Je ziet in deze filmpjes vooral VW en Audi.
Helaas voor het dievengilde is dit bij een Volvo iets moeilijker, zeker als deze ook nog alarm heeft.
Auto stelen met behulp van onderhoudsboekjes?
Jaren geleden was ik eens op een beurs in Zuidlaren (daar werden toen nog beurzen georganiseerd). Ik loop naar mijn auto toe (toen nog een V40) en open deze met de afstandsbediening. Vervolgens hoor ik naast mij "bliep bliep" en ik zie een paar lampen knipperen van een Peugeotje. Ik vergrendel mijn auto weer en weer een audio visueel spektakel van het Peugeotje. Ik hoop niet dat zijn afstandsbediening ook op andere auto's werkte, maar volgens mij had hij een alarm/centrale deurvergrendeling van merk Buitenlucht ingebouwd.
Wat Ger zegt, tegenwoordig is het veelal de digitale criminaliteit. Het oude ambachtelijke handwerk raakt steeds meer in de vergetelheid.
Wat Ger zegt, tegenwoordig is het veelal de digitale criminaliteit. Het oude ambachtelijke handwerk raakt steeds meer in de vergetelheid.
De polensleutel is voor VAG sloten, voor Volvo is geen dergelijke sleutel in de omloop.V70/2.4D/2003 schreef:Jatten doe je met een polensleutel en een OBD-II manipuleerdingesgevaltoestel met rood aan-en-uit knopje.
En we hebben beeld. "Vandaag gejat, morgen in het Oostblok omgekat" zoals een oud maar zeer wijs Chinees spreekwoord zegt.
Edit: Hij moet wel eerst open!
Nou, dat is ook wel erg strak gesproken.S60_D5 schreef:De polensleutel is voor VAG sloten, voor Volvo is geen dergelijke sleutel in de omloop.
In feite is het een soort loper, die op een zeskant is gelast, waardoor je kracht kan zetten.
-
- 2nd Gear member
http://dx.com/p/lock-pick-for-volvo-17232
Van mezelf wil ik nog twijfelen of ik de deuren wel op slot had gedaan. Maar aangezien het bij de aangrenzende buren in dezelfde nacht ook is gebeurt...
Gaat trouwens om mijn Volvo S80, buurman's V50(2011), BV Alfa 147, BM BMW 320D touring(2012) dus ook erg wisselend qua merken
Van mezelf wil ik nog twijfelen of ik de deuren wel op slot had gedaan. Maar aangezien het bij de aangrenzende buren in dezelfde nacht ook is gebeurt...
Gaat trouwens om mijn Volvo S80, buurman's V50(2011), BV Alfa 147, BM BMW 320D touring(2012) dus ook erg wisselend qua merken
- dutchlimits
- 5th Gear member
Maarrrr, volvo heeft toch safe-lock en kan dus niet zonder schade open worden getrokken... of..?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001