Shuffle usb harddisk

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
D2
3rd Gear member

Ik heb hetzelfde probleem, ook een 1TB harde schijf. Synchroniseren bij opstarten duurt inderdaad even (niet verbazend in mijn optiek), en na een x aantal nummers geshuffeld te hebben blijft 'ie hangen op een nummertje, om dat vervolgens schier eindeloos te herhalen.

Volgens mij heeft het enerzijds te maken met de hoeveelheid data, maar anderzijds ook met het format van je muziekbestand; Zodra de speler een (of meerdere) bestand(en) tegenkomt dat 'ie niet kan afspelen, gaat het mis. MP3's met variabele bitrate zijn een probleem, maar ook corrupt geraakte bestanden (daar blijk ik er heel wat van te hebben, met dank aan een onbedoelde formatteeractie en daarop volgende recovery).
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
EggBird
1st Gear member

EggBird schreef:Heb net een 8 GB stickie geprobeerd, zonder Fat sorter. Deze werkt perfect. Ik ga nu mijn 1TB schijf opnieuw vullen, waarbij ik Fat sorter niet ga gebruiken, kijken of het probleem hiermee is opgelost.
Zowel Fat Sorter als Drivesort bieden geen uitkomst. Ik denk dat ik er mee moet leren leven. Heb de shuffle functie onder favorieten gezet en op het moment dat het systeem op een nummer vastloopt, speel ik hier wat mee om hem toch weer in de juiste modus te krijgen. Echt optimaal is het niet....
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
Cavallino
4th Gear member

Ik heb het probleem bij de dealer aangekaart en deze zou de software updaten. Het lijkt nu alsof er minder vaak sprake is van een 'vastloper' (ik kan ongeveer 10 nummers snel doorklikken, daarna heeft het systeem volgens mij tijd nodig om een nieuwe 'batch' in te lezen). Het probleem is zeker niet opgelost. Ik denk ook dat ik ermee moet leren leven, shuffle staat bij mij ook al onder de FAV knop.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
LightStar
4th Gear member

Zo vandaag maar eens getest hoe het gaat met een iPod Touch (V3 64GB) en daar werkt de shuffle functie perfect, systeem loopt niet vast en gaat direct door naar het volgende nummer als ik dat wil.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Cavallino
4th Gear member

Klopt, shuffle met de iPod levert geen enkel probleem op. Waarschijnlijk omdat dat apparaat zelf rekenkracht levert en er geen nummers ingeladen hoeven te worden. Helaas heb ik slechts een 4gb iPod Nano.
Volvo C30 1.8 Sport
LightStar
4th Gear member

Cavallino schreef:Klopt, shuffle met de iPod levert geen enkel probleem op. Waarschijnlijk omdat dat apparaat zelf rekenkracht levert en er geen nummers ingeladen hoeven te worden. Helaas heb ik slechts een 4gb iPod Nano.
Een gebruikte iPod Touch zijn vaak wel te vinden voor niet te veel geld, heb de mijne via marktplaats gekocht voor een prikkie!
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

D2
3rd Gear member

Cavallino schreef:Klopt, shuffle met de iPod levert geen enkel probleem op. Waarschijnlijk omdat dat apparaat zelf rekenkracht levert en er geen nummers ingeladen hoeven te worden. Helaas heb ik slechts een 4gb iPod Nano.
Hmmm...misschien wel een goed idee om de muziek op een mediaspeler te zetten en die dan op de usb poort aan te sluiten, ipv een harde schijf. Ik ben alleen niet van de apples (mot geen itunes op mijn computer!), maar -in het verleden iig- verkocht Creative ook hele mooie spelertjes.

Paar vraagjes:
- Worden de songtitels e.d. netjes allemaal weergegeven op het Sensus-scherm?
- Werkt dit wél goed icm VBR mp3's?
- Is het bij deze oplossing wél mogelijk om meer dan 1000 mappen weer te geven?

Vorige auto's:
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Evinyatar
1st Gear member

Een creative audio player gaat je probleem niet oplossen; gewone media spelers gaan zich gedragen als een usb schijf en dan heb je identiek hetzelfde probleem.

De iPods daarentegen doen het afspelen geheel autonoom, en sturen gewoon een PCM audio stream en trackinfo over de kabel (en de menustructuur als je in de menu bent). De stereo hoeft dan helemaal niets af te weten van mp3/aac decoding of mappenstructuren.

Om op je vragen te antwoorden:
- Songtitels worden gewoon door de iPod doorgegeven aan de stereo en netjes weergegeven.
- Alles wat de iPod kan afspelen wordt afgespeeld. VBR/CBR MP3, AAC, ALAC, AIFF zouden allemaal geen probleem mogen zijn.
- Ik heb 1233 artiesten en ze worden netjes allemaal weergegeven in mijn Sensus menu (denk ik, heb ze nog niet nageteld, maar heb er ook nog geen gemist :))
D2
3rd Gear member

Dank voor je uitgebreide antwoord. Misschien moest ik dan eens op zoek naar een tweedehands 160 Gb iPod Classic...

Frappant overigens dat juist datgene wat ik altijd zo fijn vond aan niet-Apple spullen, nl de compatibiliteit met je windows verkenner, winamp, etc., in dit geval juist het beoogde doel in de weg zit.

Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
LightStar
4th Gear member

D2 schreef:Dank voor je uitgebreide antwoord. Misschien moest ik dan eens op zoek naar een tweedehands 160 Gb iPod Classic...

Frappant overigens dat juist datgene wat ik altijd zo fijn vond aan niet-Apple spullen, nl de compatibiliteit met je windows verkenner, winamp, etc., in dit geval juist het beoogde doel in de weg zit.
Ik heb thuis enkel Apple machines dus de keuze om een iPod te kopen was snel gemaakt, zat er langer na te kijken omdat mijn iPhone maar 16GB opslag heeft en dat is grotendeels al ingebruik...

Meeratne
2nd Gear member

Ik had juist problemen met een iPod nano (4g): hij bleef soms oneindig lang op 'verbinding maken met ipod' staan en dan met name wanneer je de auto weer vrij snel start nadat hij uit is gezet (bijv. na een boodschap ofzo).

Heb nu ook een iPhone, dus zal eens kijken of dit wel goed gaat...
Bollebep
1st Gear member

Ik heb een SSD klaar liggen dus hoop dat die sneller leest als een usb stick
Ik ben bang van niet.. het is een usb 2.0 aansluiting die hebben een max. doorvoersnelheid van 480 Mbit/s of 60MBit/s

Harde schijven halen zo tussen de 80 en 400 MBit... is dus al meer dan de doorvoer van je usb 2.0... denk dus niet dat SSD iets gaat helpen.
V40 MY 2013: D2 Momentum Flamenco Red metallic: Intro Line, led drl, verlichtingspack 2, reservewiel, extra getinte ramen.
pvdwaal
3rd Gear member

Zijn er ondanks het shuffle probleem nog andere nadelen bij gebruik bij een USB HDD van 500GB en groter? Dus het is dan max 10 sec wachten na start voordat je muziek hebt?

En kunnen meer mensen bevestigen dat WD Passport niet werkt?
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
D2
3rd Gear member

pvdwaal schreef:Zijn er ondanks het shuffle probleem nog andere nadelen bij gebruik bij een USB HDD van 500GB en groter? Dus het is dan max 10 sec wachten na start voordat je muziek hebt?
Ik gebruik een USB HD van 1Tb (Samsung). Muziek spelen begint na starten van de auto vrijwel meteen. Het duurt bij mij echter wel een minuut of 5 voordat ik door de mappenstructuur heen kan bladeren e.d. (> 100 Gb aan muziek), logischerwijs werkt shuffle gedurende die tijd ook niet.
pvdwaal schreef:En kunnen meer mensen bevestigen dat WD Passport niet werkt?
Ik kan dat bevestigen. Ik heb alle rotzooi van mijn WD My Passport afgesloopt, incl de verborgen partitie, meerdere keren uitgebreid geformatteerd, een bypass gemaakt zodat de HD door zowel de USB-poort als de 12V-aansluiting gevoed werd...Niets werkte. De mediaspeler in de V40 pakt 'm gewoon niet.

Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
pvdwaal
3rd Gear member

D2 schreef:Ik gebruik een USB HD van 1Tb (Samsung). Muziek spelen begint na starten van de auto vrijwel meteen. Het duurt bij mij echter wel een minuut of 5 voordat ik door de mappenstructuur heen kan bladeren e.d. (> 100 Gb aan muziek), logischerwijs werkt shuffle gedurende die tijd ook niet.
Zo, 5 minuten is wel behoorlijk lang dan dat voor nog geen 1/9de van de totale capaciteit. Het zou toch zeker niet evenredig toenemen?
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
D2
3rd Gear member

pvdwaal schreef:
D2 schreef:Ik gebruik een USB HD van 1Tb (Samsung). Muziek spelen begint na starten van de auto vrijwel meteen. Het duurt bij mij echter wel een minuut of 5 voordat ik door de mappenstructuur heen kan bladeren e.d. (> 100 Gb aan muziek), logischerwijs werkt shuffle gedurende die tijd ook niet.
Zo, 5 minuten is wel behoorlijk lang dan dat voor nog geen 1/9de van de totale capaciteit. Het zou toch zeker niet evenredig toenemen?
Zou me niet verbazen. Het gaat m.i. om een synchronisatieslag. En hoe meer data hoe langer het duurt, lijkt me....

Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb ongeveer 90GB aan muziek in de auto. Ik moet een minuut of twee wachten tot ik door de lijst heen kan scrollen. Shuffle door alle mappen heen werkt niet. Maar shuffle op een individuele map werkt wel. Erg jammer maar het is niet anders.
Cavallino
4th Gear member

rsnhakan schreef:Ik heb ongeveer 90GB aan muziek in de auto. Ik moet een minuut of twee wachten tot ik door de lijst heen kan scrollen. Shuffle door alle mappen heen werkt niet. Maar shuffle op een individuele map werkt wel. Erg jammer maar het is niet anders.
Hoe kun je binnen een map "shufflen" met Sensus? Ik dacht dat de shuffle functie altijd over alle mappen ging, maar misschien mis ik een instellingsmogelijkheid?
Volvo C30 1.8 Sport
LightStar
4th Gear member

Naar de map gaan die afspelen en dan shuffle aanzetten ?

Meeratne
2nd Gear member

Cavallino schreef:
rsnhakan schreef:Ik heb ongeveer 90GB aan muziek in de auto. Ik moet een minuut of twee wachten tot ik door de lijst heen kan scrollen. Shuffle door alle mappen heen werkt niet. Maar shuffle op een individuele map werkt wel. Erg jammer maar het is niet anders.
Hoe kun je binnen een map "shufflen" met Sensus? Ik dacht dat de shuffle functie altijd over alle mappen ging, maar misschien mis ik een instellingsmogelijkheid?
Als je een nummer uit de gewenste map speelt, kan je op ok klikken, dan druk je op map herhalen en dan ook willekeurige volgorde.

Als je map herhalen niet aan hebt staan, doet hij shuffle over alle mappen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”