Volvo on Call

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Rutgerv40
2nd Gear member

Iemand al een beschonken iemand in de bijrijder stoel gehad die voor de grap op het S.O.S. knopje drukte? :twisted: Wel fraai systeem zeg, alleen die knop is iets té :shock:
MichelR
6th Gear member

LOL wat gebeurt er dan eigenlijk.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Rutgerv40
2nd Gear member

MichelR schreef:LOL wat gebeurt er dan eigenlijk.
Nja, dealer zei dat ik die rechter knop wel een keer per ongeluk mag indrukken (lees: dronken bijrijder). Maar dat als de linker wordt ingedrukt en ik niet op neem via de auto of via mn telefoon dat ze er dan met alles op af komen (politie, ambu, brandweer) :twisted: Kortom: zal je zorgverzekeraar leuk vinden :evil:
Paul
Geartronic member

Het systeem kan volgens mij ook de staat van de auto uitlezen. Punt is namelijk dat als jij in een crash zit, het systeem automatisch belt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Rutgerv40
2nd Gear member

Paul schreef:Het systeem kan volgens mij ook de staat van de auto uitlezen. Punt is namelijk dat als jij in een crash zit, het systeem automatisch belt.
Klopt, daarom was ik verrast door die SOS knop. Zal wel zijn voor als je onwel achter het stuur wordt?
Mir
3rd Gear member

Foto!? ;)
Rutgerv40
2nd Gear member

Mir schreef:Foto!? ;)
Zie http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=55274 onder Interieur.
Linksboven de achteruitkijk spiegel zie je SOS. Dat is het knopje :twisted:
Figaro

Ik heb eigenlijk ook wel een interessante vraag aangaande het VOC (Volvo On Call) system in samenwerking met PCC.

Diefstalwaarschuwing - Bij inbraak in of
diefstal van de auto (waarbij het alarmsysteem
van de auto afgaat
) wordt de VOChelpdesk
automatisch gewaarschuwd.

Wordt de VOChelpdesk dan ook automatisch gewaarschuwd als men op de PCC (Personal Car Communicator) de alarm toets / paniekfunctie indruk om het systeem even te testen?
Rutgerv40
2nd Gear member

Figaro schreef:Ik heb eigenlijk ook wel een interessante vraag aangaande het VOC (Volvo On Call) system in samenwerking met PCC.

van de auto afgaat
) wordt de VOChelpdesk

Wordt de VOChelpdesk dan ook automatisch gewaarschuwd als men op de PCC (Personal Car Communicator) de alarm toets / paniekfunctie indruk om het systeem even te testen?
Ja, bij de eerste versie word je op je mobiel gebeld en dan vragen ze of jij ervan op de hoogte bent. Ook bellen ze naar de auto en wordt om een 4 cijferige pincode gevraagd, kan de bestuurder die pincode niet overleggen dan wordt de auto op afstand uitgeschakeld, vergrendelen alle deuren en ramen zich en wordt de politie erop afgestuurd. Bij de tweede variant: Linkerknop = alarm en levensnood, gelijk hulpdiensten, rechter knop = 2 seconden ingedrukt houden als je pech hebt of hulp wilt wat niet van levensbelang is. Dit is wat de medewerkster van volvo on call mij vertelde toen het voor mij werd ingesteld bij aflevering.
Figaro

Rutgerv40 schreef:
Figaro schreef:Ik heb eigenlijk ook wel een interessante vraag aangaande het VOC (Volvo On Call) system in samenwerking met PCC.

van de auto afgaat
) wordt de VOChelpdesk

Ja, bij de eerste versie word je op je mobiel gebeld en dan vragen ze of jij ervan op de hoogte bent. Ook bellen ze naar de auto en wordt om een 4 cijferige pincode gevraagd, kan de bestuurder die pincode niet overleggen dan wordt de auto op afstand uitgeschakeld, vergrendelen alle deuren en ramen zich en wordt de politie erop afgestuurd. Bij de tweede variant: Linkerknop = alarm en levensnood, gelijk hulpdiensten, rechter knop = 2 seconden ingedrukt houden als je pech hebt of hulp wilt wat niet van levensbelang is. Dit is wat de medewerkster van volvo on call mij vertelde toen het voor mij werd ingesteld bij aflevering.
Dankjewel Rutgerv40 voor de info :wink:
Morri
2nd Gear member

Als je de verwarming start op afstand, wordt dan de motor ook gestart?

Ik las dit in de beschrijving:
Let er bij het gebruik van de functie RHS op waar de auto geparkeerd staat, omdat de verwarming uitlaatgassen produceert (zie voor meer informatie het instructieboekje bij de auto).

Dit is overigens nog van MY13 en niet specifiek voor een V40.

En weet iemand wat het kost om het abonnement te verlengen?
Ik rij em 3 jaar, dus ik kom een jaar te kort aangezien het initiële abo 2 jaar loopt..
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Ben
Executive Member
Contacteer:

Nee, de motor start niet, alleen de kachel en die produceert net als elke kachel rook :-)
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Morri
2nd Gear member

Ben schreef:Nee, de motor start niet, alleen de kachel en die produceert net als elke kachel rook :-)
Ah, ok.. thanks!

Hier overigens meer uitleg (kwam ik net achter) over het abonnement. Alleen de kosten niet, dan moet je een VIN nr hebben, maar dat vraag ik wel als ik de auto krijg...

http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... bscription
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
ahuntjens
1st Gear member

Ben schreef:Nee, de motor start niet, alleen de kachel en die produceert net als elke kachel rook :-)
Volgens deze review:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f11 ... l-app.html

Start de motor wel? Dit verneem ik uit het feit dat als er te weinig brandstof is, dat de parkeerverwarming het dan niet doet? Of heeft de parkeerverwarming een aparte motor?
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

de motor start niet, de standkachel verbrand autobrandstof (diesel of benzine) het is wat lullig als hij net dat beetje wegslobbert waarop je had kunnen starten
Volvo for life
Morri
2nd Gear member

ahuntjens schreef:
Volgens deze review:
http://forum.iculture.nl/f28/iPhone/f11 ... l-app.html

Start de motor wel? Dit verneem ik uit het feit dat als er te weinig brandstof is, dat de parkeerverwarming het dan niet doet? Of heeft de parkeerverwarming een aparte motor?
Bedankt voor de link:
Achteraf kwam ik er achter dat je ook nog een 500 euro per twee jaar abonnement nodig hebt om alles aan te krijgen.

Ik neem aan dat hij hier het telefoon abonnement icm met het datagebruik bedoeld en niet alleen de VOC verlengingskosten?
ahuntjens
1st Gear member

Morri schreef:
ahuntjens schreef:
Volgens deze review:
http://forum.iculture.nl/f28/iPhone/f11 ... l-app.html

Bedankt voor de link:
Achteraf kwam ik er achter dat je ook nog een 500 euro per twee jaar abonnement nodig hebt om alles aan te krijgen.

Ik neem aan dat hij hier het telefoon abonnement icm met het datagebruik bedoeld en niet alleen de VOC verlengingskosten?
Het is al een oude review.

In de prijslijst van de V40 staat een verleng optie van 2 jaar voor 300 euro.
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
OGA244
8th Gear member

std is bij een nieuwe auto met on call 2 jaar inbegrepen
Morri
2nd Gear member

Ok, ik moet er dan nog 1 jaar bij. Dat zal dan wel ongeveer de helft zijn..
Of een jaar voor niks betalen...

Vind het nog een hoop extra kosten overigens..
Eens even kijken of dat gewoon door de leasemaatschappij betaald wordt..
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”