Nieuwe Volvo motorenfamilie

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Ach, draaicirkel.
Geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28531
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

lint schreef:Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
+2
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Vanmiddag even een 320d op een rondje gezet...dus ja behoorlijk dynamisch.
Maar we ontkomen er niet aan en ach...straks een soundmaster in de auto die het geluid nabootst van een 5 cylinder en dan is het net echt.
Ik denk dat er een hoop is te halen aan brandstofverbruik, anderzijds zal er altijd een groep mensen blijven bestaan die een flinke knoeperd van een motor wil hebben en dus bereid om daar voor te betalen.
Ik zat laatst na te denken over de XC en wat of er over een jaar of 3a4 voor in de plaats moet komen, kwa ruimte hebben we genoeg aan een V60 met als motor een D3 mss tegen die tijd een D4.
Niks mis mee zo lijkt mij
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Ik denk dat het een onvermijdelijke fase is in het uiteindelijk totaal verdwijnen van de verbrandingsmotor. Wellicht jammer, maar zo gaat het met technieken. Er rijden ook geen stoomtreinen meer.
De benzine/diesel motor zal eerst een elctromotor naast zich moeten dulden, waarna deze zelfs de eerste viool gaat spelen, en er voor het vierpittertje slechts een ondersteunende rol is weggelegd.
En dan? Waterstof.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

En uiteindelijk ionen propulsie. Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40444
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

MyVolvoBeamer .... poeffff
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
isomo
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21

Blijven stilstaan anno 2013.... is dit niet achteruitgaan?

Laat maar komen de I-ART met 8-trapsautomaat zou ik zeggen...

Tja, de roffel, ik heb begrepen uit de verschenen artikels (hoe weinig en hoe betrouwbaar ze ook mogen wezen), dat er een krachtige klank zou inzitten? Misschien om de D5-ers niet al teveel te ontgoochelen?

Vanuit mijn hart vindt ik het jammer geen 5cyl meer te kunnen kopen, maar rationeel gezien... Logische evolutie lijkt me..

Ben echt benieuwd.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40444
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Om eerlijk te zijn zal het mij een zorg zijn of er nou 3, 4, 5 of 6 kaboutertjes in het vooronder aan het werk zijn. Als ik maar vooruit (of achteruit indien nodig) kom.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28531
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ben schreef:Om eerlijk te zijn zal het mij een zorg zijn of er nou 3, 4, 5 of 6 kaboutertjes in het vooronder aan het werk zijn. Als ik maar vooruit (of achteruit indien nodig) kom.
Dat is wel heel basaal denken, het is toch wel lekker om een leuke en sterke motor te hebben,
Maar zoals zo vaak iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren bij het kiezen van de motorisering van de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40444
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Daarom rijd ik gewoon een 245
Zonder turbo en zonder haast ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

There is no substitute for cubic inches. :twisted:
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13543
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

doe mij idd ook maar een ongeblazen 2.3
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20965
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

3.0 einspritz dan maar?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4271
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan. De sound is een punt dat ik minder belangrijk vind, ik wil het zo stil mogelijk in een reisbolide, ik zet wel een leuk muziekje op.

Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan...
Eens, maar er Komt nog een eis bij: Betrouwbaarheid en levensduur!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan. De sound is een punt dat ik minder belangrijk vind, ik wil het zo stil mogelijk in een reisbolide, ik zet wel een leuk muziekje op.

Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.
Rust in de auto is ook iets wat ik prettig vindt.
Ik merk dat mijn auto boven de 140km/h behoorlijk luidruchtig wordt wat door het motorblok wordt geproduceerd.
Dus ja...op termijn een 8traps automaat en minder lawaai...ik ben voor.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

OGA244 schreef:doe mij idd ook maar een ongeblazen 2.3
Carlsson 900 schreef:of 2.4i :-)
Msuidgeest schreef:3.0 einspritz dan maar?
Doe mij maar een 4.4 V8 8)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40444
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dan zijn het geen Volvomotoren meer heren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”