Volvo V40 T4 vermogen verlies Help...

Geproduceerd bij NedCar in Born
volvot4rider
1st Gear member

Beste Volvorijders,

Zoals al bekend is bij jullie heb ik mijn T4 niet zo lang aangezien ik absolute fanaat ben van Volvo heb ik jullie tips adviezen nodig kom namelijk volgende probleem tegen.
Heb gisteren even op snelweg T4 op zijn staart getrapt en 1ste en 2de versnelling gaat die als raket na 3 de voelt het net of die inhoudend doortrekt vanaf 4 de versnelling lijkt vooruit komen probleem te worden haal je amper 5000 toeren en op 5de versnelling had die echt van 165 tot 200 heel tijd nodig na 200 lijkt die niet verder te willen dacht dat top 235km/u lag. Kortom ongeveer na 150km/u heeft die trekkracht problemen komt sloom op top van 200 aan. Turbo maakt geen rare geluiden zie ook geen lekkages om of rond turbo en blok hopelijk komt dit probleem jullie bekend voor en wacht spoedig op jullie advies of tips enz...
Heb verder de videos gemaakt zie links

... e=youtu.be

... e=youtu.be

Verder heb ik de slangen gecontroleerd op scheurtjes niet echt wat ontdekt, zou het mischien aan Tcv liggen als ik mijn oor aan de tcv hou hoor ik geluiden tijdens stationeer gas geven, of is het actuator zie video en heb nog geen turbodrukmeter geinstalleerd de houder van meter komt pas 21 maart binnen.

Graag jullie tips adviezen etc.,,, :(
Morgenstond
5th Gear member

Je video's werken niet.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
volvot4rider
1st Gear member

sorry

en nu?
Paul
Geartronic member

Je mistlampen stonden aan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
volvot4rider
1st Gear member

Ja dat klopt Pau goed gezienl denkt niet dat daardoor T4 vermogen verlies heeft.
volvo-s40
4th Gear member

Kan van alles zijn.
Controleer eerst eens op lucht lekkage.
Loop al je leidingen bij na.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
dutchlimits
5th Gear member

:shock: Wat een rijstijl, niet te vaak doen want dit vind te motor ook niet fijn.

Maarja,
Controleer ook maar eens je bougies en filters
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
volvot4rider
1st Gear member

Vandaag slangen nagekeken geen lekkages of wattan ook verder tcv van 2.0t gemonteerd geen verschil en na een bezoekje aan garage de monteur die testrit met mij ging rijden geloofde niet dat deze Volvo T4 was hij zegt gaat als 140 pk mogelijk wat kan zijn mischiien de brandstoffilter het is morgen afspraak gemaakt voor nader onderzoek

hebben julli enige tips waar ik nog meer naar kan kijken??
volvot4rider
1st Gear member

volgens mij weet niemand raad mee hier
Ramon&Ramon
7th Gear member

Tuurlijk wel,denk dat je turbo overleden is,maar op afstand is dat natuurlijk niet te beoordelen,uit laten lezen tijdens het rijden brengt de oplossing..
Dat kan een dealer met een laptop of misschien iemand van het forum wel voor je doen denk ik.
dutchlimits
5th Gear member

volvot4rider schreef:volgens mij weet niemand raad mee hier
geduld is een schone zaak. :)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Ramon&Ramon
7th Gear member

Inderdaad en je moet gericht te werk gaan en niet gaan gokken van is het dit of is het dat,dat schiet niet op,die diagnose stekker zit er niet voor niets in.
volvo-s40
4th Gear member

dutchlimits schreef::shock: Wat een rijstijl, niet te vaak doen want dit vind te motor ook niet fijn.
De x40 motoren kunnen wel het 1 en het ander aan. Zo snel zijn deze niet stuk te krijgen of je moet wel heel goed je best doen.
volvo-s40
4th Gear member

Ik geloof dat je het probeem op diverse forums al hebt vermeld.

Als je nu stap voor stap alles rustig afstreept (wat R&R ook adviseerd) en kom je een eind verder dan alles aanhoren en denken wat het zou kunnen zijn en datgene vervangen.

Kost je tijd en een mischien wel een klap geld.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
volvot4rider
1st Gear member

Hallo MedeVolvo rijders,

Idd ik ga einde van deze week nog even turbo drukmeter installeren en uittesten verder ga heb ik morgen 15:00 afspraak bij universele garage om even alle slangen te controleren 1 voor 1 en vacuumslangen verder word benzine filter vervangen en de uitlaat vanaf begin tot achterdemper op scheuren/gaten word gecontroleerd(vooral de voorkant bij turbo) bougies nakijken alle bekabeling controleren volgens mij kan je ook benzinedruk meten moet nog uitzoeken hoe je dat nog of weten jullie hoe laat me aub nog vandaag weten en intercooler zelf controleren op beschadigingen op lekkages moet ook nog onderzoeken hoe je dat kan testen meer hierover hou ik jullie op de hoogte eerlijk gezegd heb deze T4 niet zo lang al was vanaf de aankoop al met deze probleem dus ik baal als stekker hoop dat ik morgen wat wijzer wordt en alle tips en info is altijd welkom.
volvot4rider
1st Gear member

Hallo

Ik denk niet dat turbo is overleden want dan zou die bij 1ste en 2 de versnelling niet als raket doortrekken ik hoorde turbo duidelijk zijn werk doen en bij hoge toeren hoor je hem goed aanzuigen maar word ingehouden door iets waar ik nog aan onderzoeken ben.

Ramon&Ramon schreef:Tuurlijk wel,denk dat je turbo overleden is,maar op afstand is dat natuurlijk niet te beoordelen,uit laten lezen tijdens het rijden brengt de oplossing..
Dat kan een dealer met een laptop of misschien iemand van het forum wel voor je doen denk ik.
Doeke Dobma
5th Gear member

volvot4rider schreef:Hallo MedeVolvo rijders,

Idd ik ga einde van deze week nog even turbo drukmeter installeren en uittesten verder ga heb ik morgen 15:00 afspraak bij universele garage om even alle slangen te controleren 1 voor 1 en vacuumslangen verder word benzine filter vervangen en de uitlaat vanaf begin tot achterdemper op scheuren/gaten word gecontroleerd(vooral de voorkant bij turbo) bougies nakijken alle bekabeling controleren volgens mij kan je ook benzinedruk meten moet nog uitzoeken hoe je dat nog of weten jullie hoe laat me aub nog vandaag weten en intercooler zelf controleren op beschadigingen op lekkages moet ook nog onderzoeken hoe je dat kan testen meer hierover hou ik jullie op de hoogte eerlijk gezegd heb deze T4 niet zo lang al was vanaf de aankoop al met deze probleem dus ik baal als stekker hoop dat ik morgen wat wijzer wordt en alle tips en info is altijd welkom.
Jeetje, als ik je bericht lees word ik spontaan onrustig. Ik zou je adviseren om wat leestekens in je bericht aan te brengen. Dat komt de leesbaarheid enorm ten goede. Dit lange verhaal gaan mensen niet lezen, het is nauwelijks te volgen.

Maar even inhoudelijk;
Wat ik niet snap is dat je nog niet naar de dealer bent geweest. Uitlezen bij de dealer kost je maar een paar tientjes en er is hele redelijke kans dat je direct bij het probleem uit komt, of in ieder geval gerichte aanwijzingen krijgt.

Nu ga je alsnog geld uitgeven aan een universele garage (die kunnen niet goed uitlezen, daarvoor heb je specifieke en originele Volvo uitleesapparatuur nodig) die je auto helemaal gaat nalopen. Maar zeg nou zelf, een gaatje in de uitlaat? Dat zal het probleem echt niet zijn.

Wat Ramon&Ramon zegt mag je naast je neerleggen, maar Ramon&Ramon heeft (hebben) wel een bepaalde ervaring en kennis in huis, dus onderzoek de mogelijkheid van een kapotte turbo toch maar eens. Een turbo is namelijk niet iets wat het wel of niet doet, een turbo slijt ook. Hij gaat dus geleidelijk 'kapot'. En kapot betekend niet dat ie niks meer doet, maar dat de werking verminderd. Hij presteerd dus niet meer optimaal, maar hij doet het nog wel. Wat dat betreft zou het euvel dus best eens in je turbo kunnen zitten...

Nogmaals, ga naar de dealer om je auto uit te lezen, grote kans dat je binnen een half uur weet waar je moet zoeken.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
dutchlimits
5th Gear member

Duidelijker kan je niet zijn!
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
volvot4rider
1st Gear member

Ik heb voor bij de dealer al laten uitlezen kwam niks uit en uit ervaring met mijn S70R die ik 6 jaar heb gehad en met deze T4 heb kennis gemaakt weet ik wel wanneer de turbo kapot is, dit is zeker geen kapotte turbo want hij zou dan nooit zo krachtig doortrekken op 1ste en 3de versnelling en vanaf 3de versnelling heb gaat hij inhoudend heel licht stotterend vooruit.
Bij een kapotte turbo heb je veel olieverbruik,zichtbare rookpluim en zal de lagers geluiden maken bij loslaten van de gas.
Heb verder de slangen nagekeken mooi droog en dus geen enkele aanwijzing wijst op kapotte turbo dit is wat anders.. ik kom wel achter deze week.
volvot4rider
1st Gear member

En wat ik niet snap kan je de turbodruk meten met een uitlees apparaat tijdens rijden?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”