afgesplitste discussie van PIH ervaringen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

alexmem schreef:Oh nee zeker niet. Die stoelverwarming zal vast anders werken, dat stuur is wennen neem ik aan, en als gewend ben aan het niet schakelen gebruik ik de middencinsole vast anders. Het rijden zelf was ongeëvenaard. Wel viel me op dat het remmen erg anders was, moeilijker ging. Het wellicht ook met automaat (niet afremmen op de motor) en gewicht te maken.
Tja, da's ook mijn enige grote probleem met de auto; niet kunnen afremmen op de motor. Daarom blijf ik ook vragen om de flippers. Heb zelfs contact met Zweden gehad, ze zeggen dat ze overwegen de flippers toe te voegen aan MY14 net als bij de ander types waar een automaat in zit.
Dus, ik zou zeggen: allemaal mailen naar Zweden! Zeuren bij de dealer en desnoods met spandoeken naar Beesd: WIJ WILLEN FLIPPERS!!!!!!
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

Superfunky schreef:
alexmem schreef:Oh nee zeker niet. Die stoelverwarming zal vast anders werken, dat stuur is wennen neem ik aan, en als gewend ben aan het niet schakelen gebruik ik de middencinsole vast anders. Het rijden zelf was ongeëvenaard. Wel viel me op dat het remmen erg anders was, moeilijker ging. Het wellicht ook met automaat (niet afremmen op de motor) en gewicht te maken.
Tja, da's ook mijn enige grote probleem met de auto; niet kunnen afremmen op de motor. Daarom blijf ik ook vragen om de flippers. Heb zelfs contact met Zweden gehad, ze zeggen dat ze overwegen de flippers toe te voegen aan MY14 net als bij de ander types waar een automaat in zit.
Dus, ik zou zeggen: allemaal mailen naar Zweden! Zeuren bij de dealer en desnoods met spandoeken naar Beesd: WIJ WILLEN FLIPPERS!!!!!!
Kan je niet handmatig met de pook terugschakelen? In mijn audi (zonder flippers) was het een soort van derde natuur; klap naar rechts en een paar keer naar achteren trekken en vervolgens klap naar links.
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

pih60 schreef: Kan je niet handmatig met de pook terugschakelen? In mijn audi (zonder flippers) was het een soort van derde natuur; klap naar rechts en een paar keer naar achteren trekken en vervolgens klap naar links.
Ja, dat is het domme. Je kan gewoon met de pook schakelen, dus is het onbegrijpelijk dat Volvo meent dat de bediening die wel op de pook zit, niet op het stuur hoeft te zitten. Temeer omdat ze heel stoer melden in het persbericht dat ze flippers introduceren omdat het veiliger is dan je hand van het stuur halen. Dit veiligheidsaspect geldt blijkbaar niet voor PiH rijders, want daar hebben ze het initieel weggelaten.
In m'n eerste Audi had ik ook geen flippers en schakelde ik zoals jij beschrijft, maar mijn huidige heeft het wel en het is echt zo verschrikkelijk veel prettiger rijden. Maar goed, zoals ik al zei: vooral allemaal om vragen, hoe meer vragen hoe meer ze geneigd zullen zijn het te herzien.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40923
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Speciaal voor Superfunky: klik :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Dank je Ben, tot tranen toe ontroerd!
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 467
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

Superfunky schreef:
alexmem schreef:Oh nee zeker niet. Die stoelverwarming zal vast anders werken, dat stuur is wennen neem ik aan, en als gewend ben aan het niet schakelen gebruik ik de middencinsole vast anders. Het rijden zelf was ongeëvenaard. Wel viel me op dat het remmen erg anders was, moeilijker ging. Het wellicht ook met automaat (niet afremmen op de motor) en gewicht te maken.
Tja, da's ook mijn enige grote probleem met de auto; niet kunnen afremmen op de motor. Daarom blijf ik ook vragen om de flippers. Heb zelfs contact met Zweden gehad, ze zeggen dat ze overwegen de flippers toe te voegen aan MY14 net als bij de ander types waar een automaat in zit.
Dus, ik zou zeggen: allemaal mailen naar Zweden! Zeuren bij de dealer en desnoods met spandoeken naar Beesd: WIJ WILLEN FLIPPERS!!!!!!
Ennuh, heb je ook een specifiek adres/bericht waar/wat we dat naar toe kunnen sturen? Flippers om af te remmen lijken mij ook errug fijn!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5123
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wanneer je afremt op de motor met een pih mieter je de energie weg, wanneer je zachtjes gewoon remt laad je de accu met een pih moet je anders rijden, geen flippers dus
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

tomtom schreef: Ennuh, heb je ook een specifiek adres/bericht waar/wat we dat naar toe kunnen sturen? Flippers om af te remmen lijken mij ook errug fijn!
Zekers, Customer Experience Management: cem@volvocars.com
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

NielsV70 schreef:Wanneer je afremt op de motor met een pih mieter je de energie weg, wanneer je zachtjes gewoon remt laad je de accu met een pih moet je anders rijden, geen flippers dus
Prachtig allemaal, maar ik rijd auto om het autorijden, niet om een accu op te laden, daar heb je een stekker voor. Ik zal nooit kunnen wennen aan het rijden met een automaat, dus daarom zou ik flippers heel graag willen zien op de optielijst. Kies liever zelf i.p.v. dat Apple, oh nee, Volvo dat voor me doet :)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40923
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Franck ik denk dat je de verkeerde auto hebt gekozen.
Als je je nu al aan van alles ergert denk ik dat het financiële voordeel voor jou het zwaarst weegt.
Je gaat de komende jaren elke dag weer met tegenzin in die auto zitten en zult, naar ik verwacht, je ontevredenheid op dit forum laten blijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Ben schreef:Franck ik denk dat je de verkeerde auto hebt gekozen.
Ik weet 't. :blob: , niks meer aan te doen. Maar wel goed voor het milieu!!!
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Superfunky schreef:Prachtig allemaal, maar ik rijd auto om het autorijden, niet om een accu op te laden, daar heb je een stekker voor.
Goh, ik rijd auto om ergens heen te gaan. Grappig dat er ook andere redenen zijn. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40923
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Superfunky schreef:
Ben schreef:Franck ik denk dat je de verkeerde auto hebt gekozen.
Ik weet 't. :blob: , niks meer aan te doen. Maar wel goed voor het milieu!!!
En zelfs dat vraag ik me in jouw geval af.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Ben schreef: en zult, naar ik verwacht, je ontevredenheid op dit forum laten blijken.
Waarom zo negatief??
Waarom heb je steeds de behoefte om wanneer iemand iets kritisch over je geliefde merk op te merken heeft, je op deze wijze uit te laten?
Getuigt niet echt van overtuiging van waar je voor staat, mensen die ergens in geloven kunnen over het algemeen iets beter omgaan met kritiek.

Het zit nou eenmaal in mijn aard dat het altijd beter kan (en ja, mijn kinderen worden daar geregeld gek van), maar maak je niet druk, ik ben heel enthousiast over deze auto. Sterker, ik heb er persoonlijk een tiental "verkocht" voor de plaatselijke dealer en dat zou ik echt niet doen als ik zou denken dat het een bagger auto is/wordt.
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Ben schreef:
Superfunky schreef:
Ben schreef:Franck ik denk dat je de verkeerde auto hebt gekozen.
Ik weet 't. :blob: , niks meer aan te doen. Maar wel goed voor het milieu!!!
En zelfs dat vraag ik me in jouw geval af.
Niks aan af te vragen, interesseert me nada, noppes, 0,0 niets.
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Superfunky schreef:
tomtom schreef: Ennuh, heb je ook een specifiek adres/bericht waar/wat we dat naar toe kunnen sturen? Flippers om af te remmen lijken mij ook errug fijn!
Zekers, Customer Experience Management: cem@volvocars.com
Ook een berichtje gestuurd, ben wel benieuwd.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40923
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Superfunky schreef:
Ben schreef:
Superfunky schreef: Ik weet 't. :blob: , niks meer aan te doen. Maar wel goed voor het milieu!!!
En zelfs dat vraag ik me in jouw geval af.
Niks aan af te vragen, interesseert me nada, noppes, 0,0 niets.
Dus als een ander merk dan Volvo een auto had gehad die je dezelfde voordelen had gegeven had je die auto genomen?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Fazioli
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.02.2013 - 17:48

Superfunky schreef:
pih60 schreef: Maar goed, zoals ik al zei: vooral allemaal om vragen, hoe meer vragen hoe meer ze geneigd zullen zijn het te herzien.
Beste Volvo; ook wat mij betreft heel graag flippers. Ook mijn collega, die niet op het forum zit maar wel een PIH heeft besteld, zou deze optie dol-fijn vinden...
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Ben schreef:Dus als een ander merk dan Volvo een auto had gehad die je dezelfde voordelen had gegeven had je die auto genomen?
Nope, want ik ga niet rondrijden in bagger auto's zoals ongeveer alles wat uit Azië komt. Al helemaal niet in lelijke monster als die Outlander. Ook ga ik niet rijden in auto's die geen auto zijn zoals de Ampera. Een auto waar een knopje in zit waar je op moet drukken als je weet dat je naar de bergen rijdt omdat je anders er niet tegenop komt omdat hij puur op het grasmaaiertje dat onder de kap zit, de heuvel niet opkomt??? Laat me niet lachen, nooit.
Dus, bottom line: de PiH is een bewuste keuze, ingegeven door financiële prikkels, in de wetenschap dat de auto niet perfect is, maar een hele goede auto met een interessant concept. Zoals ik al eens elders heb gezegd, heb ik waardering voor het gegeven dat Volvo er als eerste in geslaagd is een concept neer te zetten dat de berijder automatisch zal aanzetten tot elektrisch rijden wanneer dat zinvol en logisch is. Dat vind ik mooi en verdient een succes.
Had ik een gelijkwaardige auto onder dezelfde voorwaarden van een duits merk kunnen kopen, dan was het die geworden, dat klopt.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24379
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

NielsV70 schreef:Ben kan jij BS even aanzetten, ik geloof dat ik het nu even met hem eens ben
:D

Ben, Superfunky is ook wel eens positief hoor:
Superfunky schreef:
V60_PHEV schreef: Z4 35i (met flippers)
Heb je ook al een mail naar Volvo Zweden gestuurd (Volvo Customer Experience Center via de Corporate Site) met het verzoek flippers toe te voegen aan de PiH??
Kun je ervaren dat de behandeling van klanten bij Volvo wel een beetje anders is dan bij onze Duitse vrinden. Je krijgt keurig antwoord, ik kreeg zelfs antwoord van de PiH projectleider.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”