Ik ben zo stom geweest mijn wagen vannacht niet op slot te zetten, normaal gaat dat in mijn buurt wel goed. Maar... helaas, navigatie, scheerapparaat, rijhandschoenen en ook de onderhoudsboekjes gestolen.
Nu vraag ik me af, wat kunnen ze met die onderhoudsboekjes? Ook sleutels na laten maken en de auto later stelen?
Auto stelen met behulp van onderhoudsboekjes?
- edraket
- 7th Gear member
En dat voor iemand van 26!
Maar even serieus, wel lullig. Ik weet eerlijk gezegd niet of je een sleutel kunt namaken met alleen de code uit het boekje. Denk het niet eerlijk gezegd, je zulty bijvoorbeeld ook de transponder moeten inleren. De startonderbreker lijkt me een groter obstakel als het stuurslot.
Maar even serieus, wel lullig. Ik weet eerlijk gezegd niet of je een sleutel kunt namaken met alleen de code uit het boekje. Denk het niet eerlijk gezegd, je zulty bijvoorbeeld ook de transponder moeten inleren. De startonderbreker lijkt me een groter obstakel als het stuurslot.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Dat is even balen. Ik zou ook wel eens durven vergeten af te sluiten, maar tot op vandaag altijd geluk gehad.
Sleutels nabestellen ? Toch niet met een onderhoudsboekje?
Hier in de streek stal men de boorddocumenten (inschrijvingsbewijs, conformiteitsattest). Met het inschrijvingsbewijs kon men de wagen zn. invoeren in Frankrijk. Men kreeg daar dan een nieuw, Frans, inschrijvingsbewijs. Met dat document kon men bij de Franse dealer een nieuwe sleutelset bestellen. Enkele weken later kwam men doodleuk je wagen ophalen...
Mercedes, VAG, BMW/Mini waren vrij gegeerd. Volvo's leek men gerust te laten. Maar dat was dus niet met het OH-boekje.
Ik denk dat men dit boekje zou kunnen gebruiken om mee te verkopen met een wagen met een teruggedraaide kilometerstand...
Sleutels nabestellen ? Toch niet met een onderhoudsboekje?
Hier in de streek stal men de boorddocumenten (inschrijvingsbewijs, conformiteitsattest). Met het inschrijvingsbewijs kon men de wagen zn. invoeren in Frankrijk. Men kreeg daar dan een nieuw, Frans, inschrijvingsbewijs. Met dat document kon men bij de Franse dealer een nieuwe sleutelset bestellen. Enkele weken later kwam men doodleuk je wagen ophalen...
Mercedes, VAG, BMW/Mini waren vrij gegeerd. Volvo's leek men gerust te laten. Maar dat was dus niet met het OH-boekje.
Ik denk dat men dit boekje zou kunnen gebruiken om mee te verkopen met een wagen met een teruggedraaide kilometerstand...
- volvov70r
- 3rd Gear member
Die onderhoudsboekjes doen vast ook wel 5 euro op marktplaats? Zou het ff in de gaten houden.
En anders wellicht verpatsen aan louche garagehouders die hun winkeldochters willen upgraden met "volledig dealeronderhouden" onderhoudsboekjes erbij ?
En anders wellicht verpatsen aan louche garagehouders die hun winkeldochters willen upgraden met "volledig dealeronderhouden" onderhoudsboekjes erbij ?
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
-
- 2nd Gear member
5h per dag in de autopiotrV70 schreef:Scheerapparaat ? Rijhandschoenen ?

@anderen, bedankt voor de reacties. Ik verbaasde me over de verdwenen boekjes en tijdens een zoektocht op Google las ik dingen over sleutels na laten maken... vandaar.
- jaapburg
- 4th Gear member
Mocht je zekerheid willen, je kan zo bij de dealer een andere code in je auto+sleutels laten inleren. Dan vervalt de oude code uiteraard...
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je kunt met die OH-boekjes toch niet zoveel? In de mijne staat op diverse pagina's het kenteken vermeld.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Kijk in de omgeving (vluchtroutes de wijk uit) in de bosjes, afvalbakken enz. misschien heb je geluk.
En natuurlijk aangifte doen, wie weet wordt het (ooit) ergens (bij iemand) gevonden.
En natuurlijk aangifte doen, wie weet wordt het (ooit) ergens (bij iemand) gevonden.
-
- 2nd Gear member
The story continues, blijkt dat ze bij drie andere buren hetzelfde hebben gedaan. Daarom raak ik er minder van overtuigd dat ik de auto niet op slot had. Bij hun zelfde MO. We gaan allemaal even aangifte doen voor de zekerheid. Ik heb gisteren in ieder geval camerabewaking geïnstalleerd die opneemt als er beweging is. Wel grappig om te zien dat het hondje van de buren rond 23h gisteravond nog even mijn oprit op liep haha.
- volvov70r
- 3rd Gear member
Spannend...
Geen enkele aanwijzing hoe ze dan zijn binnengekomen? Speciale sleutel of misschien wel radiosignaal? Heb wel eens gehoord (of was het een of andere scifi film) dat ze radiosignaal kunnen opvangen/opnemen en dan later daarmee de auto open maken.
Geen enkele aanwijzing hoe ze dan zijn binnengekomen? Speciale sleutel of misschien wel radiosignaal? Heb wel eens gehoord (of was het een of andere scifi film) dat ze radiosignaal kunnen opvangen/opnemen en dan later daarmee de auto open maken.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 

- Rob Bakker
- 5th Gear member
balle dat het je overkomen is, maar let wel op met de camera. Duidelijk melden en alleen je eigen terrein in beeld hebben, anders kan je strafbaar zijn, zeker als de (toekomstige) crimineel ooit gepakt wordt door jouw beelden.maxjager schreef:The story continues, blijkt dat ze bij drie andere buren hetzelfde hebben gedaan. Daarom raak ik er minder van overtuigd dat ik de auto niet op slot had. Bij hun zelfde MO. We gaan allemaal even aangifte doen voor de zekerheid. Ik heb gisteren in ieder geval camerabewaking geïnstalleerd die opneemt als er beweging is. Wel grappig om te zien dat het hondje van de buren rond 23h gisteravond nog even mijn oprit op liep haha.
Het stelen van onderhoudsboekjes heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
Misschien is het handig om je eerst even te verdiepen in de materie, voordat je dergelijke "onzin verkoopt".Rob Bakker schreef:balen dat het je overkomen is, maar let wel op met de camera. Duidelijk melden en alleen je eigen terrein in beeld hebben, anders kan je strafbaar zijn, zeker als de (toekomstige) crimineel ooit gepakt wordt door jouw beelden.
Er is al veel over geschreven, lees bijvoorbeeld hier even: www.security.nl/artikel/37285/
Gaat om het doel en wat je er gaat mee doen....
Strafbaar zijn als je een crimineel filmt tijdens zijn activiteiten? Waar haal je het vandaan.....
Ik neem aan dat niet iedereen dezelfde auto heeft in de straat, maar er zijn zat methodes om sloten te openen zonder schade.The story continues, blijkt dat ze bij drie andere buren hetzelfde hebben gedaan. Daarom raak ik er minder van overtuigd dat ik de auto niet op slot had. Bij hun zelfde MO. We gaan allemaal even aangifte doen voor de zekerheid.
Onderstaande set kom je wel verdomd ver mee in ieder geval:
http://www.lockpickwinkel.nl/wp-content ... Family.jpg
Maar zelfs een geoefende "bedienaar" heeft voor wisselende sloten dan best wel wat minuutjes nodig. Bovenstaande kom je eigenlijk voornamelijk bij VAG voertuigen tegen (die hebben veelal hetzelfde type slot). Alsnog gaat op deze manier het alarm af na een x aantal seconden.
Weet je zeker dat je de auto afgesloten hebt?
Opvangen en programmeren van de afstandbediening van een Volvo is voor zover ik weet (nog) niet mogelijk (aantal andere merken wel).Geen enkele aanwijzing hoe ze dan zijn binnengekomen? Speciale sleutel of misschien wel radiosignaal? Heb wel eens gehoord (of was het een of andere scifi film) dat ze radiosignaal kunnen opvangen/opnemen en dan later daarmee de auto open maken.
Sleutels namaken alleen aan de hand van de boekjes is gewoon onmogelijk. Misschien hoopten ze op kentekenbewijzen, de gegevens hiervan worden wel eens gebruikt bij het omkatten van auto's. Of de lege bladzijdes worden overgezet in een volgeschreven boekje, staat wat netter als ze de teller terug draaien....Nu vraag ik me af, wat kunnen ze met die onderhoudsboekjes? Ook sleutels na laten maken en de auto later stelen?
En je staat gek te kijken inderdaad. Ik wou van de week de dauw van de voorruit wissen en zag alleen maar de ruitenwisserarmen over de ruit schrapen.... Helaas zul je dit soort trieste h*fters altijd houden.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Jatten doe je met een polensleutel en een OBD-II manipuleerdingesgevaltoestel met rood aan-en-uit knopje.
En we hebben beeld. "Vandaag gejat, morgen in het Oostblok omgekat" zoals een oud maar zeer wijs Chinees spreekwoord zegt.
Edit: Hij moet wel eerst open!
En we hebben beeld. "Vandaag gejat, morgen in het Oostblok omgekat" zoals een oud maar zeer wijs Chinees spreekwoord zegt.
Edit: Hij moet wel eerst open!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik heb filmpjes gezien waarbij voitures uit het hogere marktsegment, dus de categorie 100.000 euro en opwaarts, binnen no time en zonder waarneembare schade aan de rit waren mbv dit soort gereedschap, al dan niet aangevuld met een laptopje. Dan valt je de mond inderdaad open van stijgende verbazing en ongeloof.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant