nokkenasriem / distributieriem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Ik heb een vraagje betreffende de interval waarin de nokkenasriem moet worden vervangen. In dit geval voor een V40 1.8i (volvo) motor met 200.000km gelopen.

Misschien een idee om ergens een overzicht per motortype te maken. Op het volvo prikbord zag ik al hele discussies over de nokkenasriem. Helaas ging dat over dieselmotoren...

Een indicatie wat vervangen zou moeten kosten is ook welkom :wink:
Gebruikersavatar
Jur
3rd Gear member
Berichten: 484
Lid geworden op: 22.11.2004 - 18:05
Locatie: Den Haag

Benzine: elke 160.000 km of 10 jaar
Diesel: elke 120.000 km
Misschien een idee om ergens een overzicht per motortype te maken.
Ga je gang! :P
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

Euh, de 2.0 16v uit 1996 die wij hebben (benzine/gas dus), moet om de 120.000 km. Klopt die 160.000km wel? Het lijkt me een tikkeltje aan de hoge kant...
'84 Saab 900 T16 Sedan
Gebruikersavatar
Jur
3rd Gear member
Berichten: 484
Lid geworden op: 22.11.2004 - 18:05
Locatie: Den Haag

Brinky schreef:Euh, de 2.0 16v uit 1996 die wij hebben (benzine/gas dus), moet om de 120.000 km. Klopt die 160.000km wel? Het lijkt me een tikkeltje aan de hoge kant...
Dat zal dan voor de Phase I zijn. In mijn Phase II serviceboekje staat 160.000 km voor de benzine-uitvoering.
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Ok. Ik kan dus uitgaan van 120.000km (of 6 jaar :?:)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

rolph schreef:Ok. Ik kan dus uitgaan van 120.000km (of 6 jaar :?:)
Heb je een 1.8 of een 1.8i (dus met mitsubishi gdi generator in het vooronder). Want wellicht is dat anders, weet ik zo snel niet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Als je het nu laat doen, kun je er in elk geval weer 120 k tegen.....
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Nee, zoals ik daarom ook al in mijn eerste post had gezet is het een echte lekkere volvo motor...

Een GDI blok heeft is toch een 1.8i
En een volvo motor is gewoon een 1.8i

Hij heeft nu 200.000. Vervangen bij 120.000.. dus dan kan ik nog 40.000km rijden. Ga ik na 30.000 hem wel laten vervangen.. Of is dat onverstandig :?:
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Laat me je deze vraag stellen:

Denk jij, dat je hem nog hebt als de distrubutie vervangen MOET worden?

Is het antwoord ja, dan zou ik lekker geen risico nemen en zelf genieten van de zekerheid van een verse distributie en en aandrukrollen.

Is het antwoord nee, dan zou ik de gok wel wagen, dan is het potentieel weggegooid geld.
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Tja... goed punt. Ik zal het eens laten bezinken.

Feit is dat het niet meteen hoeft te gebeuren. Dus ik kan er over nadenken. Dan laat ik het samen doen met de eerstkomende beurt...
v40jlt4
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00

Hoe lang blijf je nog in deze auto rijden?

Indien minder dan 120.000KM, meteen vervangen.

Indien meer dan 120.000KM dan kun je uitrekenen wat je bespaard door het uit te stellen. Stel zo'n operatie kost 480 euro, da's 0.4cent/km.

Indien je nog 150.000 gaat rijden met deze auto en je durft het 30.000km uit te stellen, dan bespaar je in die termijn (van 150.000KM) 120euro.

Hoe dan ook, als je 'm binnen 120.000KM van de hand doet, is het enige geld dat je verliest de rente die je nu over die 120 euro kunt vangen gedurende de periode die je nodig heb om die 30.000km af te leggen.

Dat beetje rente zou ik beschouwen als verzekeringspremie.

Groeten,

Janis
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Als je onzeker bent over de eerdere vervangingsdatum zeg ik gelijk nieuw. Als je daar wel zekerheid over hebt dan kun je best wachten tot 240.000. Dan hou je het originele schema aan.

Een V40 1.8 zonder GDI heet gewoon 1.8, dus zonder i. Lekker verwarrend...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

In het onderhoudsboekje staat ongeveer 122.000 als vervaningsdatum en ook onder de motorkap staat een sticker met die km stand. Alle bij de Volvo garage. Daar heb ik dus wel vertrouwen in..

Wat v40jlt4 zegt is natuurlijk helemaal waar. Ook weer iets om ff over na te denken :!:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

En een prijs was ook genoemd op het Volvo prikbord,misschien niet gelezen?
Weet je nu al welke motor er precies in zit?
Oude types om de 120000km
en nieuwe om de 150000km!
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Ja. De reacties op het prikbord las ik pas later eigelijk. En ik heb me ook pas net hier aangemeld.. dus nog even schipperen tussen twee forums. In het vervolg alleen hier denk ik :!:

Het is een 1.8 volvo motor uit 1997. dus die moet om de 120.000.. Dat is nu duidelijk.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dan weet je ook wat het kost dus,
175euro incl onderdelen
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Maar weer eens een oud draadje oprakelen..

Hij gaat nu voor een kleine beurt..
Heb net eens geinformeerd wat distributieriem vervangen kost. Afhankelijk van of de 1e eigenaar bij 120000 de spanrollen heeft vervangen is het of duur of goedkoop hebben ze me verteld..

De prijzen waren of ver onder of ver boven die 175 euro van Ramon&Ramon... :roll:

Iemand meer info over die spanrollen?? En een redelijke prijs voor vervanging
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

goed, als hij breekt....................heel veel meer als 480,-!! :)
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Goh.. echt?! :twisted: :roll:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ver onder de 175 euro,dat is onmogelijk,dit zuig je echt uit je duim.
Vraag aan iedereen hier op dit forum of dat kan,ze lachen je echt uit!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”