Trillingsdemper poelie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Mijn monteur zegt dat de trillingsdemper van de poelie kaduuk is. Heb bij de dealer geïnformeerd naar de prijs van dit onderdeel: 270 euro, en dan moet ie er ook nog in.
Op internet zie ik een prijs van 96 euro voorbij komen (Bilstein). Wat is wijsheid gezien het significante prijsverschil?
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

euw....kopen en er zelf inzetten (aannemende dat je dat kan) of vragen waarom dat zo duur moet zijn
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Met dit soort onderdelen ga ik alleen voor origneel!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Is ook mijn eerste gedachte. Aan de andere kant, Bilstein is ook een A-merk.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
mjeuring
3rd Gear member
Berichten: 494
Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56

Thijs schreef:Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
Toe, vertel! Hoezo? Gebruik al jaren probleemloos Bosch, of Mann.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Ik voorzie een lang draadje :P
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Is het merkje bepalend voor de prijs of de kwaliteit?

Ik heb nu 425k op de teller en weet zeker dat er erg weinig volvo merkjes op staan. Olie van de action (vooral niet te vaak verversen) wel goed letten op de intervallen van de distributie (ook geen volvo).
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Thijs schreef:Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
leergeld noem ik dat. Zei toch al dat je voor die paar tientjes beter voor origineel kon gaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Marelli schreef:Is het merkje bepalend voor de prijs of de kwaliteit?

Ik heb nu 425k op de teller en weet zeker dat er erg weinig volvo merkjes op staan. Olie van de action (vooral niet te vaak verversen) wel goed letten op de intervallen van de distributie (ook geen volvo).
Wat is het nadeel van "te vaak verversen"?
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Dat wil ik ook wel eens weten.. Verse olie is voor het blokje lekker toch..

olie verwaterd en verzuurd, en dat is niet goed voor de olie kanaaltjes.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

het nadeel van te vaak verversen is dat het je overbodig geld kost. Het voordeel is bij de leverancier/producent/verkoper.
Geregeld je oliefilter vervangen werkt net zo goed.
Blijf vooral de economie stimuleren.
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Er is al veel geschreven over de zin en onzin van olie verversen. Verhalen dat motoren 200.000 km meegaan door alleen maar olie bij te vullen vind ik broodje aap. Ik ververs trouw om de 15.000 km (TDI). Zoals Jan al zegt, olie gaat gewoon in kwaliteit achteruit. Met name de additieven verdwijnen.
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

tja....broodje aap, wie weet: vooral blijven kopen.

(ik heb een aantal jaren in de automotive wereld o.a. ontwikkeling van smeerolie en additives gewerkt.)
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Marelli schreef:tja....broodje aap, wie weet: vooral blijven kopen.

(ik heb een aantal jaren in de automotive wereld o.a. ontwikkeling van smeerolie en additives gewerkt.)
vertel
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

edraket schreef:
Thijs schreef:Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
leergeld noem ik dat. Zei toch al dat je voor die paar tientjes beter voor origineel kon gaan.
Geef ik meteen toe! Maar alles bij elkaar toch 60 euro goedkoper. Vond ik toch de moeite waard. En het had natuurlijk een fram of bosch filter kunnen zijn wat dan weer prima is. Dat was het niet...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het is de gok waard, maar met aftermarket is het probleem dat je nooit weet wat je krijgt. Mij geeft dat altijd een naar gevoel als de kwaliteit tegen valt. VAndaar dat ik voor origineel ga.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

ach wat maken jullie je toch druk om een logootje, voor dat volvo logo 270 en voor bilstein 95, dan koop je er 2 en hou je nog geld over
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Collega van mij heeft jaren in de auto demontage gewerkt bij een bedrijf dat motoren demonteerde. 99 van de 100 blokken waren stuk gelopen door verstopte oliekanalen.. Dat verteld mij genoeg over nut en noodzaak olie en filter te vervangen. Ik wil graag meer als 4 ton kunnen doen met mijn auto.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

Olie en filters moet je gewoon vervangen dan wel verversen is mijn mening. Ik hou 1 x per jaar aan en rij ongeveer 10-15 K per jaar (daarmee ga ik de 4 ton nooit halen maar toch) Gewoon je onderhoud bij houden zorgt dat ie lekker lang mooi blijft lopen!
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”