starten op 4 cyl ipv 5

Voor kenners: de "Roffel"
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

Miss. valt het lager uit maar ga daar voor alsnog niet van uit. Her en der Miss nog een olielekkage verhelpen... Dus voor dat deze weer op straat staat.
De vloeibare pakking verwijderen schijnt al een tijdrovend klusje te zijn.
Ik denk dat ik de werkzaamheden laat uitvoeren daar waar ik het heb laten testen. Zij zijn gespecialiseerd in (oude)volvo's en hebben een naam hoog te houden in Nederland.
En tis ook nog op de fiets te doen!
Ga as ma een afspraak maken en zal de vorderingen hier bijhouden.
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

oke, waar is dat Volvo fan? Hou je ons op de hoogte?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

oke, waar is dat Volvo fan?
Smeekens in Ulvenhout (Breda)
Hou je ons op de hoogte?
Gaan we zeker doen!
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Veel succes!
Je hebt trouwens de primeur bij dat bedrijf,ze hebben het nog niet eerder gedaan ,een koppakking van een 5 cilinder vervangen.
Mooi leer object voor ze dan..
Hoop dat ze het benodigde gereedschap hebben..maar dat zal wel..
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

Je hebt trouwens de primeur bij dat bedrijf,ze hebben het nog niet eerder gedaan ,een koppakking van een 5 cilinder vervangen
Als je een 4 cil kunt vervangen zal een 5cil ook geen probleem zijn...lijkt mij.
De daadwerkelijke revisie zullen ze wel aan andere over laten denk ik.
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Wat voor revisie?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

ja idd. miss loop ik op de zaken vooruit... hahaha...
was in de war met mijn 245 waar ik de kop zelf had gedemonteerd en wel had weg gebracht voor revisie.
maar voor kop vlakken zullen ze die toch ook wel weg brengen? En miss klepstelen? rubbers zullen ze zelf wel kunnen?
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik had er wel even over nagedacht,gezien de ervaring van het bedrijf,ze hebben er totaal geen ervaring mee, met die motoren heb ik begrepen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

Ik kan nog steeds alle kanten op. zij zeggen dat ze vaker de kop er af hebben gehad bij dit soort types. Alleen niet met deze symptomen en om deze reden.
Maar wat dan? bij de off volvo dealer?
Het is niet zou dat ik tevreden ben over een bepaalde garage omdat ze al zo vaak zo goed de koppakkingen van mijn auto's hebben vervangen (gelukkig).
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

MarioC70,
Veel succes!
Je hebt trouwens de primeur bij dat bedrijf,ze hebben het nog niet eerder gedaan ,een koppakking van een 5 cilinder vervangen.
Hoe kom je daar bij?
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

uit betrouwbare bron.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het is niet zo dat je daar je auto niet kunt laten repareren,maar als ze zelf aangeven er geen ervaring mee te hebben,dan is de beslissing daarin een moeilijke keus.

Het is aan jou om te beslissen hoe en wat.
Een 850 of V70 is andere koek dan een 240,740 enz,daar hebben ze wel veel ervaring mee.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Lees je wel is PM berichten?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

MarioC70 schreef:Lees je wel is PM berichten?
Hahaha.... Ja hoor, Thanks!

Even voor alle duidelijkheid> het autobedrijf heeft aangegeven dat ruw geschat het €1000 tot 1200 zou kosten en dat ik het verder zo gek kan maken als ik zelf wil.
Ikzelf denk dat ik zeker €1500 kwijt ben voordat ie goed en wel weer op straat staat of een ritje naar zuid Frankrijk aan kan :)
En dan denk ik aan het verhelpen van wat olie lekkages,distributieriem, waterpomp Ed..
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

Heb voor 10 juni een afspraak! Ben benieuwd wat het is en hoe het er uit ziet!


Kom ik bij een bevriende garagist staat daar iemand met een v70T met de motorkap open. Meneer was een proefritje aan het maken....
Ik had nog nog nooit een borrelend koelvloeistofreservoir gezien maar bij die v70 leek het wel een waterkoker!
Wss ook koppakking. Toevallig....
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

Letterlijk en figuurlijk!
Afbeelding
zoek de boosdoener....
Het lijkt er op dat dat het enige is! Wel cartervent verstopt :evil: Dat moet een garage toch controleren!??
Meteen maar nieuwe distributieset en waterpomp. Nieuwe motorsteunrubber. Zat niet de goede in...
Tot nu toe alle lof voor Dennis850estate!
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

En de boosdoener is???? (echt niet te zien op de foto).

En jouw avatar is wel erg groot, dat maakt de pagina erg lastig leesbaar. Wellicht wat verkleinen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

het zijn ook grote auto's :D
Krijg de avatar niet kleiner... Dan maar geen

Een cilinder is wel erg schoon...
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Daar heeft de koppakking dus gelekt neem ik aan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Wel grappog dat jij je avatar zo groot krijgt. Als die van mij maar 1 pixel te groot is wordt deze al geweigerd om toe te voegen. Hoe doe jij dat??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”