nokkenasriem / distributieriem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De spanrol moet altijd worden vervangen bij een riemwissel,heeft niets met de oude eigenaar van doen.
Als hij breekt ben je op z,n goedkoopst 1750 euro kwijt!
Veel plezier met zoeken nog!
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Ramon&Ramon schreef:Ver onder de 175 euro,dat is onmogelijk,dit zuig je echt uit je duim.
Vraag aan iedereen hier op dit forum of dat kan,ze lachen je echt uit!

De spanrol moet altijd worden vervangen bij een riemwissel,heeft niets met de oude eigenaar van doen.
Als hij breekt ben je op z,n goedkoopst 1750 euro kwijt!
Veel plezier met zoeken nog!
Hoho rustig ff jij.. Ik herhaal wat me verteld is. :roll: En zuig het echt niet uit mijn duim... En het was juist hier de vraag wat mensen eraan kwijt zijn nietwaar :?: :!:
Gelukkig zit er ook wat bruikbare info bij.. :oops: dat de spanrol altijd moet worden vervangen
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

heeft niets met rustig zijn te maken,alleen dat ik weet waar ik over praat en jij blijkbaar niet!
franzi
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2004 - 19:03

misschien is verstandig om boven de 2 ton ook maar meteen bij de volgende vervanging van de distributie de waterpomp ook te vervangen deze word namelijk ook door de dis riem aangedreven. of gaat deze nog veel langer mee?
volvo for live
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Ramon&Ramon schreef:heeft niets met rustig zijn te maken,alleen dat ik weet waar ik over praat en jij blijkbaar niet!
Dat zal ik ook niet ontkennen.. Weet best dat je bij volvo werkt(e) Maar me het bos insturen met een opmerking 'succes met zoeken' wat ik hierin opnam als 'zoek het lekker zelf uit' vond ik wat minder.. :roll:
Ik ben een Volvo rijder een geen monteur en praat dus idd na wat me verteld wordt na het inwinnen van een prijsindicatie. Dat had ik ook vermeld nietwaar?!

Ik reken nu op een bedrag rond de 175 euro voor het vervangen van de riem..
Wat is dat voor iets met die pomp?? Nieuw voor mij hoor.
dennisw
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15.08.2006 - 09:25
Locatie: Rotterdam

Mocht iemand eruit komen wat het vervangen van de d-riem bij een V40 TD (Bj 98) kost, dan hou ik me aanbevolen voor een tip. Is dit eigenlijk ook zelf te doen? en wat heb je daar allemaal voor nodig? Thanx
koendaniels
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21.08.2006 - 03:49

Hallo,


Ik rij met een Volvo S40, 1.9 Diesel van bouwjaar 1996.
Mijn nokkenasriem is zonet GEKNAPT/stuk en dit op 192.000 km. De vorige is gestoken op 118.000 km en volgens het onderhoudsboekje moet deze vervangen worden elke 120.000 km (dus eigenlijk pas op 240.000 km).
Ik rij gewoon, nauwelijks stationair draaien, veel snelweg, geen aanhangwagen of caracan. Nog mensen dit meegemaakt ?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

vorige keer misschien de spanrollen niet vervangen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij de dealer kost een riem vervangen rond de 450 euro incl onderdelen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als de riem breekt zijn vaak de kleppen krom als gevolg van de riembreuk,dure grap dus!
koendaniels
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21.08.2006 - 03:49

Deze auto is altijd in onderhoud geweest bij de Volvogarage. Ik vermoed dus dat de spanrollen wel zijn vervangen. Kan ik dit zien/nakijken ?

De raming is de volgende : Nieuwe riem, rollen, polies, nokkenas, kleppen en pakkingen inclusief BTW en plaatsing : 3500 euro.

De nokkenas is krom, kleppen geraakt en het tandwiel is afgebroken. Oorzaak volgens garage onbekend. Nog onzeker : waterpomp. Ze gaan ook het carterdeksel verwijderen en kijken of de lagers beschadigd zijn.

Er zouden ook ruimotors van Volvo zelf zijn met 1 jaar garantie. Daar gaan ze nu even prjs voor vragen.

Ik zit dus in de shit.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”