Pagina 2 van 3

Geplaatst: 11.03.2013 - 23:28
door Ramon&Ramon
Je begint alweer verkeerd om naar een universele garage te gaan om hem uit te lezen.
En turbodruk kun je inderdaad uitlezen,zoals je alles uit kunt lezen,maar wel met de juiste apparatuur.
Zo kom je er dus nooit uit.

Geplaatst: 12.03.2013 - 00:04
door volvot4rider
Ik bel morgenochtend Volvo of hun turbodruk kunnen uitlezen ben benieuwd?

Geplaatst: 12.03.2013 - 00:12
door Ramon&Ramon
volvot4rider schreef:Ik bel morgenochtend Volvo of hun turbodruk kunnen uitlezen ben benieuwd?

Dat kan zelfs ik nog en velen met mij hier op het forum,dus de dealer kan dat zeker.
Als je de profielen is leest van de mensen die je vragen beantwoorden,dan begrijp je beter dat het vaak allemaal Volvo technische mensen zijn met een bak ervaring,leuk om te weten. :)

Geplaatst: 12.03.2013 - 00:13
door Ramon&Ramon
Zit bijna aan de 10000 berichten,even door typen nog. :)

Geplaatst: 12.03.2013 - 00:28
door dutchlimits
Je bent dan officieel Volvo-Forum verslaafd. :)

Geplaatst: 12.03.2013 - 11:47
door Ramon&Ramon
Plus

Geplaatst: 12.03.2013 - 13:04
door StephanD
Misschien heb je er aan gedacht, maar voor de zekerheid:

Tank je wel 98?

Als de turbodruk niet het probleem is, en inhouden bij hoge turbodruk / belasting: Probeer eens nieuwe orineel Volvo bougies. T4's zijn daar gevoelig voor.

Als bovenstaande in orde is: Inhouden doordat de pingelsensor de motor terugregeld? Misschien wat mis met de pingelsensor of de bedrading daarvan?

Geplaatst: 12.03.2013 - 13:24
door Ramon&Ramon
Dat komt er met uitlezen allemaal uit.Die storingen.

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:12
door volvot4rider
Hallo,

Kom net van garage we hebben de originele bougies gemonteerd en benzine-filter vervangen maakte geen verschil en vervolgens alle slangen gekeken en blijkt dat turbo weinig druk bouwt vooral de beneden slang had bijna tot geen druk.
Heb vervolgens de gele vacuüm-slang van tcv afgehaald en klein stukje gereden, jeetje hij vloog en dan werd weer zwakker en dan weer als raket vooruit.
Ik hoorde turbo flink afgaan, na kort ritje heb de gele slang aan tcv vastgemaakt liep weer als 2.0i ìk vermoed dat tcv stuk is en heb besteld komt morgen binnen..dus kortom slangen waren goed kat was geel geen scheuren in uitlaat en conclusie weinig druk op slangen dus turbo kan zijn werk niet volledig doen.

tips en adviezen welkom

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:13
door volvot4rider
BIj uitlezen kwam weer niks uit bij Volvo.
Ramon&Ramon schreef:Dat komt er met uitlezen allemaal uit.Die storingen.

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:22
door Paul
Maar wat zegt je Volvo dealer?

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:27
door volvot4rider
Die zei ook vervang eerst je bougie heb ik gedaan ook me benzinefilter en dan me tcv die komt morgen binnen.Ik had al aangegeven me slangen heb gecontroleerd of scheuren waren dus na de vervangen van tcv ook alles zelfde blijft dan zeggen ze maak afspraak..

Geplaatst: 12.03.2013 - 23:05
door StephanD
volvot4rider schreef:Vandaag slangen nagekeken geen lekkages of wattan ook verder tcv van 2.0t gemonteerd geen verschil en na een bezoekje aan garage de monteur die testrit met mij ging rijden geloofde niet dat deze Volvo T4 was hij zegt gaat als 140 pk mogelijk wat kan zijn mischiien de brandstoffilter het is morgen afspraak gemaakt voor nader onderzoek

hebben julli enige tips waar ik nog meer naar kan kijken??
Als de TCV die je van de 2.0T al hebt geprobeerd in orde was, zal een nieuwe TCV ook geen verschil maken vrees ik.
Een 2.0T heeft dezelfde TCV als een T4. Wel is er een verschil tussen voor en na model 2000.

Uit je eerste bericht maak ik op dat je de turbodrukmeter zelf wel hebt, en alleen de houder nog mist. Dan kan je deze toch alvast gebruiken om te bekijken wat de turbodruk doet?
Als je hem dan met een T-stukje bij de aansluiting van de TCV vastmaakt zie je door het trillen van de meter ook of de TCV de turbodruk bewust begrenst. Dat was in elk geval zo bij mijn MY2001 T4, maar deze procedure zie ik in Vida niet bij de <2000 modellen.

Geplaatst: 13.03.2013 - 00:23
door MarioC70
Ik heb nog een betere tip,snel verkopen. :)

jow

Geplaatst: 13.03.2013 - 01:04
door volvot4rider
Ik wou je wat zeggen maar laat maar zitten grapjas :wink:


MarioC70 schreef:Ik heb nog een betere tip,snel verkopen. :)

Geplaatst: 13.03.2013 - 12:17
door Ramon&Ramon
Je kunt tegen mij alles zeggen. :)

Geplaatst: 13.03.2013 - 13:06
door edraket
Zit je nu onder 2 namen op het forum? Ben je junior of senior? Of toch beiden? Verwarrend hoor :wink:

Geplaatst: 13.03.2013 - 13:08
door volvo-s40
Ontoppic :

Ik weet dat je ondertussen je tcv hebt vervangen
En dat je je leidingen hebt na gekeken.

Hoe is je turbohuis ? Nergens gescheurd of gebarsten ?
Het schoepenrad, zit hier speling op en of zijn de bladen nig goed ?

Hoe is je uitlaat spruitstuk ? Nergens gescheurd ?
Kan ook van die lekkere onerklaarbare problemen geven zonder een foutmelding in de computer.

Geplaatst: 13.03.2013 - 13:09
door Ramon&Ramon
Er staat duidelijk Mario toch?
Ik heb twee zoons die hier ook op zitten,heeft dus niks met mijn naam van doen..

Geplaatst: 13.03.2013 - 13:09
door Ramon&Ramon
volvo-s40 schreef:Ontoppic :

Ik weet dat je ondertussen je tcv hebt vervangen
En dat je je leidingen hebt na gekeken.

Hoe is je turbohuis ? Nergens gescheurd of gebarsten ?
Het schoepenrad, zit hier speling op en of zijn de bladen nig goed ?

Hoe is je uitlaat spruitstuk ? Nergens gescheurd ?
Kan ook van die lekkere onerklaarbare problemen geven zonder een foutmelding in de computer.
Misschien is de kop wel gescheurd,of een verbrande klep erin.enz enz..