afgesplitste discussie van PIH ervaringen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40923
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

NielsV70 schreef:Ben kan jij BS even aanzetten, ik geloof dat ik het nu even met hem eens ben
Voor veel PIHrijders gaat het alleen maar om de centen Niels
Die zijn niet op Volvo-forum omdat ze Volvoliefhebbers zijn maar om te zeuren over wat ze nu niet (meer) hebben.

Ik schreef al eerder dat ik een topic klaar heb staan waarin ik de punten heb opgeschreven waarover PIH-rijders gaan zeuren. Voorlopig werkt mijn glazen bol nog perfekt ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

daar gaan we weer.....
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5123
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ben schreef:
NielsV70 schreef:Ben kan jij BS even aanzetten, ik geloof dat ik het nu even met hem eens ben
Voor veel PIHrijders gaat het alleen maar om de centen Niels
Die zijn niet op Volvo-forum omdat ze Volvoliefhebbers zijn maar om te zeuren over wat ze nu niet (meer) hebben.

Ik schreef al eerder dat ik een topic klaar heb staan waarin ik de punten heb opgeschreven waarover PIH-rijders gaan zeuren. Voorlopig werkt mijn glazen bol nog perfekt ;-)
Tja da's jammer nu kan ik niet ontkennen dat het geld verhaal zeker in de afweging een belangrijke rol heeft gespeeld in mijn beslissing om een auto te bestellen maar het concept van deze vernieuwende Volvo is in mijn ogen zeer interessant en zeker ook de echte terugwinning van rem energie ipv afremmen op de motor.

Anyway ontopic mijn PIH wordt aankomende maandag afgeleverd hierbij zijn een aantal gewaardeerde forum en "Volvo familie" leden aanwezig ervaringen zullen uiteraard ook gedeeld worden via het Forum.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40923
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Jij bent al een Volvoliefhebber Niels.
De anderen moeten alleen nog even de ervaring opdoen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Walter schreef:
NielsV70 schreef:Ben kan jij BS even aanzetten, ik geloof dat ik het nu even met hem eens ben
:D

Ben, Superfunky is ook wel eens positief hoor:
Superfunky schreef:
V60_PHEV schreef: Z4 35i (met flippers)
Lijkt me inderdaad goed om BS aan te zetten, nog meer van die azijn pisserij is prima voor de stemming.

Het is echt onvoorstelbaar hoe jullie continue in het defensief schieten en selectief waarnemen. Ik heb juist veel positeve opmerkingen over Volvo en de PiH in het bijzonder gemaakt, maar zodra iemand op dit forum iets van een verbeterpunt of opmerking te maken heeft, staan jullie meteen klaar om te vuren en de mening van een ander af te zeiken. Het adagium lijkt hier te zijn dat je moet voldoen aan het profiel:
- Volvo's zijn de mooiste en beste auto's ter wereld
- Volvo is een geweldig bedrijf en de rest van de wereld begrijpt haar fantastische filosofie niet
- Volvo's moet je rijden met hart en ziel en financiële drijfveren zijn vies, immoreel en verwerpelijk
- Volvo rijder word je niet, zo word je geboren

Als je dit adagium niet onderschrijft moet je volgens de heersende moraal oprottten naar je duitse k.. wagens. Best triest als je zo consequent real-life wenst te ontkennen.
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

+1
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5123
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

@Superfunky de stellingen die je opschrijft onschrijf ik niet sterker nog ze zijn niet waar.

Het forum staat open voor eenieder die geinteresseerd is. Ik kan echter niet ontkennen dat er zeker als het op de PIH gaat er enige elementen zijn die opvallen. Zo heb ik de hoop dat mensen die een PIH gaan rijden ook het concept waarderen en naar waarde kunnen schatten vandaar ook dat ik enkele reacties als het ging om schakelflippers versus het opladen van de accu raar vind. Daarnaast is de discussie rond vermeende kortingen en MY 14 prijsnivo op sommige momenten ontspoort en onstaat er een onderste uit de kan filosofie in plaats van leven en laten leven wat meer gepast zou zijn.


Voor het overige laten we veel plezier gaan hebben van de PIH's !
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

@NielsV70
Daar zit nu juist de crux. Je zal het toch ook wel met mijn eens zijn dat "het concept op waarde schatten" uiteindelijk via de portemonnee loopt. Als de fiscus niet mee zou doen dan waren er veel minder verkocht (10 %?). De discussie betreft de kortingen is helder: heeft de dealer wat beloofd dan moet hij die belofte nakomen. En voor wat betreft de prijstelling van het MY14 versus MY13 en wat Volvo daar zelf over zei in het interne Volvo memo van 23 mei 2012 is toch ook maar voor 1 uitleg vatbaar. Ik zie het niet echt als ontsporen maar als een inhoudelijke discussie gebaseerd op feiten.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24379
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ik ga niet eens reageren. Degene die mijn uitleg cq mening wil hebben, zoekt maar tussen het oeverloze herhaal van argumenten of stuurt mij maar een pb
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5123
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

@pih60
uiteraard is een essentiele voorwaarde voor het succes van deze auto het financiele aspect (niet anders overigens als bij de 14% megane etc) ik ben een engineer en een andere beleving van het concept waarderen, de techniek en de ontwikkeling waarderen.

Voor wat betreft de korting zoals eerder geschreven wat je afspreekt moet je doen dat geld voor eenieder. Ik snap de verontwaardiging over het prijsnivo van de MY14 oprecht niet, auto is gefacelift, vrij kleur en uitvoerings keuze, en op details echt betere specs zoals city safety vanaf 50 kmh etc. Daarnaast is er meer vraag dan aanbod redelijk naief om dan te veronderstellen dat men de auto voordeliger zou maken dan MY13.

ontopc, vanaf maandag mijn ervaringen met de PIH
TMacD
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
Locatie: West Friesland

NielsV70 schreef:Ben kan jij BS even aanzetten, ik geloof dat ik het nu even met hem eens ben
Hoezo heeft BS een aan / uit knop dan.... :P
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5123
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Nu je het zo vraagt ik denk dat BS een een volledig geautomatiseerde virtuele forum deelnemer is. Technische inhoudelijk is de informatie bijna atijd correct en adequeaat verwacht dat het uit een Volvo database komt. Daarnaast wordt er op een aantal zaken (voorspelbaar) gereageerd als door een wesp gestoken, tuning, pih's dit om de discussie levendig te krijgen en de andere kant te belichten. Ja die Ben heeft dat heel slim in elkaar gezet
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24379
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ik denk dat BS de buik vol heeft van deze discussie
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

NielsV70 schreef:@Superfunky de stellingen die je opschrijft onschrijf ik niet sterker nog ze zijn niet waar.

Het forum staat open voor eenieder die geinteresseerd is. Ik kan echter niet ontkennen dat er zeker als het op de PIH gaat er enige elementen zijn die opvallen. Zo heb ik de hoop dat mensen die een PIH gaan rijden ook het concept waarderen en naar waarde kunnen schatten vandaar ook dat ik enkele reacties als het ging om schakelflippers versus het opladen van de accu raar vind. Daarnaast is de discussie rond vermeende kortingen en MY 14 prijsnivo op sommige momenten ontspoort en onstaat er een onderste uit de kan filosofie in plaats van leven en laten leven wat meer gepast zou zijn.


Voor het overige laten we veel plezier gaan hebben van de PIH's !
Toch grappig dat een aantal anderen er precies zo over denken.
T.a.v.:
- Kortingen en prijzen: eens, onzin discussie
- Waardering voor concept: heeft volgens mij iedereen, maar je gaat toch niet beweren dat de rijbeleving van het concept waarvoor 80k wordt neergeteld in verhouding staat tot de rijbeleving van een BMW 5 of A6 van een gelijkwaardig bedrag? Zonder de financiële bevoordeling had deze auto geen schijn van kans, sterker incl. BPM kost hij meer dan 100k en daar koop je de allerdikste Fünfer voor. Dan is de waardering voor het concept heel snel over en als je dat niet gelooft zou ik je willen adviseren eens een BMW dealer te vragen of je een weekend zo'n auto mee mag nemen
- Topic schakkelflippers is niet raar omdat sommige kopers daar goede ervaringen mee hebben, dit graag zouden behouden en het bovendien raar is dat Volvo een feature introduceert als een veiligheidsvoorziening en dat vervolgens achterwege laat op een bepaald model. Leuk dat je gebruik wilt maken van het laden middels remenergie, maar mag ik s.v.p. even zelf uitmaken of ik dat wil of niet? Ik vind het niet nodig dat Volvo dat voor mij bepaalt. Als dit namelijk zo ontzettend belangrijk wordt, waarom zit er dan een performance knop op? Die kan je dan ook achterwege laten.
Overigens, zou ik me niet te veel illusies maken over dit principe, want als je een beetje verstand hebt van natuurkunde, dan weet je dat dit over peanuts gaat.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Erg overschatten van de kwaliteiten van VW Audi en BMW naar mijn idee.
Heb beide gereden, maar na bepaalde tijd weggedaan omdat de kwaliteiten me tegen vielen. Toen naar MB overgestapt.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

jvov60 schreef:Toen naar MB overgestapt.
Is toch ook Duitse Grundlichkeit?? I rest my case.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19925
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Superfunky schreef:
Walter schreef:
NielsV70 schreef:Ben kan jij BS even aanzetten, ik geloof dat ik het nu even met hem eens ben
:D

Ben, Superfunky is ook wel eens positief hoor:
Superfunky schreef:
Lijkt me inderdaad goed om BS aan te zetten, nog meer van die azijn pisserij is prima voor de stemming.

Het is echt onvoorstelbaar hoe jullie continue in het defensief schieten en selectief waarnemen. Ik heb juist veel positeve opmerkingen over Volvo en de PiH in het bijzonder gemaakt, maar zodra iemand op dit forum iets van een verbeterpunt of opmerking te maken heeft, staan jullie meteen klaar om te vuren en de mening van een ander af te zeiken. Het adagium lijkt hier te zijn dat je moet voldoen aan het profiel:
- Volvo's zijn de mooiste en beste auto's ter wereld
- Volvo is een geweldig bedrijf en de rest van de wereld begrijpt haar fantastische filosofie niet
- Volvo's moet je rijden met hart en ziel en financiële drijfveren zijn vies, immoreel en verwerpelijk
- Volvo rijder word je niet, zo word je geboren

Als je dit adagium niet onderschrijft moet je volgens de heersende moraal oprottten naar je duitse k.. wagens. Best triest als je zo consequent real-life wenst te ontkennen.
Juist deze zienswijze en woordkeuze maakt het voor mij helemaal duidelijk dat het uw eerste Volvo is... =;
Gauw in 4 jaar naar nul rijden en hop, hop op naar een Duitse k..wagen..
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

diesel01 schreef:Juist deze zienswijze en woordkeuze maakt het voor mij helemaal duidelijk dat het uw eerste Volvo is... =;
Gauw in 4 jaar naar nul rijden en hop, hop op naar een Duitse k..wagen..
Het is iets genuanceerder (lees: uitgekookter) dan dat, maar ik zal inderdaad van de gerealiseerde besparing een hele dikke 5 bestellen. Met de hartelijke dank aan de politiek en de brave burgers van dit land die deze idiotsie mogelijk hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19925
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het moet m.i dan nu ook best steken dat er nu niet in die 5 gereden gaat worden maar in een V60..
Toch totaal verschillende auto's met dito uitstraling en als ik mij een 5 kan veroorloven koop je toch geen V60, ookal is die gesubsudieerd. :roll:
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Tenzij je, zoals ik, van één ding meer houdt dan van auto's ........ en dat is niet mijn vrouw!!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”