Ochtendje proefrijden :)

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ken 1 iemand met een handbak en zonder lederen bekleding, zeldzame verschijning!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:Ken 1 iemand met een handbak en zonder lederen bekleding, zeldzame verschijning!
Dan toch wel op grijs kemteken en in wit? :twisted:
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14792
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik heb als passagier in een XC 90 genoten van alles om me heen in die volvo.
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?

Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.

Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bover schreef:Ik heb als passagier in een XC 90 genoten van alles om me heen in die volvo.
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?
Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.
Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?
Realiseer je jezelf ook dat een SUV van > 2ton (gewicht) gewoon wel eens niet jouw auto kan zijn? dat heeft met prijs niets van doen ben ik bang.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14792
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bover schreef:Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
In relatie tot een X5, een ML, een SAAB 9-7X, een Landrover Discovery of een andere SUV is die beleving pas goed uit te drukken, dan scoort een XC90 zelfs vrij goed, maar toch niet in relatie tot een gewone personenauto?
Overigens vind ik de stoelen van een XC90 het niet halen bij die van een V70 (en dan die van een classic in het byzonder)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14792
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

bart simpson schreef:
Bover schreef:Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
In relatie tot een X5, een ML, een SAAB 9-7X, een Landrover Discovery of een andere SUV is die beleving pas goed uit te drukken, dan scoort een XC90 zelfs vrij goed, maar toch niet in relatie tot een gewone personenauto?
Nee natuurlijk niet in relatie tot gewone V70 bijv.
Ik ken wel de mercedes 270 ML. Ben daar vorig jaar mee naar milaan op en neer geweest.
Deze heeft dat eigenlijk ook.
Het klopt dat deze beleving bij een SUV zou kunnen horen. Maar ja daarom rij ik ook geen SUV.
De oude generatie Toyota Landcruiser ( 1990 )had wel een heel directe beleving.
Ha ha met rugpijn als gevolg. Heb daar een jaartje mee gestuurd in Azie.
( Maar dat is geen vergelijk met de huidige generatie. :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bart, het is mijn gevoel wat ik probeer weer te geven. Als jij er naast had gezeten had je misschien iets totaal anders gevoeld. De XC90 is inderdaad niet mijn soort auto, dat heb ik wel bevestigd gekregen.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Reitse schreef:Bart, het is mijn gevoel wat ik probeer weer te geven. Als jij er naast had gezeten had je misschien iets totaal anders gevoeld. De XC90 is inderdaad niet mijn soort auto, dat heb ik wel bevestigd gekregen.
Dat gevoel is altijd in vergelijking tot je eigen auto, ik prefereer zelf een XC70 boven een XC90, maar heb wel ontdekt dat een XC90 voor zo'n zware kist een heel goed rijgedrag kent, beter dan menige concurrentSUV.
Lees vaker dat mensen die een normale Volvo rijden en in de gelegenheid waren om even kennis te maken met een XC90 het "niets" vinden, toch is het een van de best verkopende Volvo's en een superverkopende SUV gebleken.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ingestapt blijkt het een automatische D5 te zijn. Trekken als een beest maar de automaat overtuigd niet echt. Het voelt alsof de koppelomvormer constant aan het slippen is, bedenktijd is ook lang.
Kijk, ik ben dus niet de enige met kritiek op Volvo's Geartronic. Het valt mij ook tegen, zelfs de toch wel achterhaalde 4-traps Peugeot Tiptronic vond ik beduidend soepeler en beter schakelen dan Volvo's 6-traps. De bedenktijd is lang, hij maakt teveel toeren en de eerste versnelling is te kort. Die hoogtoerigheid is ook nergens voor nodig met 6 versnellingen en bergen koppel (400Nm) lijkt me zo. Als ik zelf een D5 zou kopen, zou het ook absoluut een handbak worden.

Thom
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40970
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik heb die gear-tronic in mijn XC70 en gebruik 'm nooit.
Alleen toen ik de auto net had heb ik 't uitgeprobeerd maar eerlijkgezegd zie ik de zin er niet zo van in.
Voor wat de XC90 betreft. Ik heb er in gezeten en gereden maar het is ook mijn auto niet. Of misschien ben ik er nog niet aan toe :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Als je in de bergen rijdt, moet die geartronic toch verdraaid handig zijn. Met een gewone automaat moet je dan veel meer afremmen dan met een handschakelbak. Dat is eigenlijk het enige nadeel van de automaat.

Of heb je er nog geen bergervaring mee?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40970
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik rij al jaren met een automaat, ook in de bergen maar heb nooit het schakelen gemist. In juli naar CH en zal dan eens wat gaan proberen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een afdaling met b.v. een caravan kun je met een geartronic in zijn 1 doen waar een automaat in D altijd opschakelt naar zijn 2.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

MWah, gewoon remmen dan toch? ;) :lol:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Op een steile helling is het niet leuk om té vaak te moeten remmen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Op een steile helling is het niet leuk om té vaak te moeten remmen...
Niet alleen niet leuk, zeker met een aanhanger van enig gewicht loop je het risico dat je remmen simpelweg warmlopen c.q. verbranden
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik zou die caravan thuis laten en een appartement huren voor hetzelfde geld (haha)

Maar ik vind de Geartronic van de T5 en ook van de 2.4i in de V50 toppie hoor! Overigens is die in de T5 (V70 2004) veel beter dan de V70 die we daarvoor hadden 2.4T uit 2001
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Ik heb voor een paar weken terug een proefrit gemaakt met een xc90 2.5T van furness car. Mijn voorkeur had de d5 maar deze was helaas al weg. Die 2,5T was ook een automaat. Ik vond hem best pittig rijden. En ook het weggedrag in bochten viel me zeker niet tegen van zo`n hoge auto. Het was wel een erg leuke ervaring die ik ook maar even heb vastgelegt.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

ook leuk huisje op de achtergrond!
daar past zo'n enorme suv goed bij
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”