Hendel richtingaanwijzer los

Geproduceerd bij NedCar in Born
kEUS
Starter

Bij mij waren in de hendel 2 palletjes afgebroken, mijn toen nog jonge zoontje was er aan gaan hangen toen hij achter het stuur zat op de parkeerplaats. (Binnenkort gaat hij op voor zijn rijbewijs en mag daarna in de 40 gaan rijden, heb hem al verteld dat die hendel een beetje vreemd aan voelt, maar dat dat zijn eigen schuld is ;-)

De hendel heeft 2 richtingen. links rechts voor knipperlicht en naar het stuur toe voor groot licht. Voor deze 2 richtingen zijn er 2 hiervoor asjes (d.m.v. puntjes) in de hendel die een draaipunt maken. Bij mij was er 1 richting afgebroken.

Als volgt opgelost. Een spijker van ong. dezelfde dikte genomen en deze flink verwarmd en deze door de hendel heen gesmolten en op de juiste lengte geknipt. Hierdoor was er weer een draaipunt, niet helemaal passend, daardoor voelt deze nog een beetje vreemd aan, maar werkt ondertussen alweer jaren.
Teknik
1st Gear member

MSStegeman schreef: 05.10.2024 - 17:00 Goedemiddag,
Bij mijn S40 zit het gehele aluminium montagedeel ,waar ook contacslot ruitenwisselhendel en richtingaanwijzerhendel, vrij los om de stuurkolom.
 ! Bericht van: MSStegeman
Ja! Dat probleem herken ik. Bij mij alleen op de heetste dagen van het jaar. Dan beweegt ineens alles wat de richtingaanwijzers op zijn plek moet houden. Ik denk dat het 5mm heen en weer kan bewegen rondom de stuurkolom. Had het tot nog toe te druk, maar wil ik ook fixen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”