Pagina 2 van 4

Geplaatst: 24.07.2013 - 16:16
door OGA244
elke vorm van dienstverlening kost doorgaans geld, std is 2 jaar inbegrepen maar on call is natuurlijk geen verplichting

Geplaatst: 25.07.2013 - 07:55
door Morri
OGA244 schreef:elke vorm van dienstverlening kost doorgaans geld, std is 2 jaar inbegrepen maar on call is natuurlijk geen verplichting
Eens...
Maar ik ben wel van mening dat als je een optie neemt dat het dan ook actief moet zijn afhankelijk van hoelang je in de auto rijdt. Dan evt maar iets duurder maken.

Echter (ik heb me er blijkbaar nog niet goed genoeg in verdiept) weet ik niet of je bijv. nog wel je auto terug kan vinden, gegevens uitlezen en de verwarming aan kan zetten op afstand ZONDER abonnement.

De telefoonservice bij een ongeluk of als de auto gestolen wordt kan me op zich gestolen worden :-)

Wat ik ook een verbetering zou vinden voor de toekomst is dat het Sensus systeem op een of andere manier geintegreerd zou kunnen worden in dit Volvo on call systeem.. dan heb je niet ook nog eens een eigen 3G dongle nodig..

Geplaatst: 25.07.2013 - 09:51
door Menno000
je moet zo wie zo de knop 2 sec inhouden, en je mag de knop ook gebruiken wanneer je een ongeluk elders ziet of een situatie waar je onders 112 voor zou bellen. is dus niet alleen voor jou.
de on-call is voor hulp met pech, en als je het echt wilt weten druk je gewoon de knop in en vraag het.

De on-call heb ik ook in samenwerking met de iphone-app
en dat werk best goed.

Geplaatst: 25.07.2013 - 10:05
door Morri
Menno000 schreef:je moet zo wie zo de knop 2 sec inhouden, en je mag de knop ook gebruiken wanneer je een ongeluk elders ziet of een situatie waar je onders 112 voor zou bellen. is dus niet alleen voor jou.
de on-call is voor hulp met pech, en als je het echt wilt weten druk je gewoon de knop in en vraag het.

De on-call heb ik ook in samenwerking met de iPhone-app
en dat werk best goed.
Duidelijk, maar ik vroeg me af wat er nou gebeurde als je abonnement verlopen is, maar dat staat ook op de FAQ site..

A: Wanneer het abonnement is verlopen, verschijnt het volgende bericht op het autodisplay: 'On Call gedeactiveerd'. U zult de Volvo On Call-diensten niet kunnen gebruiken en de Volvo On Call-app niet kunnen opstarten. De nooddiensten via de SOS-toets en het automatische botsingsalarm zullen echter blijven werken.
Om de Volvo On Call-diensten opnieuw te kunnen gebruiken, moet u een Volvo On Call-abonnementsverlenging kopen en naar uw dealer gaan om het Volvo On Call-systeem te laten heractiveren. Dat brengt mogelijk extra kosten met zich mee.


De app kan dus niet meer worden gestart...

Ik had de parkeerverwarming optie in eerste instantie besteld zonder VOC. En toen kwam de Scandanavian line optie (parkeerverwarming+VOC) op de markt en toen heb ik dit laten omzetten.
Met name dus om de parkeerverwarming op afstand te kunnen starten zonder de timer in de auto aan te moeten zetten..

Ik kijk wel hoe vaak ik dat in de praktijk op afstand zal starten en of ik het na de 2 jaar waard vind om te laten verlengen voor het laatste jaar..
Luxeproblemen...
:-)

Geplaatst: 25.07.2013 - 12:45
door Ben
Je gaat je zorgen maken om iets dat pas over jaaaaren ter sprake komt. Relax :D

Geplaatst: 25.07.2013 - 12:50
door NielsPHEV
de rittenlog van VOC met extra info ervaar ik als een leuke feature

Geplaatst: 25.07.2013 - 12:54
door Morri
Ben schreef:Je gaat je zorgen maken om iets dat pas over jaaaaren ter sprake komt. Relax :D
Je hebt helemaal gelijk...
Maar hoe langer je moet wachten, hoe meer je je in alles gaat verdiepen en je dingen af gaat vragen..

Het is een martelgang... :-)

Geplaatst: 25.07.2013 - 19:33
door remcohe
NielsPHEV schreef:de rittenlog van VOC met extra info ervaar ik als een leuke feature
Eens, scheel wat schrijfwerk voor de kilometer administratie en je vergeet nooit een rit . Als je dit elders als dienst neemt ben je ook enkle tientjes per jaar kwijt. Ik vind dit een plus

Geplaatst: 26.07.2013 - 09:35
door dbt
Morri schreef:
Ben schreef:Je gaat je zorgen maken om iets dat pas over jaaaaren ter sprake komt. Relax :D
Je hebt helemaal gelijk...
Maar hoe langer je moet wachten, hoe meer je je in alles gaat verdiepen en je dingen af gaat vragen..

Het is een martelgang... :-)
Waar ken ik dat van :$

Geplaatst: 27.07.2013 - 08:11
door Menno000
ook de optie van de app om te zien of alle deuren dicht zitten vind ik fijn, ik heb een keyless start en heb al een paar keer gehad dat ik in m'n haast de deur niet op slot heb gezet.
De app geeft dan na 30m een berict dat de auto niet op slot staat.
Hij zet dan wel het alarm erop heb ik begrepen.

En ja ik heb deze optie ook genomen om de standkachel op afstand aan te zetten.

Geplaatst: 28.11.2013 - 09:19
door MichelR
Zal me benieuwen wat voor nieuwigheden er in de Update van vandaag gaan zitten..

Zou wel leuk zijn als je met een V40 ook gegevens naar navigatie in auto kan sturen..

Geplaatst: 29.11.2013 - 07:14
door MichelR
Update uitgevoerd en helaas geen Send to Car functionaliteit zoals bij de S60/V60 etc

Heel jammer.. Maar werkt allemaal weer ook de temperatuur.
Kaart om te zien waar auto staat laad sneller en is nu van Here (Nokia).
Ziet er alleen uit dat het navigeren naar auto locatie er niet meer in zit?

Vanmiddag maar even proberen.

In het Plugin Hybrid Volvo on Call topic druk met commentaar en hier amper..
Ziet er toch naar uit dat niet veel mensen het Volvo On Call hebben.

Geplaatst: 29.11.2013 - 07:26
door Paul
Klopt bij de D6 zit het vrijwel standaard.

Geplaatst: 29.11.2013 - 07:40
door Pvdveen
Menno000 schreef:ook de optie van de app om te zien of alle deuren dicht zitten vind ik fijn, ik heb een keyless start en heb al een paar keer gehad dat ik in m'n haast de deur niet op slot heb gezet.
De app geeft dan na 30m een berict dat de auto niet op slot staat.
Hij zet dan wel het alarm erop heb ik begrepen.

En ja ik heb deze optie ook genomen om de standkachel op afstand aan te zetten.
Als volvo keyless drive nou zo had gemaakt dat als je weg loopt de auto op slot gaat. Dan was dit helemaal niet nodig. Nu sta je eerst naast je auto te wachten tot iedereen is uitgestapt en de deur dicht hebben. En dan mag jij met je vinger op de deurhandeld drukken om de auto op slot te zetten. Dus zo keyless is het niet. En als je de sleutel in je linker borstzak hebt en je staat er met je rechterzij naar de auto dan krijg je hem niet eens op slot. Ik gebruik weer meestal de sleutel om hem op slot te zetten.

Geplaatst: 29.11.2013 - 08:31
door Paul
Ik vind het heel handig hoor, maar goed het gaat hier om on call niet om keyless drive.

Geplaatst: 29.11.2013 - 09:06
door Rob M
Ik vind het ook heel handig, óók de keyless drive, maar daar gaat het niet om. Ik heb net een adres naar mijn auto verstuurd via de app. ben benieuwd als ik straks weg moet of dat adres er ook in staat. Als het gelukt is werkt die functionaliteit ook op de V40!

Geplaatst: 29.11.2013 - 09:09
door MichelR
@Ik rol! -> Wat heb je voor MY?. MY12 of MY13.

Kan bij mij tenminste niets versturen naar auto via app.

Geplaatst: 29.11.2013 - 14:10
door Rob M
My 2013, auto is van augustus 2013 en op kenteken gezet op 5 september. En ik heb het net geprobeerd, toen ik in de auto kwam stond er een boodschap op het scherm dat er een route was geimporteerd, of ik dit als naviadres wilde gebruiken. Erg handig!

Geplaatst: 29.11.2013 - 14:40
door MichelR
Zou je zeggen dat jou V40 een MY14 is.

mm jammer zeg mijne is ook een MY13 maar dan van September 2012.

Geplaatst: 29.11.2013 - 14:57
door dirkjanw
Hier werkt de send-to-car niet; je krijgt wel de optie in de app, maar als je er op klikt dan krijg je daarna de melding dat de auto dit niet ondersteunt. Lang leve de volledige integratie van SCT met de rest van de auto ;) (heb SCT af fabriek zonder RTI, MY14 PIH V60)