Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:07
door Sir Volvalot
diesel01 schreef: Nouh...als ik in het schemerdonker/op een weg die overgroeit is met bomen een landbouwvoertuig wil inhalen waarbij iemand mij tegemoet komt die vergeten is zijn lampen aan te doen tijdens mijn inhaalactie mij met grootlicht waarschuwd...
Dan wordt ik op zijn zachts gezegd niet blij van het softwarematig uitzetten van verlichting.
Nu rijdt ik in een V70 van 1650kg met uitstekende kreukelzone's, die Aygo van de andere kant heeft minder geluk schat ik zo.
In een randstad die vol is geplemd met verlichting is geen verlichting "boeien" in het landelijke maakt het een verschil, in sommige gevallen van leven op dood.
Daarom licht overdag!
Ik schrijf toch niet dat ik de lichten uit laat in situaties waarin het verstandig is om ze juist aan te hebben?

Ik schreef wel dat ik vaak parkeer vanwege conf calls en dan geen prijs stel op de verlichting aan.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:12
door Oceanracer
Duidelijk, maar als je al vergeet om ze uit te doen, maak je mij niet wijs dat je nóóit vergeet aan te doen...

Wees blij dat velen hier zo begaan zijn met verkeersveiligheid. :wink:

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:18
door Ramon&Ramon
Als je bij schemer en bijna donker ziet hoeveel er zonder licht rijden of zonder achterverlichting ivm dagrijverlichting,levensgevaarlijk dus.
Politie zou daar is beter op moeten is mijn idee.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:26
door Oceanracer
Ik begrijp al helemaal niet dat er niet gewoon gekozen is voor een algemene verplichting om altijd dagrijlicht of dimlicht te voeren, maar dat is een hele andere (politieke) discussie....

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:29
door Ramon&Ramon
En waarom geen achterverlichting bij dagrijlichten,wie dat verzonnen heeft kijkt alleen wat er voor hem gebeurd en niet achter!
Maar dat is standaard in de politiek geloof ik.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:31
door Sir Volvalot
Oceanracer schreef:Duidelijk, maar als je al vergeet om ze uit te doen, maak je mij niet wijs dat je nóóit vergeet aan te doen...

Wees blij dat velen hier zo begaan zijn met verkeersveiligheid. :wink:
's Avonds vergeet ik de verlichting inderdaad nooit uit te zetten, maar overdag wel en daar zit hem het ongemak! Ook ik rij bijna altijd overdag met verlichting aan, zelfs in Amsterdam waar ik woon.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:41
door Ramon&Ramon
Veel mensen denken dat verlichting is om te kunnen zien,veel belangrijker is is om gezien te zijn.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:43
door Carlsson 900
Ramon&Ramon schreef:Veel mensen denken dat verlichting is om te kunnen zien,veel belangrijker is is om gezien te zijn.
+1

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:52
door DrRossi
Wat is er hier aan de hand zeg !!
Waarom al dat gezeur over veiligheid, hij stelt gewoon een vraag.
Als je zo slim bent om even te parkeren om een telefoongesprek te voeren en je ook nog zo milieu bewust bent om je motor even uit te zetten maar niet het contact uit zet omdat dan je telefoon er mee op houd, dan is dat toch logisch dat je zo min mogelijk gebruikers aan wilt hebben?
Anders sta je binnen 10 minuten met een lege accu.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:55
door Oceanracer
Op de ACC-stand werkt je telefoon wel en je verlichting niet én je hoeft de motor er niet voor te laten draaien.

Geplaatst: 18.12.2012 - 14:58
door DrRossi
Brompot ! jij je zin ! ::wink:

Geplaatst: 18.12.2012 - 15:25
door Ramon&Ramon
DrRossi schreef:Brompot ! jij je zin ! ::wink:

Zo leer je nog is wat!

Geplaatst: 18.12.2012 - 15:56
door The Volvoboy
Ik heb nog steeds geen oplossing gelezen, want het hoort niet. Ook al heb je in laten stellen dat je verlichting uit is op stand 0, moet nog steeds je licht gewoon uit gaan wanneer je het contact uit zet (en je lichtenknop op lampen aan staat).

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:04
door Ramon&Ramon
Op stand 0 met contact aan ,branden ze dus gewoon.
Is al jaren zo.
Tenzij het softmarematig is uitgeschakeld of door middel van knopje in de lichtschakelaar bij oudere modellen.
Contact uit op 0 stand,alles moet uit zijn.

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:09
door The Volvoboy
Ramon&Ramon schreef:Op stand 0 met contact aan ,branden ze dus gewoon.
Is al jaren zo.
Tenzij het softmarematig is uitgeschakeld of door middel van knopje in de lichtschakelaar bij oudere modellen.
Contact uit op 0 stand,alles moet uit zijn.
Geloof dat je m'n bericht niet goed hebt begrepen, wat ik probeer te zeggen is dat je verlichting gewoon uit moet gaan als je het contact uit zet en de lichtenknop op lampen aan staat, ook al heb je softwarematig in laten stellen dat de lichten uit zijn op stand 0.

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:20
door M@rcel
dat werkt toch ook zo? Behalve als je de standslichten aan hebt staan. Ik heb mijn lichtschakelaar ook omgezet zodat 0 uit is. Maar als ik de schakelaar omhoog draai (dimlicht), dan gaat het licht gewoon uit bij contact uit.

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:21
door The Volvoboy
Ja, maar bij TS dus niet ;)

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:25
door M@rcel
Is er een software van een ander land geladen?

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:26
door Laguna-S60
Wij hebben precies hetzelfde gehad..., was alleen de laatste 3 dagen dat we de auto hebben heb dus nooit uitgezocht wat het was :?

Eerst doofden de lichten wel altijd bij het uitzetten van de auto terwijl de knop op aanstond, de laatste 3 dagen dus niet meer. dan moest de knop om gezet worden naar uit.

ofwel, er zit dus ergens iets niet goed in de auto van TS.

Geplaatst: 18.12.2012 - 16:28
door Ramon&Ramon
The Volvoboy schreef:
Ramon&Ramon schreef:Op stand 0 met contact aan ,branden ze dus gewoon.
Is al jaren zo.
Tenzij het softmarematig is uitgeschakeld of door middel van knopje in de lichtschakelaar bij oudere modellen.
Contact uit op 0 stand,alles moet uit zijn.
Geloof dat je m'n bericht niet goed hebt begrepen, wat ik probeer te zeggen is dat je verlichting gewoon uit moet gaan als je het contact uit zet en de lichtenknop op lampen aan staat, ook al heb je softwarematig in laten stellen dat de lichten uit zijn op stand 0.

Dat staat er toch?Er staat tenzij!!!