Pagina 2 van 3

Geplaatst: 21.12.2012 - 23:15
door Gast
Turbo gevonden voor € 175,- ? ........ :wink:
Tja zo'n S60 met traploop ervaring kan je wel kopen, maar moet je zelf wel aardig kunnen sleutelen.
Anders loop je volkomen leeg op zo'n auto.

Geplaatst: 21.12.2012 - 23:21
door dutchlimits
och ja als hobby auto lijkt het me wel leuk om zoiets te hebben, trackdays? voor de betrouwbaarheid moet je het niet doen idd. kameraad van me had ook een vw transporter van de klpd overgenomen (arrestatiebus), motor was top maar alles eromheen ging kapot, ook een roest overal!

busje was wel sneller dan een andere standaard 5 cil transporter, dus hij is goed gebruikt of gechipt geweest

ding is inmiddels naar polen oid

Geplaatst: 21.12.2012 - 23:32
door DawnBlueED
Een S60/V70 met D5 is best een heel betrouwbare auto. Problemen ontstaan meer door de gecompliceerdheid van de reparaties en de prijs van de benodigde onderdelen. Dat weerhoud mensen er ook van om voorspelbare zaken preventief aan te pakken.

Maar op zich staat de betrouwbaarheid op een heel hoog niveau en dat geld voor bijna alle Volvo's

Geplaatst: 21.12.2012 - 23:47
door lint
Hoe betrouwbaar een Volvo met D5 motor ook mag zijn er zijn altijd figuren die alles kapot krijgen door een verwoestende rijstijl zonder enig gevoel voor de mechaniek.

Geplaatst: 21.12.2012 - 23:53
door lionx84
Ja voor de 'te Koops' advertentie had ik nog een foto bij moeten doen daarom is die weg.

En idd even na denken wat ik doen moet. Het liefst hou ik hem uiteraard.
Gelukkig 2 weken vrij nu dus heb hem niet echt nodig op het moment.

En ik wist dat de turbo er wel aan zat te komen alleen niet zo snel al verwacht.

Maar wat ik zeg, deze dagen eens aanzien en beraden wat te doen.

Geplaatst: 21.12.2012 - 23:57
door dutchlimits
Je kent deze auto inmiddels en je weet wat ermee mankeert. Als je de auto verkoopt en een 'nieuwe' aanschaft dan is de kans aanwezig dat je daarmee ook problemen krijgt, het hoeft niet per se, het is gewoon gokken.

Als het alleen nog de turbo is dan wist ik wel wat ik deed: houden

Geplaatst: 22.12.2012 - 08:19
door Rippie V70
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden...

Waarom is vorig jaar het hele blok vervangen, en wat is de km stand op dit moment?

En de turbo... wie heeft de diagnose gesteld? Is dr niet gewoon een slang kapot?

Geplaatst: 22.12.2012 - 14:40
door Justin-850
Is er niet ergens een demontage bedrijf die nog een goede turbo heeft liggen? Nieuwe of reviseren kost je de kop......

Mocht je gaan kijken overigens naar een vervanger van de S60, en je wilt weer voor Volvo gaan....kijk dan eens naar een 850 of S70 ;)

Gr. Justin

Geplaatst: 22.12.2012 - 16:32
door lint
lionx84 schreef:Ja voor de 'te Koops' advertentie had ik nog een foto bij moeten doen daarom is die weg.

En idd even na denken wat ik doen moet. Het liefst hou ik hem uiteraard.
Gelukkig 2 weken vrij nu dus heb hem niet echt nodig op het moment.

En ik wist dat de turbo er wel aan zat te komen alleen niet zo snel al verwacht.

Maar wat ik zeg, deze dagen eens aanzien en beraden wat te doen.
Geef lionx84 nog even wat tijd, hij wilde er nog een paar dagen over na denken wat te doen.

Geplaatst: 22.12.2012 - 20:13
door JeroenSpock
lint schreef:...er zijn altijd figuren die alles kapot krijgen door een verwoestende rijstijl zonder enig gevoel voor de mechaniek.
Vrouwen? :D

Geplaatst: 22.12.2012 - 20:14
door V70/2.4D/2003
JeroenSpock, +1

Geplaatst: 22.12.2012 - 21:03
door sju_art
Als het enkel nog de turbo is, wist ik het wel... ;).

Dan gaat een ander zeker genieten van alles wat je al hebt vervangen? Even door die zure appel heen bijten.

Daarna rij je wel 5 cilinder turbo en als de auto alle opties heeft die je wil...

Of gelijk goed en front mount intercool, 19T turbo, downpipe en chip op maat (= 350+ pk?).

Ga je voor het geld van de reparatie iets andres goeds kopen?

Geplaatst: 22.12.2012 - 21:10
door elianmars
sju_art schreef:Als het enkel nog de turbo is, wist ik het wel... ;).

Dan gaat een ander zeker genieten van alles wat je al hebt vervangen? Even door die zure appel heen bijten.

Daarna rij je wel 5 cilinder turbo en als de auto alle opties heeft die je wil...

Of gelijk goed en front mount intercool, 19T turbo, downpipe en chip op maat (= 350+ pk?).

Ga je voor het geld van de reparatie iets andres goeds kopen?
Op een D5? :-k :wink:

Geplaatst: 22.12.2012 - 21:12
door Marc Apeldoorn
350 PK is een type foutje?

Geplaatst: 22.12.2012 - 23:22
door Fredhead
Nee, intercooler is al front mounted als ik mij het goed herinner van mijn D5

dutchlimits schreef:och ja als hobby auto lijkt het me wel leuk om zoiets te hebben, trackdays? voor de betrouwbaarheid moet je het niet doen idd.
En dan tijdens je duurbetaalde trackdays alleen maar staan sleutelen? Zonde van je geld en hele rappe rondetijden ga je er niet mee zetten

Geplaatst: 23.12.2012 - 00:30
door dutchlimits
fredhead, Er valt altijd wel iets te maken van zo'n auto :) Een ander blok is ook niet super duur als je het werk zelf verricht

Geplaatst: 23.12.2012 - 01:00
door sju_art
Whoops, ik dacht aan T5!

Nee, een D5, gelijk weg doen haha :P

Geplaatst: 23.12.2012 - 01:42
door jorrits60
Ooit bij Rima prijsopgave gehad van €250 voor gebruikte turbo incl. montage. Is jaar geleden dus zal nu wellicht iets duurder zijn, maar na al deze investeringen is dumpen wel het minst verstandige wat je kunt doen. Wie weet koop je weer de ellende van een vorige berijder terug....

Geplaatst: 23.12.2012 - 15:53
door lionx84
Ik ga de turbo laten reviseren bij etteindhoven

Idd zonde van alle investeringen en zeer Zeker waar dat ik de auto nu motorisch goed ken.

Gelukkig helpt me pa een beetje met het financiële plaatje nu, dat scheelt al
Een stuk.

Auto rima is ook oké, vorig jaar nieuwe motor laten inbouwen daar.

Geplaatst: 23.12.2012 - 16:50
door JeroenSpock
Zat er heen nieuwe/gereviseerde turbo bij die motor dan?