Pagina 2 van 11

Geplaatst: 25.02.2013 - 01:12
door Obbetuning

Geplaatst: 25.02.2013 - 08:49
door 4wielen
Ziet er goed uit! Maar hoe duur is zo'n reiniging nou?

Geplaatst: 25.02.2013 - 19:29
door Bover
wat een mooi filmpje het lijkt wel echt :wink:

Geplaatst: 25.02.2013 - 21:26
door Obbetuning
4wielen schreef:Ziet er goed uit! Maar hoe duur is zo'n reiniging nou?
345,- (dat is inclusief de nieuwe olie, filter, etc)

Geplaatst: 25.02.2013 - 21:34
door Marc Apeldoorn
Dan is de vraag Obbe wanneer (bij welke km stand) is het verstandig dit preventief te doen?
En tevens vwbt de geartronic, bij welke m stand preventief GT olie vervangen (dus niet flushen)?

Geplaatst: 25.02.2013 - 22:51
door Obbetuning
Als je lange stukken rijdt, continue snelweg is de vervuiling veel minder als met korte stukjes.
Preventief zou dus zijn, controle !.
Hoe gaat dat ?
De aanzuigbuis loshalen en met de endoscoop of spiegel kijken hoe het ervoor staat, daarna kan je altijd besluiten wat te doen.

Als er alleen maar kleine stukken gereden is, is er veel aanslag, het kan zijn dat de egr zo vervuilt is dat die in het ultrasoon badje gaat.
Als er veel snelweg gereden is , zal het aanzienlijk schoner zijn en is een EGR-Powerflush reiniging voldoende.

Olie vervangen in de gear-tronic: vida geeft aan, dat als het een taxi is of als men met aanhangers onderweg is , dat het om de 60.000 km zou moeten.
Het blijft een berekening net als met het EGR reinigen verhaal.
Worden er korte stukjes gereden of zit men op de snelweg, ik zou zeggen : om de 100.000 is bij normaal gebruik voldoende.
Heb je een tuning en trek je graag hard en veel op ? doe het om de 75.000km (stay on the safe side :-) )

groet Obbe

Geplaatst: 26.02.2013 - 11:04
door 4wielen
Obbe, je hebt een PM

Geplaatst: 26.02.2013 - 16:09
door V70D5AWD
Ok, filmpje lijkt me helder. Begrijp ik het goed dat er ook een additief wordt toegevoegd aan de motorolie om de hydraulische klepstoters e.d. te reinigen ?

Ik heb namelijk weer te horen gekregen vorige week toen ik een beurt liet uitvoeren dat mijn klepstoters te veel herrie maakten. Kosten 2200 €. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal meer geloof. Ik ben technisch onderlegd en het klinkt allemaal niet raar. Ik denk dat de werkplaats niet vol genoeg zit in deze slechtere tijden. (vergeet maar weer dat ik dat heb gezegd)

Maar toch ben ik benieuwd naar de resultaten van de reiniging en of jullie al hebben mogen constateren dat de klepstoters hiermee weer "open" gaan. Misschien een idee om eens een D5 te pakken waarvan zeker hoorbaar is dat de klepstoters vast zitten en die aan te pakken.

De EGR reiniging itself lijkt me ook goed. Ik volg dit topic dan ook met groeiende belangstelling. Goede olie erin ?

Geplaatst: 26.02.2013 - 18:03
door Bover
JA hoor, gewoon olie met de passende specificaties. Wat ik heb gezien is dat er o.a. een busje motorreiniger ingaat bij de start van het proces.

Aan het einde vh proces wordt olie ververst en de olie filter. Dus die troep is er weer uit.
Nieuwe olie en filter en we kunnen weer vooruit.:signrandr:

Tja en die prijs, als je de olie verversen en olie eraf trekt, is het een redelijk bedrag voor bijna 2,5 uur werk en een schonere motor.

En tot mijn verrassing werd ook het DPF uitlaat filter gereinigd.
Nou ja een tevreden klant hier zeg maar. :D

Geplaatst: 26.02.2013 - 19:12
door DJVL
Wat doen ze dan voor de €2200,00.
Klepstoters en tuimelaars vervangen kost circa €1000,00

Gr DJ

Geplaatst: 26.02.2013 - 19:37
door V70D5AWD
Inderdaad, het leek mij ook veel te duur. Denk dat een hele reinigingsbeurt wellicht de stoters weer los maakt. Kan daarna altijd nog toch .

Geplaatst: 26.02.2013 - 19:55
door MarioC70
V70D5AWD schreef:Ok, filmpje lijkt me helder. Begrijp ik het goed dat er ook een additief wordt toegevoegd aan de motorolie om de hydraulische klepstoters e.d. te reinigen ?

Ik heb namelijk weer te horen gekregen vorige week toen ik een beurt liet uitvoeren dat mijn klepstoters te veel herrie maakten. Kosten 2200 €. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal meer geloof. Ik ben technisch onderlegd en het klinkt allemaal niet raar. Ik denk dat de werkplaats niet vol genoeg zit in deze slechtere tijden. (vergeet maar weer dat ik dat heb gezegd)

Maar toch ben ik benieuwd naar de resultaten van de reiniging en of jullie al hebben mogen constateren dat de klepstoters hiermee weer "open" gaan. Misschien een idee om eens een D5 te pakken waarvan zeker hoorbaar is dat de klepstoters vast zitten en die aan te pakken.

De EGR reiniging itself lijkt me ook goed. Ik volg dit topic dan ook met groeiende belangstelling. Goede olie erin ?
Raar verhaal inderdaad,maar ik denk,dat je dit zelfde verhaal wat je hier neerzet,ook bij je dealer moet vertellen en vragen om uitleg.
Het is een bak geld waar we het over hebben.

Geplaatst: 26.02.2013 - 20:52
door Bover
volvotune schreef:

Als er alleen maar kleine stukken gereden is, is er veel aanslag, het kan zijn dat de egr zo vervuilt is dat die in het ultrasoon badje gaat.
Als er veel snelweg gereden is , zal het aanzienlijk schoner zijn en is een EGR-Powerflush reiniging voldoende.
groet Obbe
:? Wat bedoelt volvotune met "'Ultrsoon badje"
Mijn EGR is toch niet in zo'n bad geweest of heb ik wat gemist? :shock:

Geplaatst: 26.02.2013 - 21:05
door Gouwe
Op zich interessant topic dit, maar waar ik alleen op afhaak is het gebruik van BG producten........... (ze claimen meer dan ze waar maken, maar da's mijn mening).

Geplaatst: 26.02.2013 - 23:18
door Obbetuning
Bover, bij jou was de vervuiling acceptabel doordat je veel snelweg km's maakt, dus met de standaard reiniging was alles schoon.
Bij meer vervuiling moet zo een actie gebeuren :-)
http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush_ultrasoon.wmv


@Gouwe; de een houdt van Remia, een ander zweert bij Calve.


Bover schreef:
volvotune schreef:

Als er alleen maar kleine stukken gereden is, is er veel aanslag, het kan zijn dat de egr zo vervuilt is dat die in het ultrasoon badje gaat.
Als er veel snelweg gereden is , zal het aanzienlijk schoner zijn en is een EGR-Powerflush reiniging voldoende.
groet Obbe
:? Wat bedoelt volvotune met "'Ultrsoon badje"
Mijn EGR is toch niet in zo'n bad geweest of heb ik wat gemist? :shock:

Geplaatst: 27.02.2013 - 18:42
door Gast
Obbe, heb je die ook nog in een mp4 bestand?
Mijn ipad leest een wmv bestand niet. :wink:

Geplaatst: 27.02.2013 - 19:01
door Bover

Geplaatst: 27.02.2013 - 19:23
door codriver
Mijn dealer gooit standaard bij elke beurt een fles Forté in de brandstof.

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:43
door Obbetuning
Bover schreef:http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush.mp4

@ Alex, zo beter? :D :D
Denk dat Alex het ultrasoon-reinigen bedoelt, zal m even maken,

groet Obbe

Geplaatst: 27.02.2013 - 20:45
door Bover
[quote="volvotune"][quote="Bover"]http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush.mp4 @ Alex, zo beter? :D :D[/
"Denk dat Alex het ultrasoon-reinigen bedoelt, zal m even maken,""

heb ik weer :oops:

:D