Ik rijd een XC70 3.2 nu ruim 1,5 jaar. Ik heb de 2008 versie. Fantastische auto, sterk, stil en rijdt heerlijk. Misschien niet de allersnelste, bij het stoplicht is hij toch zeer snel weg. Wat idd beter zou kunnen is het accelereren van 100 naar 130. Hij schakelt laat op en laat dan niet echt veel rubber liggen. Maar dit soort auto's is daar ook niet voor. In Duitsland komt hij mee met de snellere deelnemers en in de winter kan hij moeiteloos mee in de besneeuwde berghellingen. Verder een fantastische cruiser! Benzine verbruik is ook goed te noemen voor zo'n auto. Rijd je normaal op de snelweg tot 130 km/h, is 1 op 13 zeker haalbaar. De wintersport met 5 passagiers en dakkoffer gaf mij 1 op 9,7. Dit door Duitsland en snelheden tot 150 km/h. In de stad haal ik meestal 1 op 10 en ik trek redelijk stevig op

.
Al met al geen moment spijt gehad. Ik kwam van een Grand Cherokee 3.0 crd en de Volvo was een hele verbetering. Voor mij geen diesel als het niet hoeft. Zakelijk heb ik nog een C30 D2 maar ik verlang toch weer terug naar de benzine auto.
De T6 is trouwens ook een fantastische motor, maar zo'n groot verschil is het niet. Verder is hij onderhoudsgevoeliger als de 3.2. Volgens mijn dealer treden er toch meer storingen op bij de T6