En ja hoor na in
oktober 2010 de koppeling vervangen
december 2011 motor vervangen
dan nu de turbo, dit is dan de nek slag!!
komt zins gister spontaan een gillend geluid uit, alleen bij 100 km per uur, en bij 2000 toeren hoor je niks. zal wel lek zijn. overigs wel gewoon dik vermogen, hij gaat nog als een speer voor uit!
uiteraard tussen door nog genoeg moeten vervangen aan de auto te denken aan oa: schokdempers, veren, intercooler, injectoren
Ik denk dat ik maar naar een occasions garage rijdt en kijk met welke ik daar weg kan rijden en die d5 achter laat.
weer pech, en weer precies jaar later.....
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Gelet op de witte kleur, toevallig een ex-KLPD bak?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lionx84
- 2nd Gear member
ja dat is het hele probleem waar ik vorige jaar al de keuze opmaakte, en laat hem rustig warm worden en afkoelen altijd.
maar ja aan alles komt ooit een eind. was leuk als eerste auto maar het is gewoon te duur allemaal voor mij.
maar ja aan alles komt ooit een eind. was leuk als eerste auto maar het is gewoon te duur allemaal voor mij.
- lionx84
- 2nd Gear member
gereviseerd maken vanaf 175 ex btw of hele gereviseerde voor rond de 500 ex btw,
krijg net een belletje. moet hem dan wel ergens der uit halen , hun willen alleen de turbo hebben/zien bij turbochargers in Amersfoort
krijg net een belletje. moet hem dan wel ergens der uit halen , hun willen alleen de turbo hebben/zien bij turbochargers in Amersfoort
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik doe een poging:
TS heeft via domeinen en voor weinig een ex-KLPD S60 gekocht met een D5-je in het vooronder. Na het zware politionele leven van de S60 heeft TS in 2010 de koppeling moeten vervangen en in 2011 het complete blok. Verder het reguliere onderhoud dat geldt voor een auto die een relatief zwaar leven heeft gehad en zeer waarschijnlijk een KM-stand van 2 ton+ heeft gehad bij aanschaf. Dit beeld wordt geschetst door de noodzakelijke vervanging van schokdempers, veren, intercooler (jawel, daarom hebben wij voor 2 tientjes gaas in de neus van de Volvo) en hier en daar een injector.
Nu is er waarschijnlijk iets aan de hand met de turbo van de auto waardoor hij contact heeft met een revisiebedrijf dat iets kan doen met een kapotte turbo.
Moraal mijnerzijds: wat wit is, vreemde gaten in dak en grill heeft en verdachte schroefgaatjes in het dashboard....... laat ik staan.
TS heeft via domeinen en voor weinig een ex-KLPD S60 gekocht met een D5-je in het vooronder. Na het zware politionele leven van de S60 heeft TS in 2010 de koppeling moeten vervangen en in 2011 het complete blok. Verder het reguliere onderhoud dat geldt voor een auto die een relatief zwaar leven heeft gehad en zeer waarschijnlijk een KM-stand van 2 ton+ heeft gehad bij aanschaf. Dit beeld wordt geschetst door de noodzakelijke vervanging van schokdempers, veren, intercooler (jawel, daarom hebben wij voor 2 tientjes gaas in de neus van de Volvo) en hier en daar een injector.
Nu is er waarschijnlijk iets aan de hand met de turbo van de auto waardoor hij contact heeft met een revisiebedrijf dat iets kan doen met een kapotte turbo.
Moraal mijnerzijds: wat wit is, vreemde gaten in dak en grill heeft en verdachte schroefgaatjes in het dashboard....... laat ik staan.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- hvt
- 5th Gear member
Dat het een ex-KLPD auto is, is al zeker.
Staat in de advertentie. Auto staat nl al te koop.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=#1104758
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Enniehoe, degene die hem dan koopt weet wat hem te wachten staat. De gereedschapskist kan uit de schuur zeg maar.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Ja, je probleemauto verkopen is ook een oplossing!
Gelukkig staat in de verkooptekst wel het euvel/probleem omschreven.
Gelukkig staat in de verkooptekst wel het euvel/probleem omschreven.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- lionx84
- 2nd Gear member
ja moet wat he, houden of verkopen.
en uiteraard staat er bij wat er mis mee is. zo hoort het toch ook. je koopt wat je zit en weet.
maar jullie begrijpen ook wel dat je soms op een punt staat van weg of door gaan.
en uiteraard staat er bij wat er mis mee is. zo hoort het toch ook. je koopt wat je zit en weet.
maar jullie begrijpen ook wel dat je soms op een punt staat van weg of door gaan.
- hvt
- 5th Gear member
Netjes dat je de problemen erbij gezet hebt, doet niet iedereen.
Off-topic: Ook problemen met de shift-toets?
Off-topic: Ook problemen met de shift-toets?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
- diesel01
- Geartronic member
Dat er een probleem was ontstaan had ik begrepen het was de tekst die ik niet begreep maar die is mij na uitleg helemaal duidelijk.V70/2.4D/2003 schreef:Ik doe een poging:
Tja intercooler, gewoon hella lampjes er voor
En voor al het andere enorm zuur natuurlijk maar toenertijd was er vast een reden om de auto aan te schaffen maar bezint eer ge begint.
Niks ten nadelen van de jongens in het blauw maar ze rijden auto alsof het de laatste rit is....
En zoals je zegt, leuk om naar te kijken zo'n witte S60 maar gewoon laten staan.
- lionx84
- 2nd Gear member
Ja achteraf niet helemaal de juiste keuze gemaakt toen, maar al met al rijdt het wel heerlijk.
Nu deze gewoon weg doen en zoeken naar een andere. Begrijp nu wel dat mensen in de eerste auto die ze kopen meer geld in investeren. Helaas begrijp je dat pas achteraf.
Nu deze gewoon weg doen en zoeken naar een andere. Begrijp nu wel dat mensen in de eerste auto die ze kopen meer geld in investeren. Helaas begrijp je dat pas achteraf.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Wat voor een timmerman een hamer is.......(maak het verhaal af en kleur de plaatjes)Niks ten nadelen van de jongens in het blauw maar ze rijden auto alsof het de laatste rit is
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Succes met het zoeken naar een waardige opvolger met hopelijk minder problemen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
Ik begrijp goed dat je er flauw van wordt, maar toch zou ik er nog eens over na denken. Je bent als ik het zo lees al aardig op weg met de technische restauratie van jouw S60.lionx84 schreef:Ja achteraf niet helemaal de juiste keuze gemaakt toen, maar al met al rijdt het wel heerlijk.
De volgende auto die je koopt (tenzij nieuw) is ook weer een auto waarvan een ander vond dat het tijd was om afscheid te nemen. Echte perfecte exemplaren zijn schaars en als er één binnenkomt bij de dealer verkopen ze hem graag zelf, met bijbehorend prijskaartje natuurlijk.
Nu kan je je auto zelf natuurlijk het beste, ik wens je succes en wijsheid

- toppertje
- 6th Gear member
advertentie is ook al weer weggehaald? :roll:hvt schreef:Dat het een ex-KLPD auto is, is al zeker.
geen glans zonder wrijving
- dutchlimits
- 5th Gear member
nog niet zeker van zijn zaak blijkt
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis