Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.03.2013 - 10:57
door janpie
ovwest schreef:Olie en filters moet je gewoon vervangen dan wel verversen is mijn mening. Ik hou 1 x per jaar aan en rij ongeveer 10-15 K per jaar (daarmee ga ik de 4 ton nooit halen maar toch) Gewoon je onderhoud bij houden zorgt dat ie lekker lang mooi blijft lopen!
De gemiddelde volvo die in ons land geregistreerd staat is 19 oud
:P dus je kan nog even vooruit..

Geplaatst: 30.03.2013 - 11:51
door ovwest
Da's een geruststellende gedachte in elk geval janpie!

Geplaatst: 30.03.2013 - 17:26
door JosW
Even een update van mijn verhaal als TS.
Vorige week tijdens het rijden is de poeliedemper los geschoten. Dat gaf dus een geweldige knal. Resultaat: Kapotte poeliedemper dus, multiriem en de distributieriem beschadigd. Gelukkig niet geknapt. Leuk schadepostje dus. (Poeliedemper, multiriem, distributieriem, waterpomp, spanrol)
Wat ik ervan geleerd heb? Niet te lang rondrijden met een defect in dat gebied.

Geplaatst: 30.03.2013 - 20:09
door Gast
Ik heb vandaag ook nog een trillingsdemper in handen gehad, niks aan te zien.
Hoe/waaraan zag je dat hij defect was?

Geplaatst: 30.03.2013 - 20:09
door Gast
Ik heb eens gehoord dat ze gaan slingeren. Juist?

Geplaatst: 30.03.2013 - 21:11
door JosW
AlexV70 schreef:Ik heb vandaag ook nog een trillingsdemper in handen gehad, niks aan te zien.
Hoe/waaraan zag je dat hij defect was?
Dat zie je niet maar dat hoor je. In mijn geval tijdens het starten, heel even een moment van het geluid van een slippende snaar. Althans, zo klinkt het.

Geplaatst: 30.03.2013 - 21:16
door JosW
AlexV70 schreef:Ik heb eens gehoord dat ze gaan slingeren. Juist?
Dat is juist. Komt door veroudering van het rubber. In mijn geval heeft het slingeren ervoor gezorgd dat het ding er totaal afschoot. Zegt mijn monteur.

Geplaatst: 14.04.2013 - 22:27
door martin arends
Heb er net eentje vervangen d5 met nieuwe multi riem 127 ex en een uurtje werk

Geplaatst: 14.04.2013 - 22:28
door martin arends
Oh ja origineel Volvo