Turbo regel klep

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
sju_art
4th Gear member

Dat gold toch alleen voor een D5? Een 2.4T kent toch niet dezelfde motorsteunen?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
...

Geen idee eigenlijk, maar als je die motorsteunen even "weg streept" uit het verhaal (van mij meer ter indicatie wat er allemaal wordt aangestuurd d.m.v. vacuüm) zou nog steeds goed kunnen dat een slecht werkende vacuümpomp of een lek in een van de leidingen, er voor zorgt dat de turbo en de cruise control niet correct worden aangestuurd.

In dat vacuümtraject zitten diverse wisselende storingsoorzaken, waaronder de TCV voor de turbo. TS heeft de TCV zelf al uitgesloten en heeft naast problemen met de turbo druk ook last van problemen met de cruisecontrol. Ik ben nog steeds van mening dat een lekkage in een van de vacuümleidingen, nog voor de TCV, of een slecht werkende vacuümpomp de oorzaak zouden kunnen zijn. Die kleine slangetjes zou ik dan ook visueel goed inspecteren. Desnoods los halen om het zo beter te zien.
MarioC70
6th Gear member

Een benzine motor heeft ook geen vacuumpomp..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
...

Ach lekker handig ja, dat hebben alleen de diesels. Maar is het nou echt zo onlogisch dat ik denk dat de oorzaak van het probleem wel eens ergens in het vacuüm kan liggen?

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb soms het idee dat het eerder een sport is een om aangedragen ideeën te ontkrachten, dan dat er gepoogd wordt TS te helpen.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Er is al zoveel aan die auto gerommeld,ik verdiep me er niet meer in.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”