Pagina 2 van 4

Geplaatst: 16.10.2006 - 22:32
door viperboy
zet gwn de dstc uit op zo een sitautie je zal zien dat het wonderen doet.
het feit dat het geen echte tereinauto is ontken ik met klem.
wij zijn vorige week een duin opgereden met verleten wegbanden en we hebben geen problemen gehad gwn aanloopje nemn en goed gas geven.
en altijd dstc uit als je in modder of zand rijd.onze (auto is XC90 d5)

Geplaatst: 20.10.2006 - 09:35
door Barry (Grillmeister)
@ Viperboy,

Al eens opgemerkt wat het verschil in bodemspeling is tussen een XC-70 en bijvoorbeeld een Landrover defender of een landcruiser van Toyota?? ook een Jeep cherokee zoals ik 'm had (model 1991) was meer een luxe station (estate voor de Volvisten) met 4 weel drive dan een echte terrein auto pas na forse aanpassingen kon er echt ruw terrein mee gereden worden.

Dat de XC-70 leuke resultaten kan/zal boeken in het (semi)terrein wordt niet betwijfeld maar dat is geen core bussines voor deze auto en daar is hij dan ook niet op gebouwd/ontworpen.

Als je denkt dat jij en je auto het echt aan kan zou je eens in Loon op zand (NL) op het adventure gebeuren daar kunnen kijken of je daar op het off road parcours uit de voeten komt.

Ik weet niet of er al mensen van dit forum daar zijn geweest maar je kunt het ook met de XC-90 op je buik schrijven dat je het einde van het parcours red als het ook maar een beetje geregend heeft.

Er is daar al aardig wat bloed zweet en vooral tranen vergoten door mensen die dachten dat ze dat wel even zouden doen (ook door een Hummer H1 eigenaar) met hun auto.

Groet Barry

P.s. waarom rijd je in vredesnaam op versleten banden???

Geplaatst: 26.10.2006 - 21:49
door viperboy
omdat ze eens vervangen moeten worden

Geplaatst: 27.10.2006 - 00:53
door Barry (Grillmeister)
Er zal wel een stukje Belgiesche logica met de Nederlandse mentalitieit verweven zijn, op je veiligheid (versleten banden) ga je toch niet bezuinigen.

Zoals ik het zie: als je banden versleten zijn hadden ze al lang weg moeten zijn je neemt toch geen loopje met je eigen of andermans veiligheid?

Groet Barry

P.s. terrein rijden op gladde banden heeft voor mij een te hoog jackass gehalte, wat is het volgende? Je naakt door de golven laten sleuren aan de sleepkabel? (uiteraard allen om te kijken of er nog kwallen of ingegraven duitsers zitten???)

Geplaatst: 28.10.2006 - 23:23
door RY76NY
Wat Barry ook al aangeeft.
4x4 is leuk!
maar de bodemvijheid is het grootste struikelblok om behoorlijk off-road te kunnen!

Wordt je spoor dieper, of in bovenstaand geval het zand losser, sta je ook stil!
Wil niet zeggen dat je met een LandRover nooit vast kom te staan!

Is op een modderig pad een Unimog bezig geweest kun je het ook met de LandRover vergeten!

Gladde banden op zand is nog eens zo gek niet! Al rijden ze met Parijs Dakar met BFG Mud terrain banden! Als ik met mijn LandRover met modderbanden op het strand ga staan en gas geef, staan onze oosterburen te dringen om de kuil in te nemen!

Je moet alles gebruiken waar hij voor gemaakt is:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn LandRover voor Off-road
Mijn Volvo 940 Estate voor On-road

Geplaatst: 29.10.2006 - 11:49
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 29.10.2006 - 11:53
door Hans
Die Porche...hilarisch :D

Geplaatst: 01.11.2006 - 23:22
door interface
faaaaaaaaaantastisch. Die porsche-pauper-patsers toch. ghegheghe

Geplaatst: 02.11.2006 - 21:59
door Barry (Grillmeister)
deze was dubbel op....

Geplaatst: 02.11.2006 - 22:03
door Barry (Grillmeister)
@RY76NY :Uiteraard komt overal een keer een einde aan, maar als mensen niet weten wat ze aan doen zijn, dan komt het einde een stuk sneller dan dat ze denken. :wink:

Hilaries trouwens zo'n parel ketting XXX die denkt over een hobbeltje te rijden, vast een nederbelg die geen parkeergeld wilde betalen :sign3: altijd leuk om te zien dat zo'n echte 4x4 dan de dag mag komen redden terwijl ze die voor het verkeerslicht niet eens willen bekijken....

Groet Barry

ps jouw Landrover naam ik aan?

Oja bij top gear trouwens de cayene tegen op het gras naast de tarmac tegen die andere porche zien racen? daar is hij dan blijkbaar weer wel voor gemaakt...

Geplaatst: 11.11.2006 - 22:45
door RY76NY
Barry (Grillmeister) schreef:@RY76NY :Uiteraard komt overal een keer een einde aan, maar als mensen niet weten wat ze aan doen bent, dan komt het einde een stuk sneller dan dat ze denken.
Barry, is presies het punt wat ik wilde maken.
Het is by the way niet de eerste en laatste 4x4 die zich hierop hebben vastgereden.

Parelsnoertje verhaal kun je vinden:
http://www.terreinrijden.nl/te_hoge_verwachtingen.htm


Peter Stroomberg

Geplaatst: 12.11.2006 - 21:26
door Barry (Grillmeister)
Jammer voor haar maar leuk voor ons, het was vast wel een prettig type aan de achterkant te zien helaas gee front shot ;-}

Grt Barry

Geplaatst: 05.12.2006 - 05:59
door Douwe
Onderstaand een fotootje van mijn XC-off road ervaring. De auto was op dat moment 14 dagen oud en deed het magnifiek in de modder.

Later nog een evenement gedaan met alleen maar XC90 en XC70. De XC70 ligt ietsjes lager waardoor deze iets eerder ervaringen heeft als bovenstaande Porsche, maar het viel mij alleszins mee!

Afbeelding

Geplaatst: 06.12.2006 - 00:30
door Barry (Grillmeister)
Helder, met beleid kom je een heel eind.

Geplaatst: 06.12.2006 - 10:53
door Harrie
Vraag aan Bart.
Zijn de ''oude'' type's XC's softwarematig aan te passen ? Ik vind het doorslippen nogal irritant . (Zeker wanneer er een ''golf*****'' naast je staat....... )

Harrie
bart simpson schreef:Het "nadeel" van de eerste XC's was dat de voorwielen echt wat moesten spinnen (1/3 slag) om de krachten doorgegeven te krijgen naar achteren, de latere Haldex had slechts 1/7 slag nodig.


Mods edit
taalgebruik gekuist

Geplaatst: 06.12.2006 - 13:01
door bart simpson
Nee, de differentieels zijn constructief totaal verschillend, de ene is een visco en de ander een haldex.
Daar een XC niet permanent awd is zal er altijd eerst wat wielspin moeten zijn om de achterwielen te kunnen activeren.


p.s Harrie toch! "Golf*****" zijn toch al een soort gehandicapt, die stakkers ga je toch niet bewust nog eens extra frustreren? :shock:

Geplaatst: 06.12.2006 - 14:58
door interface
Harrie schreef:Ik vind het doorslippen nogal irritant.
Wat bedoe je precies met doorslippen?

Geplaatst: 06.12.2006 - 17:53
door Paul
Dit is mijn ervaring met de XC90 op ijs en sneeuw:

Geplaatst: 06.12.2006 - 19:30
door Harrie
interface schreef:
Harrie schreef:Ik vind het doorslippen nogal irritant.
Met doorslippen , bedoel ik het niet hebben van tractie bij stevig wegrijden. De eerste 2 a 3 sec. komt de auto niet in beweging . Ja , naar links of naar rechts, echter niet vooruit . Op nat wegdek is dit verschijnsel nog nadrukkelijker aanwezig. Nu is het niet zo , dat ik altijd zo snel van m'n plaats wil , maar er zijn momenten dat het even ''moet''.
Voorbeeld : Zie mijn eerste reaktie.

Harrie

Wat bedoe je precies met doorslippen?

Geplaatst: 06.12.2006 - 21:41
door Barry (Grillmeister)
@Paul, kom je nog wel weg of moeten we komen duwen? ;-}