Frederick, je hebt nu van twee forummers de tip/het advies/aanraden gekregen om geen T6 om te gaan bouwen naar LPG. Als je goed leest mag je zelfs concluderen dat de T6 motor op benzine al niet de meest betrouwbare is.
Die twee forummers,
Bart Simpson en
Ramon & Ramon, zijn mensen die er op Volvo-gebied toch redelijk toe doen en in elk geval heel goed weten waar ze het over hebben.
Als die zeggen:
doe maar niet, dan beter
niet doen.
Als ze met een ondertoon zeggen: vooral doen! dan dien je er zwaar rekening mee te houden dat je in dat geval er wel eens behoorlijk leeg op kunt gaan lopen. (Waar een tekenfilmfiguur dan graag de reparaties voor uit zal willen voeren want ook daar moet de schoorsteen roken

)
Wil je toch zonodig LPG voor de centjes, neem dan een V70 t/m 2000, de Classic dus. Die motoren lusten nog wel gas zonder dat ze zich er in gaan verslikken en zure oprispingen krijgen waardoor jij geen prettig Volvo-leven zult hebben.
Mijn advies, neem een D5. Wil je dan nog meer koppel en vermogen geef hem dan een dieet van Polestar. Ik durf wel met je te wedden dat je aan het einde aardig goedkoper uit bent en zeker meer genot en plezier van je auto hebt gehad.
En leuker en beter kunnen we het denk ik niet maken.