Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30.05.2013 - 09:43
door gupjes
Ik rijd een XC70 3.2 nu ruim 1,5 jaar. Ik heb de 2008 versie. Fantastische auto, sterk, stil en rijdt heerlijk. Misschien niet de allersnelste, bij het stoplicht is hij toch zeer snel weg. Wat idd beter zou kunnen is het accelereren van 100 naar 130. Hij schakelt laat op en laat dan niet echt veel rubber liggen. Maar dit soort auto's is daar ook niet voor. In Duitsland komt hij mee met de snellere deelnemers en in de winter kan hij moeiteloos mee in de besneeuwde berghellingen. Verder een fantastische cruiser! Benzine verbruik is ook goed te noemen voor zo'n auto. Rijd je normaal op de snelweg tot 130 km/h, is 1 op 13 zeker haalbaar. De wintersport met 5 passagiers en dakkoffer gaf mij 1 op 9,7. Dit door Duitsland en snelheden tot 150 km/h. In de stad haal ik meestal 1 op 10 en ik trek redelijk stevig op

.
Al met al geen moment spijt gehad. Ik kwam van een Grand Cherokee 3.0 crd en de Volvo was een hele verbetering. Voor mij geen diesel als het niet hoeft. Zakelijk heb ik nog een C30 D2 maar ik verlang toch weer terug naar de benzine auto.
De T6 is trouwens ook een fantastische motor, maar zo'n groot verschil is het niet. Verder is hij onderhoudsgevoeliger als de 3.2. Volgens mijn dealer treden er toch meer storingen op bij de T6
Geplaatst: 30.05.2013 - 15:19
door Thom
1 op 13 met een XC70 AWD 3.2?! :shock: Hoeveel dozen eieren liggen er onder uw gaspedaal?!
Geplaatst: 30.05.2013 - 15:28
door t5power
Mmm ik haal met mijn T5 1:13.5 als ik in de 6 met 100 per uur rijd. 1 op 13 lijkt me wel erg optimistisch met een ongeblazen hoge XC70 met AWD...
Geplaatst: 02.06.2013 - 09:17
door gupjes
Thom schreef:1 op 13 met een XC70 AWD 3.2?! :shock: Hoeveel dozen eieren liggen er onder uw gaspedaal?!
Geen eieren, maar ook geen baksteen op het pedaal. Gewoon cruisecontrol aan op 125 km/h. Ter vergelijking, met onze zuinige C30 D2 zou ik gemiddeld 1 op 23 moeten halen, ik kom niet verder dan 1 op 17

Dus niet echt met eieren rijden.
Geplaatst: 15.06.2013 - 13:17
door V70 AWD
Het budget was niet toereikend voor een D5 twinturbo.
Het is nu de D5 185pk versie geworden.
Heb nog geen foto's. Die volgen zodra auto in bezit is.
Het is een XC70 D5 uit 2007 geworden, summum uitvoering. Staat nog in Duitsland en hoop ik komende week te kunnen invoeren...
Heeft iemand advies of het de moeite waard is om het blok te laten tunen? Zou graag ca. 25pk extra willen.
Groeten
Geplaatst: 15.06.2013 - 15:22
door Thom
Dat kan je zelf het beste bepalen als je er een tijdje mee gereden hebt. An sich is 185pk en 400Nm voldoende om vlot te kunnen rijden, maar de overmacht van een 330d heeft t zeker niet

. Er zijn wel bedrijven die door een soort tuning de Geartronic wat meer manieren kunnen leren, dat is beslist geen overbodige luxe, de eerste GT's van het huidige type zijn niet erg bij de les. De rest van de wagen is overigens top hoor :thumbleft:!
Geplaatst: 15.06.2013 - 15:53
door diesel01
V70 AWD schreef:Het budget was niet toereikend voor een D5 twinturbo.
Het is nu de D5 185pk versie geworden.
Heb nog geen foto's. Die volgen zodra auto in bezit is.
Het is een XC70 D5 uit 2007 geworden, summum uitvoering. Staat nog in Duitsland en hoop ik komende week te kunnen invoeren...
Heeft iemand advies of het de moeite waard is om het blok te laten tunen? Zou graag ca. 25pk extra willen.
Groeten
Ik heb hetzelfde blok in de XC60 en die heb ik via de dealer laten tunen door Polestar waardoor hij nu 205pk heeft.
Ik deel de mening van Thom mbt de automaat maar zet je de bak in manueel dan lockt hij vrijwel direct en dan krijg je zelfs een verbaasde blik van een Golf GTI rijder in de spiegel als je bij het juiste toerental even meegaat in een inhaal actie.
Ik ben een liter zuiniger gaan rijden bij een nette rijstijl ga je bij elk verkeerslicht de pk's gebruiken dan ben je spreekwoordelijk aan de beurt.
Overall krijg je een auto die net even fijner oppakt en met inhalen gewoon ronduit snel is.
Geplaatst: 15.06.2013 - 21:05
door V70 AWD
Wat ik vergat erbij te zeggen is dat het een handgeschakelde XC70 is dus niks geen GearTronic.
Ga inderdaad er eerst een tijdje mee rijden en dan zie ik wel. Mijn BMW had overigens nagenoeg dezelfde waarden; 184PK en 390Nm. Die heb ik ook laten tunen tot ca. 210PK en 440Nm. Maar is idd niet te vergelijken. Is een stuk lichter en heeft een sportonderstel. Maar daar zit nu bijna 300000km op en helaas wordt het met 3 auto's wel erg duur qua wegenbelasting e.d. dus gaat 330 binnenkort in de verkoop en is de XC70 ervoor in de plaats gekomen.
Het is ondertussen nog even afwachten wat ik aan BPM moet gaan aftikken voor XC70 maar zal tussen 4000 en 4500euro zijn.
Geplaatst: 15.06.2013 - 22:10
door V70 AWD
Nog even een vraagje voor Frankrijk gangers:
Weet iemand wat de (maximale) doorrijhoogte bij de tolpoortjes op de franse tolwegen is?
Overweeg zo'n kastje aan te schaffen waardoor je de "T" (Telepeage) poortjes kunt gebruiken zonder te stoppen. Neem aan dat er voldoende doorrijhoogte is voor een XC70 met Thule dakkoffer (Range Rover en soortgelijke klasse moet er toch ook door kunnen). Zou alleen lullig zijn als je er met 40-50kmh doorheen rijd en je dakkoffer blijft hangen...
Geplaatst: 15.06.2013 - 22:40
door diesel01
Als je rechts aanhoudt pak je gewoon de poort voor de trucks, enigzins snelheid aanpassen en de slagboom opent zich vanzelf.
Ik heb overigens, volgens Polestar, 450nm koppel.
Geplaatst: 18.06.2013 - 23:17
door Alchemist
V70 AWD schreef:de (maximale) doorrijhoogte bij de tolpoortjes op de franse tolwegen is?...
google: "telepeage hauteur maximum"
http://www.telepeagelibert.com/decouvre ... tiques.htm
2 - Comment utiliser les voies ?
Empruntez les voies réservées Liber-t signalées par le « t » orange. Attention, seuls les véhicules de classe 1 peuvent les emprunter (hauteur inférieure ou égale à 2 m). En l'absence de voies réservées (fort trafic ou maintenance du matériel), empruntez une voie signalée par une flèche verte et un « t » ou à défaut une flèche verte seule. Votre transaction sera enregistrée par le péager.
2 Meter dus voor de T poortjes!
Blijf je daar onder?
Geplaatst: 19.06.2013 - 15:22
door V70 AWD
Hartelijk dank voor de informatie. Nee, heb een Thule dakbox en grof gemeten kom ik op 2.10m a 2.15m hoogte. Dus dat wordt gewoon aansluiten bij de kassa...
XC70
Geplaatst: 19.06.2013 - 15:46
door V70 AWD
Dit is hem geworden...
Geplaatst: 19.06.2013 - 16:32
door Erik V70
Nice!
Geplaatst: 26.06.2013 - 19:22
door Lexus1
Wat een heerlijke auto!
Geplaatst: 26.06.2013 - 21:48
door coqrouge
Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Mooie wagen.
Geplaatst: 26.06.2013 - 21:52
door lint
Dat is een mooie XC70!
Geplaatst: 26.06.2013 - 23:21
door PeerTronic
Yep, helemaal prima, en met een XC70 zit je goed, geen automaat dus, ben benieuwd naar je verbruikscijfers.
Geplaatst: 27.06.2013 - 14:00
door V70 AWD
Bedankt!
Ben er erg tevreden over hoewel ik, behalve rit duitsland - nederland en naar de RDW en terug, nog verder niet mee heb kunnen rijden.
Het is dus een XC70 AWD D5 summum geworden uit oktober 2007. 132000km op de teller. Verder zit er nog een afneembare trekhaak op, autotelefoon en standkachel. 1 eigenaar gehad, deze heeft hem weer bij de Volvo dealer waar hij hem gekocht heeft ingeruild. Daar is de auto ook altijd in onderhoud geweest. In de kofferbak lag ook nog een Volvo dakdrager die ik erbij kreeg. Lijkt erop dat vorige eigenaar er voorzichtig mee omgegaan is: vanbinnen nauwelijks gebruikssporen.
Over twee weken op vakantie naar Frankrijk en mag toch hopen dat het kentekenbewijs dan binnen is. Daarna kan ik ook wat zeggen over gebruikscijfers...
Geplaatst: 27.06.2013 - 14:25
door PeerTronic
Aha, was een beetje misleid door de titel.
Ook een D5. Dacht dat een D5 altijd twin-turbo is. Zeker alleen voor de nieuwe modellen (zoals die van mij

)