Zal mijzelf even kort introduceren (kon hiervoor geen topic vinden).
Mijn naam is Jeff en heb gisteren in Haarlem een V60 PIH MY2014 gereserveerd, verder nog geen certificaat ontvangen maar al wel erg blij met de reservering.
Nu kom ik uit een 2012 325D welke voorzien is van een m-sportonderstel i.c.m. 18" breedset. Deze sportieve combinatie zou ik graag weer willen op de V60 en heb de website van HEICO eens goed doorgelezen.
Nu rest alleen de vraag of de onderdelen welke op de volgende link weergegeven worden ook op de V60 PIH passen:
http://www.heicosportiv.nl/webshop/actu ... 34-155%29/
Gaat dan voornamelijk om het sportchassis (veren + dempers) en de 19" LM wielen.
Wie kan mij hier verder in helpen of heeft het wellicht al bij bestelling van zijn eigen auto gevraagd.
Groeten Jeff
V60 PIH vs HEICO SPORTIV
- Bjeffindividual
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 30.12.2012 - 22:22
- Locatie: Veenendaal
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Welkom, voorstellen kan hier: http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=3
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28488
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
Voor je vraag over onderstelaanpassingen misschien handig om deze link even te lezen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53861
Voor je vraag over onderstelaanpassingen misschien handig om deze link even te lezen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53861
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Bjeffindividual
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 30.12.2012 - 22:22
- Locatie: Veenendaal
Bedankt! Ga er even voor zitten met een bak koffie.
@Ben, voorstellen is gelukt.
@Ben, voorstellen is gelukt.
Gereserveerd - V60 PIH MY2014
Nu - BMW 325D Individual MY2012
Nu - BMW 325D Individual MY2012
- Bjeffindividual
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 30.12.2012 - 22:22
- Locatie: Veenendaal
Hallo Lint, heb er even doorheen gelezen en velgen zal denk ik wel lukken. Ben wel benieuwd of het dempert + veren gedeelte aan te passen is door het hogere gewicht van de accu;s in de PIH....lint schreef:Welkom.
Voor je vraag over onderstelaanpassingen misschien handig om deze link even te lezen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53861
Gereserveerd - V60 PIH MY2014
Nu - BMW 325D Individual MY2012
Nu - BMW 325D Individual MY2012
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Heb contact gehad met Heico.
Ze gaan GEEN veren/demper kit voor de PiH brengen. De reden is dat het gewicht van de achteras maakt dat ze een volledige nieuwe kit moeten ontwikkelen en men verwacht daarvoor te weinig gegadigden te hebben.
Daarna heb ik contact met good-old Koni gezocht. Zij zien geen probleem binnen hun bestaande aanbod van dempers en veren. Ik heb afspraak gemaakt om meteen na levering langs te komen. Ze gaan dan kijken hoe ze 'm naar beneden gaan krijgen, snarstrak dempen en 19 inch eronder frommelen.
Jammer voor Heico, maar gelukkig zijn er meer smaken.
Ze gaan GEEN veren/demper kit voor de PiH brengen. De reden is dat het gewicht van de achteras maakt dat ze een volledige nieuwe kit moeten ontwikkelen en men verwacht daarvoor te weinig gegadigden te hebben.
Daarna heb ik contact met good-old Koni gezocht. Zij zien geen probleem binnen hun bestaande aanbod van dempers en veren. Ik heb afspraak gemaakt om meteen na levering langs te komen. Ze gaan dan kijken hoe ze 'm naar beneden gaan krijgen, snarstrak dempen en 19 inch eronder frommelen.
Jammer voor Heico, maar gelukkig zijn er meer smaken.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Heb nu al zin in die foto's 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw ben benieuwd man! Vooral hoe de electronica zal omgaan met die 19inch wielen!
Bij de Volvo dealers mogen maar een paar mensen sleutelen aan de auto, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen bij deze partij!
En verder van de week een PiH besteld? De inschrijvingen zijn al een tijdje gesloten. Weet je zeker dat je er eentje gaat krijgen?
Bij de Volvo dealers mogen maar een paar mensen sleutelen aan de auto, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen bij deze partij!
En verder van de week een PiH besteld? De inschrijvingen zijn al een tijdje gesloten. Weet je zeker dat je er eentje gaat krijgen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2331
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
In 2014?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ah sorry had ik niet gelezen!Jers3n schreef:In 2014?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Besteld heb ik al een jaar geleden. Ik heb 3 productienummers die redelijk dicht bij nummer 100 zitten, laat maar komen!
Is allemaal niet zo hokus-pokus hoor. De PiH heeft adaptieve dempers (maar niet electronisch geregeld, dan is het actieve demping en vooral heel duur). Adaptief hebben ze nodig om het gewicht met name in de bochten enigzins in het spoor te houden. De betere demperfabrikanten leveren ook adaptieve dempers voor sport-kits, maar het belangrijkste is dat jet de auto ook in het gareel krijgt door stijvere dempers en een lager zwaartepunt te kiezen. De auto zal daar snaarstrak en redelijk hard van worden, maar ik houd niet van comfortabele vering. Hoe harder hoe beter. Daarom was ik vorig jaar al met Heico aan de gang omdat zij hele goede dempers voor de standaard Volvo's leveren. Een standaard Volvo onderstel zou ik nooit laten zitten, mij veel te slap.
En ja, die 1,8l /100 gaat eraan met die 19 inch en andere banden, maar zelfs als je niet gaat voor dit soort grappen als hierboven zou ik sowieso aanraden de standaard banden er meteen na wegrijden bij de dealer af te laten halen. Dit soort auto's (als iedere zogenaamd groene mobiel) worden geleverd met lage rolweerstand banden (anders halen ze de verbruikscijfers niet). Wat zou het nadeel van lage rolweerstand zijn? Dat ze geen grip hebben. Hoe komt dat? Omdat ze van keihard rubber zijn gemaakt. Vanaf een buitentemperatuur van 25 graden wordt dat rubber eindelijk eens een beetje zachter.
Gaan wel lekker lang mee en als je nou heel voorzichtig rijdt, dan zul je er ook de bocht niet mee uitvliegen.
Is allemaal niet zo hokus-pokus hoor. De PiH heeft adaptieve dempers (maar niet electronisch geregeld, dan is het actieve demping en vooral heel duur). Adaptief hebben ze nodig om het gewicht met name in de bochten enigzins in het spoor te houden. De betere demperfabrikanten leveren ook adaptieve dempers voor sport-kits, maar het belangrijkste is dat jet de auto ook in het gareel krijgt door stijvere dempers en een lager zwaartepunt te kiezen. De auto zal daar snaarstrak en redelijk hard van worden, maar ik houd niet van comfortabele vering. Hoe harder hoe beter. Daarom was ik vorig jaar al met Heico aan de gang omdat zij hele goede dempers voor de standaard Volvo's leveren. Een standaard Volvo onderstel zou ik nooit laten zitten, mij veel te slap.
En ja, die 1,8l /100 gaat eraan met die 19 inch en andere banden, maar zelfs als je niet gaat voor dit soort grappen als hierboven zou ik sowieso aanraden de standaard banden er meteen na wegrijden bij de dealer af te laten halen. Dit soort auto's (als iedere zogenaamd groene mobiel) worden geleverd met lage rolweerstand banden (anders halen ze de verbruikscijfers niet). Wat zou het nadeel van lage rolweerstand zijn? Dat ze geen grip hebben. Hoe komt dat? Omdat ze van keihard rubber zijn gemaakt. Vanaf een buitentemperatuur van 25 graden wordt dat rubber eindelijk eens een beetje zachter.
Gaan wel lekker lang mee en als je nou heel voorzichtig rijdt, dan zul je er ook de bocht niet mee uitvliegen.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Toch goed om dit soort informatie bij de hand te hebben.Superfunky schreef:Besteld heb ik al een jaar geleden. Ik heb 3 productienummers die redelijk dicht bij nummer 100 zitten, laat maar komen!
Is allemaal niet zo hokus-pokus hoor. De PiH heeft adaptieve dempers (maar niet electronisch geregeld, dan is het actieve demping en vooral heel duur). Adaptief hebben ze nodig om het gewicht met name in de bochten enigzins in het spoor te houden. De betere demperfabrikanten leveren ook adaptieve dempers voor sport-kits, maar het belangrijkste is dat jet de auto ook in het gareel krijgt door stijvere dempers en een lager zwaartepunt te kiezen. De auto zal daar snaarstrak en redelijk hard van worden, maar ik houd niet van comfortabele vering. Hoe harder hoe beter. Daarom was ik vorig jaar al met Heico aan de gang omdat zij hele goede dempers voor de standaard Volvo's leveren. Een standaard Volvo onderstel zou ik nooit laten zitten, mij veel te slap.
En ja, die 1,8l /100 gaat eraan met die 19 inch en andere banden, maar zelfs als je niet gaat voor dit soort grappen als hierboven zou ik sowieso aanraden de standaard banden er meteen na wegrijden bij de dealer af te laten halen. Dit soort auto's (als iedere zogenaamd groene mobiel) worden geleverd met lage rolweerstand banden (anders halen ze de verbruikscijfers niet). Wat zou het nadeel van lage rolweerstand zijn? Dat ze geen grip hebben. Hoe komt dat? Omdat ze van keihard rubber zijn gemaakt. Vanaf een buitentemperatuur van 25 graden wordt dat rubber eindelijk eens een beetje zachter.
Gaan wel lekker lang mee en als je nou heel voorzichtig rijdt, dan zul je er ook de bocht niet mee uitvliegen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ah weer wat geleerd! Ben benieuwd! Ga je die 19inch die Volvo net heeft aangekondigd eronder doen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Bluemagics
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
- Locatie: Den Haag
Maar ik las in een andere topic dat er geen banden zouden zijn die de juist gewichtsindex hebben. Dat geld voor 18" velgen. Voor 19" lijkt me dit alleen maar erger te worden.
Ik wil heel graag 18 of 19 inch velgen onder de auto. Als iemand meer info heeft of dit wel kan (welke velgen en welke banden) dan hoor dat ik graag. Prijsinformatie is ook welkom!
Ik wil heel graag 18 of 19 inch velgen onder de auto. Als iemand meer info heeft of dit wel kan (welke velgen en welke banden) dan hoor dat ik graag. Prijsinformatie is ook welkom!
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Laat je nou niet gek maken jongens. 1900 kg is misschien veel voor een V60, maar ik rijd nu een A6 van 2 ton+. Wat denk je dat daar onder ligt?
Banden zijn er tot last index 120, maar 97 of 98 voor 18 en 19 inch is echt heel normaal. Ja, bandjes zijn niet goedkoop (200-280 per band), maar je band is je contact met de weg en zo ongeveer het belangrijkste onderdeel aan je auto. Een paar honderd euro uitgeven aan een systeem dat gaat piepen als je over een lijn rijdt, maar besparen op je banden getuigt niet echt van een juiste prioriteitsvolgorde t.a.v. van safety
!
Banden zijn er tot last index 120, maar 97 of 98 voor 18 en 19 inch is echt heel normaal. Ja, bandjes zijn niet goedkoop (200-280 per band), maar je band is je contact met de weg en zo ongeveer het belangrijkste onderdeel aan je auto. Een paar honderd euro uitgeven aan een systeem dat gaat piepen als je over een lijn rijdt, maar besparen op je banden getuigt niet echt van een juiste prioriteitsvolgorde t.a.v. van safety

- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Oh ja, je vroeg ook nog naar velgen.
Als de moderator vindt dat ik reclame maak, dan roept tie maar, maar ik ga waarschijnlijk monteren:
- de Borbet CW1 voor m'n zomerbanden
- de Mak Highlands Gun Metallic Mirror voor m'n winterbanden
Ik denk met 245/35/19 Conti rubber, maar we gaan eens proberen wat allemaal lekker gaat en past.
Prijzen: reken op 1.000 - 1.200 voor een setje excl banden.
Als de moderator vindt dat ik reclame maak, dan roept tie maar, maar ik ga waarschijnlijk monteren:
- de Borbet CW1 voor m'n zomerbanden
- de Mak Highlands Gun Metallic Mirror voor m'n winterbanden
Ik denk met 245/35/19 Conti rubber, maar we gaan eens proberen wat allemaal lekker gaat en past.
Prijzen: reken op 1.000 - 1.200 voor een setje excl banden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 23.02.2013 - 11:51
Ben zelf ook bezig met 18 inch als accessoire. Zoals hierboven ook beschreven zit het "probleem" in de typegoudkeuring van de velgen. Dit heeft weer met de loadindex van de banden en ik denk ook met de hogere CO2 uitstoot die ze niet per velg hebben getest.
Volvo gebruikt nu kennelijk alleen loadindex 97 op banden voor de pih. Voor 18 inch en in de maat 235/40/r18 heb ik die nog niet gezien, dit gaat max tot 95. Dit lijkt me echter ook genoeg, max aslast moet dan onder de 1380 kg blijven. Dat zou toch wel zo zijn? Las eerder op t forum dat ze 95 loadindex schijnen te gaan homologeren.
Hebben velgen zelf Trouwens ook een loadindex?
Volvo gebruikt nu kennelijk alleen loadindex 97 op banden voor de pih. Voor 18 inch en in de maat 235/40/r18 heb ik die nog niet gezien, dit gaat max tot 95. Dit lijkt me echter ook genoeg, max aslast moet dan onder de 1380 kg blijven. Dat zou toch wel zo zijn? Las eerder op t forum dat ze 95 loadindex schijnen te gaan homologeren.
Hebben velgen zelf Trouwens ook een loadindex?
- Bjeffindividual
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 30.12.2012 - 22:22
- Locatie: Veenendaal
Vind het maar een vreemd verhaal, er zit "slechts" 300kg accu extra in de kont van de PIH. Als je de auto klaar maakt voor een wintersport (+ 3personen x 80kg = 240kg + bagage 100kg = 340kg) zit je ook aan dat gewicht... Zie ze dan ook wel eens met 19/20inch voorbij stuiven op de autobahn.
Gereserveerd - V60 PIH MY2014
Nu - BMW 325D Individual MY2012
Nu - BMW 325D Individual MY2012