V60 PIH vs HEICO SPORTIV

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
EV70S
3rd Gear member

XC90S schreef:....loadindex 97 op banden voor de pih. Voor 18 inch en in de maat 235/40/r18 heb ik die nog niet gezien....
Keuze genoeg in zomer- en winterbanden in deze maat met een loadindex van bijvoorbeeld 98. Staat al meer over geschreven.

Wat onduidelijk blijft is waarom je wel Njord 17" met winterbanden zou mogen rijden en geen aerodynamische 19" zomerbanden in dezelfde breedte , niemand kan zeggen dat daardoor het verbruik omhoog gaat en al helemaal niet als we hem verlagen :shock:

In Nederland is daar volgens mij geen sluitende regelgeving voor, in andere Europese landen natuurlijk wel waar je alle wijzigingen na levering moet inschrijven.

Iemand een goed idee? 19" Bor lijkt mij heel mooi maar wordt - voor de vorm? - al aangegeven als 'niet voor PIH' in de Volvo info.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
Superfunky
5th Gear member

Iemand een goed idee? 19" Bor lijkt mij heel mooi maar wordt - voor de vorm? - al aangegeven als 'niet voor PIH' in de Volvo info.
Zoals ik hierboven schreef heeft dit te maken met de "lage rolweerstan banden". Dit zijn er niet in 19 inch (en naar mijn weten ook niet in 18 ). Daarnaast heeft de omtrek misschien ook effect, dat weet ik niet.
Feit is dat met andere banden en maten Volvo eerst opnieuw de test cycli moet doen om de uitstoot vast te stellen, zekerheidje is dat hij de 48g dan niet haalt. Daarom levert de dealer alleen met deze velg en band.
Opmerking van die meneer in filmpje dat de 18 inch velg leverbaar is op de PiH kan ook bijna niet juist zijn.

Ik heb tegen m'n dealer gezegd dat ik hem de showroom uitrijd, aan de achterkant weer binnen rijd en dan de andere velgen/banden eronder wil hebben. Dat is prima, zolang ze maar afleveren conform de eisen.

mods edit
quote hersteld
EV70S
3rd Gear member

Lage rolweerstand op de standaard set kan ik me voorstellen, maar de Nokian winterbanden op Njord velgen niet. Die staan wel in de lijst en dus weet ik het nog steeds niet.
Superfunky
5th Gear member

Die set krijg je alleen als extra set meegeleverd, zeker weten dat je de set niet i.p.v. de standaard set kunt laten monteren/leveren.
EV70S
3rd Gear member

eens echter kun je dan ook extra set Bor of Modin aanbieden.

Anyway, de V60 PIH staat in ieder geval op 18" in Geneve, let dus even op het type banden wat daar gemonteerd is.
XC90S
2nd Gear member

Ja ben inderdaad ook zeer benieuwd naar de banden van de 18inch die in Geneve staat. Hebben de standaard 17inch trouwens niet "gewone" banden, en niet lage rolweerstand banden? Kan me herinneren dat ze er als gewone continentals uitzagen..
Bjeffindividual
1st Gear member

Superfunky schreef:Heb contact gehad met Heico.

Ze gaan GEEN veren/demper kit voor de PiH brengen. De reden is dat het gewicht van de achteras maakt dat ze een volledige nieuwe kit moeten ontwikkelen en men verwacht daarvoor te weinig gegadigden te hebben.

Daarna heb ik contact met good-old Koni gezocht. Zij zien geen probleem binnen hun bestaande aanbod van dempers en veren. Ik heb afspraak gemaakt om meteen na levering langs te komen. Ze gaan dan kijken hoe ze 'm naar beneden gaan krijgen, snarstrak dempen en 19 inch eronder frommelen.
Jammer voor Heico, maar gelukkig zijn er meer smaken.
Hallo superfunky,

Welke set ga jij uiteindelijk monteren van KW? Dempers en veren neem ik aan? Hoeveel lager gaat hij dan uiteindelijk?

Gr jeff
Gereserveerd - V60 PIH MY2014
Nu - BMW 325D Individual MY2012
Magliaveli
3rd Gear member

Superfunky schreef:
Zoals ik hierboven schreef heeft dit te maken met de "lage rolweerstan banden". Dit zijn er niet in 19 inch (en naar mijn weten ook niet in 18 ). Daarnaast heeft de omtrek misschien ook effect, dat weet ik niet.
Feit is dat met andere banden en maten Volvo eerst opnieuw de test cycli moet doen om de uitstoot vast te stellen, zekerheidje is dat hij de 48g dan niet haalt. Daarom levert de dealer alleen met deze velg en band.
Opmerking van die meneer in filmpje dat de 18 inch velg leverbaar is op de PiH kan ook bijna niet juist zijn.

Ik heb tegen m'n dealer gezegd dat ik hem de showroom uitrijd, aan de achterkant weer binnen rijd en dan de andere velgen/banden eronder wil hebben. Dat is prima, zolang ze maar afleveren conform de eisen.

mods edit
quote hersteld
Aangenomen dat ook de Tesla S lage rolweerstand banden heeft zijn ze er in ieder geval in 245/45/19..... (en ook in 21" dan waarschijnlijk)
V60_PHEV
4th Gear member

De Tesla S heeft geen lage rolweerstand banden, in Amerika staan ze op:
Goodyear Eagle RS-A2 245/45R19 of Continental Extreme Contact DW 245/35R21.
M.n. die laatste schijnen behoorlijk sportief te zijn en snel te slijten.

Door het ontbreken van een verbrandingsmotor zal het wel geen probleem zijn aan de uitstootnormen te voldoen :P
(al zou het voor max. bereik natuurlijk wel beter zijn)
Mghuisman
Starter

Superfunky, ben je al bij Koni geweest en wat voor banden heb je uitgekozen (i.v.m. Load index)?

Groet,

Marco
V60 PIH Crystal White, All lines behalve family, zilverkleurige roofrails en spiegelkappen, beachwood sportleder interieur, Metal styling kit, offblack hemelbekleding, op zoek naar 20 inch banden met voldoende (93) load index.... Zijn alleen onbekende Aziatische merken verkrijgbaar...
Golf VI GTI, Onyx White, bruin leder, 291pk - 400Nm
Superfunky
5th Gear member

Mghuisman schreef:Superfunky, ben je al bij Koni geweest en wat voor banden heb je uitgekozen (i.v.m. Load index)?

Groet,

Marco
Koni heeft een Sport-kit > 1140 kg. Ze denken dat deze geschikt is, maar moet nog getest worden. Heico heeft aangegeven set in ontwikkeling te hebben, maar heb ik geen update van.
Ik denk dat het een kwestie van geduld is. Met het loskomen van de MY14 auto's zullen de fabrikanten snel komen met geschikte sets die ze getest hebben op PiH's.

Banden: Conti 5P 245/35/R19 LI93. Wil je save zijn voor wat wat betreft het LI voorschrift van Volvo, dan neem je de Conti 5P 245/40/19 LI98
FjodJont
2nd Gear member

Dank je voor het uitzoeken, scheelt belletje met Heico.

Even een vraagje ik twijfel nog over de exterieur kit. Moet je nu wachten tot Heico iets heeft of niet en is die kit te verwijderen zonder zichtbare 'schade'?
V60 PIH Crystal White cert my14
Superfunky
5th Gear member

FjodJont schreef:Dank je voor het uitzoeken, scheelt belletje met Heico.

Even een vraagje ik twijfel nog over de exterieur kit. Moet je nu wachten tot Heico iets heeft of niet en is die kit te verwijderen zonder zichtbare 'schade'?
Heico heeft gezegd dat ze ook voor de MY14 met een kit komen in lijn met de V40 kit. Ik wilde eerst die hele Heico kit met dubbele uitlaten hebben, maar na het zien van de nieuwe MY14 Volvo uitlaten i.c.m. de nieuwe ext. kit heb ik dat laten varen. Scheelt wel significant geld.

Heico kits worden bevestigd aan je bumpers, als je ze verwijderd ga je dat zien ja. Volgens mij kunnen je de Volvo kits verwijderen zonder dat je dat ziet (behalve een kale, saaie auto natuurlijk!)
FjodJont
2nd Gear member

Ha, dat wordt dus styling kit Volvo (ga nu mailen, korting!!) mocht die kit/voorbumper/spoiler van Heico iets worden kan het toch weer verwijderd worden.
Superfunky
5th Gear member

FjodJont schreef:Ha, dat wordt dus styling kit Volvo (ga nu mailen, korting!!) mocht die kit/voorbumper/spoiler van Heico iets worden kan het toch weer verwijderd worden.
Beter plan: group buy??
FjodJont
2nd Gear member

Sh*t, stuur net de mail eruit, maar ja hij heeft mijn poen nog niet.

+1 voor group buy, group tune, group ... (nah dat niet)
Mghuisman
Starter

Ik heb de styling kit genomen in Metal kleur. Auto staat klaar bij de dealer, maar ben nog op vakantie :-x
V60 PIH Crystal White, All lines behalve family, zilverkleurige roofrails en spiegelkappen, beachwood sportleder interieur, Metal styling kit, offblack hemelbekleding, op zoek naar 20 inch banden met voldoende (93) load index.... Zijn alleen onbekende Aziatische merken verkrijgbaar...
tomtom
3rd Gear member

+1 voor Group Buy :-)! Voor mij echter niet de gehele kit maar alleen voor en achter...
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Mghuisman
Starter

Heb het resultaat nog niet in het echt gezien, alleen via iPhone foto...
tomtom
3rd Gear member

Ik wel (Volvo dealer Scholten in Arnhem) en het ziet er fraai uit :-)! Veel fraaier dan voor MY2013 en eerder als ik het mag zeggen....
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”