwin;
Klopt, ik schakelde de bak met de voet. Kon zelf bepalen wanneer de bak over zou moeten schakelen...... Maar goed dat is wel een fingerspitzen gefühl wat je moet hebben. Overigens lukte dat niet altijd, maar doorgaans ging dat altied goed.
@Binsbergen;
Mijne had in mijn optike veel slip. Hogere toerentallen... althans dat dacht ik. En heb besloten om hem preventief te laten flushen dit jaar. Daarna schakelde de auto weer zoals het hoorde. Dat was voor mijn GT een juiste beslissing.
Klopt, ik schakelde de bak met de voet. Kon zelf bepalen wanneer de bak over zou moeten schakelen...... Maar goed dat is wel een fingerspitzen gefühl wat je moet hebben. Overigens lukte dat niet altijd, maar doorgaans ging dat altied goed.
@Binsbergen;
Mijne had in mijn optike veel slip. Hogere toerentallen... althans dat dacht ik. En heb besloten om hem preventief te laten flushen dit jaar. Daarna schakelde de auto weer zoals het hoorde. Dat was voor mijn GT een juiste beslissing.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 03.04.2009 - 21:05
- Locatie: N-W Veluwe
Vandaag de rit naar Varsseveld gemaakt om eens naar de Geartronic te laten kijken door de mannen van Varioclean
1. Eerst even een proefritje maken om het geheel objectief te beoordelen (zelf kijk je er toch altijd anders tegenaan.)
2. Daarna de oude olie eruit en nieuwe erin
3. Opnieuw een klein half uurtje warmrijden en testen.
4. Opnieuw de Geartronic ingeleerd (en terloops ook even mijn parkeersensorstoring uitgelezen, waarvoor dank)
5. Daarna ververst met opnieuw nieuwe olie
6. Dan nog wat finetuning, koffie en een goed gesprek.
Op weg naar huis niets dan goeds
Schakelt weer zoals het hoort op de goede momenten
Dus zeker een aanrader
1. Eerst even een proefritje maken om het geheel objectief te beoordelen (zelf kijk je er toch altijd anders tegenaan.)
2. Daarna de oude olie eruit en nieuwe erin
3. Opnieuw een klein half uurtje warmrijden en testen.
4. Opnieuw de Geartronic ingeleerd (en terloops ook even mijn parkeersensorstoring uitgelezen, waarvoor dank)
5. Daarna ververst met opnieuw nieuwe olie
6. Dan nog wat finetuning, koffie en een goed gesprek.
Op weg naar huis niets dan goeds
Schakelt weer zoals het hoort op de goede momenten
Dus zeker een aanrader
- Toonbinneveld
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05.04.2012 - 08:54
- Locatie: Enschede
even off topic, excuses.
Bel mij dan even om je auto met 'defecte" automaat voor een zacht prijsje over te nemen :twisted:
Dus als jouw GT niet meer lekker schakelt ga je niet de ATF verversen of powerflushen!?Marelli schreef:Nou vooruit dan: een taxi is -hoop ik- de hele dag aan het rijden. Vooral veel stadsritten met veel schakelen. De boel is mooi op temperatuur maar de bak heeft het relatief zwaar.
Onze woon-werk ritjes zijn totaal anders; relatief weinig schakelen en niet echt goed doorgewarmd. Met de vakantie is het zelfs lekker warm met vrijwel geen schakelen.
Ik heb het ook al in het castrol olie topic geschreven: als je denkt dat het helpt vooral doen. Goed voor de economie. Ik doe er niet aan mee.
Bel mij dan even om je auto met 'defecte" automaat voor een zacht prijsje over te nemen :twisted: