Pagina 2 van 3
Geplaatst: 29.12.2012 - 10:47
door OGA244
waar zou Ford die dan in geleverd hebben? een dwars geplaatste 6 in lijn hebben zij in het hele programma niet volgens mij
Geplaatst: 29.12.2012 - 10:52
door Gast
Geplaatst: 29.12.2012 - 11:49
door S80 Executive
@ Ramon& Ramon De T6 (272 pk / 380 NM) onbetrouwbaar? Of bedoel je de latere types? Die van mij heeft ruim 2 ton geen slag verkeerd gemaakt, natuurlijk wel op benzine.

Geplaatst: 29.12.2012 - 12:07
door Rob Bakker
Die van mij heeft ondertussen 187k km gedraaid, enigste wat ik gehad heb aan de motor wat een losgeschoten bougiedop
Geplaatst: 29.12.2012 - 12:40
door swen
Mijn v70 T6 awd summum loopt prima op LPG.
heb een BRC genius installatie! Inspuiting per cilinder, en bij veel vraag naar vermogen schakeld deze automatisch over naar benzine, voor behoud van de turbo.
Enige nadeel om de 250 kilometer moet ik tanken. precies een uur kachelen op de duitse autobahn
Geplaatst: 29.12.2012 - 13:01
door lint
swen schreef:Mijn v70 T6 awd summum loopt prima op LPG.
heb een BRC genius installatie! Inspuiting per cilinder, en bij veel vraag naar vermogen schakeld deze automatisch over naar benzine, voor behoud van de turbo.
Enige nadeel om de 250 kilometer moet ik tanken. precies een uur kachelen op de duitse autobahn
Maar als je goed leest heb je dus een speciale gasinstallatie nodig die ook nog eens op benzine moet overschakelen als je veel vermogen nodig hebt om zo je turbo heel te houden.
Dat is niet even gewoon op gas gaan rijden met een T6 motor!
Geplaatst: 29.12.2012 - 13:17
door Marc Apeldoorn
Alle moderne gasinstallaties schakelen over op benzine , is software matig in te regelen
Geplaatst: 29.12.2012 - 13:31
door Ramon&Ramon
swen schreef:Mijn v70 T6 awd summum loopt prima op LPG.
heb een BRC genius installatie! Inspuiting per cilinder, en bij veel vraag naar vermogen schakeld deze automatisch over naar benzine, voor behoud van de turbo.
Enige nadeel om de 250 kilometer moet ik tanken. precies een uur kachelen op de duitse autobahn
Klepproblemen komen regelmatig voor bij deze motoren op lpg,een rondje kleppen stellen doet de winst van het op lpg rijden al snel teniet!
Het bakken probleem bij de automaat versies is vrij hoog te noemen en de algehele sleutelvriendelijkheid is ver te zoeken bij een T5,het zijn vaak erg dure reparaties als er wat stuk gaat!
Geplaatst: 29.12.2012 - 15:54
door OGA244
Maar in welke Ford modellen zit hij? dat Ford als eigenaar van Volvo de ontwikkelaar mag heten zal wel
Geplaatst: 29.12.2012 - 16:08
door Gast
nu overvraag je me - wat ik eruit begrijp zou het zo zijn geweest dat hij ook in de Jaguar gebruikt werd. Of dat echter gebeurd is ....
Geplaatst: 29.12.2012 - 16:21
door OGA244
nee, bij mijn weten alleen bij Volvo's en als 3.2 straight six ook in de Freelander, Jaguar had alleen V6-en in de X type en de S type en een heel ander straight six in de XJ
Geplaatst: 29.12.2012 - 16:33
door Gast
ok, is het toch weer een educatieve middag.
Geplaatst: 29.12.2012 - 16:37
door Ramon&Ramon
Is een Volvo motor,de basis is hetzelfde als de 4 en 5 cilinders..
Gelukkig geen Ford dus..
Geplaatst: 29.12.2012 - 16:38
door Gast
maar de (on) betrouwbaarheid heeft hij wel van Ford meegekregen?
Geplaatst: 29.12.2012 - 16:59
door Gast
swen schreef:Mijn v70 T6 awd summum loopt prima op LPG.
heb een BRC genius installatie! Inspuiting per cilinder, en bij veel vraag naar vermogen schakeld deze automatisch over naar benzine, voor behoud van de turbo.
Enige nadeel om de 250 kilometer moet ik tanken. precies een uur kachelen op de duitse autobahn
Tja met zo'n BRC installatie zou ik het ook wel aandurven.
Deze zijn heel goed af te stellen op vermogen. Laat de Vialle vooral staan.
Klepen stellen is idd prijzig (~ €800,-) maar met klepbescherming (Flashlube of zo) kan je dit behoorlijk uitstellen.
Afhankelijk van rijstijl zal 100.000 km mogelijk kunnen zijn.
Geplaatst: 29.12.2012 - 17:06
door Marc Apeldoorn
@Alex, en waarom is Vialle dan minder goed volgens jou??
Geplaatst: 30.12.2012 - 13:12
door swen
Volgens mij schelen de twee merken niet veel in prijs in iedergeval
Geplaatst: 30.12.2012 - 20:22
door Marc Apeldoorn
De pomp was vroeger probleem bij Vialle, maar dat is niet meer zo
Geplaatst: 30.12.2012 - 20:24
door Laguna-S60
Ramon&Ramon schreef:Marc Apeldoorn schreef:Frederick schreef:
Verklaar u een beetje nader en wat als alternatief voor een pk- en koppelbeest? :evil:
@Bart, ik reageerde op voornoemde quote, en ik weet dat de T6 een hele andere motor is.........
Een T6 is zonder lpg al niet echt betrouwbaar,ze staan op MP soms maanden te koop voor zeer lage prijzen.
Ik ken ze persoonlijk van binnen en buiten en daar wil ik het verder bij laten!
Volgens mij is de automaat die er achter hangt gewoon ruk.., motor is niks mis mee tenminste nog nooit te horen gekregen..
Geplaatst: 30.12.2012 - 23:59
door Ramon&Ramon