off road met Cross Country

cane corso
1st Gear member
Contacteer:

Ben nieuwsgierg naar de off road ervaringen van de Cross Country. Er staat wel een link naar een engelse test maar ben altijd nieuwsgierig naar de praktijk ervaringen van eigenaren. Vraag is bv of je er het weiland mee opkan met kar (schapen) ; ook met nat gras. Bergpaden zand/grind ; sneeuw( alpen). Ben vooral geinteresserd in de diesel uitvoering.B.v.d.

Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
NOS
7th Gear member

een keer in de Autoweek (weet het niet zeker in welk blad) hebben ze er de Baya 1000 mee gereden, dat was wel een 2.5t maar het terrein moet lukken!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat verhaal over de Baja stond in het Volvo magazine
Volvo for life
NOS
7th Gear member

bart simpson schreef:dat verhaal over de Baja stond in het Volvo magazine
dat kan, het stond dan ook in de autoweek
cane corso
1st Gear member
Contacteer:

Heb het artikel gelezen maar dat is nou toch niet de xc70 die ik hier rond zie rijden. Ziet er wel indrukwekkend uit.

Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
Thom
5th Gear member

Heb het artikel gelezen maar dat is nou toch niet de xc70 die ik hier rond zie rijden. Ziet er wel indrukwekkend uit.

Ciao Eric
Wat is er anders aan dan? De enige aanpassing die Volvo gedaan heeft, is het monteren van een hitteschild en alle testauto's waren voorzien van Four-C. Het was ook meer een snoepreisje voor autojournalisten (alle bladen schreven immers zo'n btje hetzelfde verslag) dan een serieuze test. Maar, ik kan je uit ervaring vertellen dat een XC70 D5 heel wat aan kan! Ik ben eens per ongeluk ermee op een modderpad beland met kuilen van zeker een halve meter diep, maar geen centje pijn! Ik geloof dat ik op de site van Top Gear ook eens las dat de XC70 alleen echt onderdoet voor de LaRo Disco 3, maar verder prima met de 'echte' SUV's mee kan komen.

Thom
cane corso
1st Gear member
Contacteer:

Thom als je aangeeft dat er alleen een hitte schild onder zit moet je toch ff het artikel lezen in auto week wat ze allemmaal aan die xc 70 versleuteld hebben. Maar verder bedankt voor je info.
Denk dat gezien de reakties de xc70 weinig/niet voor werk gebruikt wordt. Zie dat ook wel als nieuwe kultuur van de Volvo bezitters. Is niet meer het werk paard van voorheen maar meer een luxe reiswagen die wel net ff wat meer in zijn mars heeft als de concurrentie qua werkdrift . Waar koop je anders een station/estate voor.
Ciao Eric
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Stel je van de off road capaciteiten van een XC70 idd niet teveel voor, een beetje kuil met rommel erin en de radiateur scheurt af.
Op Lelystad stonden er wat jaren terug met de rijvaardigheidstraining 3 om wat te proberen in wat zand, die waren alle 3 reeds met de 1e run disabled, alle 3 ook exact hetzelfde probleem met de radiateur, het is nu eenmaal geen off-road.
Volvo for life
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Maar wel een heeeele mooie auto! Beetje lifestyle mag ook wel :wink:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

hans anesthesie schreef:Maar wel een heeeele mooie auto! Beetje lifestyle mag ook wel :wink:
Dat ben ik met je eens, ik dicht hem dan ook geen eigenschappen toe die hij niet heeft.
viperboy
1st Gear member

met de Xc90 rijden we geregeld op het strand en nog nooit problemen gehad
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

L.s.

Het is een gewoon een auto die mensen die een bepaalde levensstijl hebben over een modderpad door het bos of naar de golfbaan kan brengen en geen terrein auto in de zin van auto's zoals bijv de toyota's, jeeps, landrovers en de merceds G klasse een vergelijking die kant op zou kant nog wal raken.

Deze auto (de XC 70) is natuurlijk wel een topper voor het rijden onder slechte weersomstandigheden op de openbare weg, door de sneeuw en modder en over nat en gladwegdek, door de 4wiel drive zal je een veel betere wegligging hebben en houden dan de rest van het autovolk.

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Thom
5th Gear member

Stel je van de off road capaciteiten van een XC70 idd niet teveel voor, een beetje kuil met rommel erin en de radiateur scheurt af.
Op Lelystad stonden er wat jaren terug met de rijvaardigheidstraining 3 om wat te proberen in wat zand, die waren alle 3 reeds met de 1e run disabled, alle 3 ook exact hetzelfde probleem met de radiateur, het is nu eenmaal geen off-road.
Grappig...toen ik laatst bij de dealer even aan de praat raakte met een verkoper vertelde die ook over een evenement op Lelystad, waar de XC70 vriend en vijand verbaasde door zn mogelijkheden... Maar dat zal dan wel iets anders geweest zijn. En idd, bij slecht weer is er geen veiliger auto denkbaar. Wat ik ook erg prettig vind is dat je nooit bang hoeft te zijn voor stoepjes en modderige bermen. De XC geeft je altijd het gevoel van absolute controle.

Thom
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
VolvoXC70
4th Gear member

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:Grappig...toen ik laatst bij de dealer even aan de praat raakte met een verkoper vertelde die ook over een evenement op Lelystad, waar de XC70 vriend en vijand verbaasde door zn mogelijkheden...
Inderdaad grappig, ik kon na het eerste half uur al niet meer rijden omdat ze alle 3 met exact dezelfde radiatorproblemen uitgevallen waren.
JW240
2nd Gear member

tsja, die radiateur is slecht geplaatst. Zelf trouwens nooit problemen mee gehad. De overhang is niet zo groot, als je goed kunt rijden kom je een heel eind..

Het AWD systeem werkt erg goed, in de sneeuw, modder, zand etc gaat het perfect, en op de weg is het ook erg fijn.
Na ja, perfect.... nee, soms gaat het ook goed de mist in met de verdeling van de kracht :(
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het "nadeel" van de eerste XC's was dat de voorwielen echt wat moesten spinnen (1/3 slag) om de krachten doorgegeven te krijgen naar achteren, de latere Haldex had slechts 1/7 slag nodig.
Volvo for life
JW240
2nd Gear member

de XC70 is de lease bak van mn vader, model 2004. Automaat D5.
Vaak doet de AWD het goed, maar als je in de modder stil berg op staat (zo steil dat lopen er niet goed gaat) spinnen de voorwielen flink, en de achterwielen een beetje.. maarja, dat soort situaties zijn een beetje extreem voor een weg-auto...
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
VolvoXC70
4th Gear member

Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”