Ochtendje proefrijden :)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ken 1 iemand met een handbak en zonder lederen bekleding, zeldzame verschijning!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dan toch wel op grijs kemteken en in wit? :twisted:Paul schreef:Ken 1 iemand met een handbak en zonder lederen bekleding, zeldzame verschijning!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik heb als passagier in een XC 90 genoten van alles om me heen in die volvo.
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?
Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.
Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?
Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.
Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Realiseer je jezelf ook dat een SUV van > 2ton (gewicht) gewoon wel eens niet jouw auto kan zijn? dat heeft met prijs niets van doen ben ik bang.Bover schreef:Ik heb als passagier in een XC 90 genoten van alles om me heen in die volvo.
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?
Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.
Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In relatie tot een X5, een ML, een SAAB 9-7X, een Landrover Discovery of een andere SUV is die beleving pas goed uit te drukken, dan scoort een XC90 zelfs vrij goed, maar toch niet in relatie tot een gewone personenauto?Bover schreef:Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
Overigens vind ik de stoelen van een XC90 het niet halen bij die van een V70 (en dan die van een classic in het byzonder)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nee natuurlijk niet in relatie tot gewone V70 bijv.bart simpson schreef:In relatie tot een X5, een ML, een SAAB 9-7X, een Landrover Discovery of een andere SUV is die beleving pas goed uit te drukken, dan scoort een XC90 zelfs vrij goed, maar toch niet in relatie tot een gewone personenauto?Bover schreef:Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
Ik ken wel de mercedes 270 ML. Ben daar vorig jaar mee naar milaan op en neer geweest.
Deze heeft dat eigenlijk ook.
Het klopt dat deze beleving bij een SUV zou kunnen horen. Maar ja daarom rij ik ook geen SUV.
De oude generatie Toyota Landcruiser ( 1990 )had wel een heel directe beleving.
Ha ha met rugpijn als gevolg. Heb daar een jaartje mee gestuurd in Azie.
( Maar dat is geen vergelijk met de huidige generatie.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Bart, het is mijn gevoel wat ik probeer weer te geven. Als jij er naast had gezeten had je misschien iets totaal anders gevoeld. De XC90 is inderdaad niet mijn soort auto, dat heb ik wel bevestigd gekregen.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat gevoel is altijd in vergelijking tot je eigen auto, ik prefereer zelf een XC70 boven een XC90, maar heb wel ontdekt dat een XC90 voor zo'n zware kist een heel goed rijgedrag kent, beter dan menige concurrentSUV.Reitse schreef:Bart, het is mijn gevoel wat ik probeer weer te geven. Als jij er naast had gezeten had je misschien iets totaal anders gevoeld. De XC90 is inderdaad niet mijn soort auto, dat heb ik wel bevestigd gekregen.
Lees vaker dat mensen die een normale Volvo rijden en in de gelegenheid waren om even kennis te maken met een XC90 het "niets" vinden, toch is het een van de best verkopende Volvo's en een superverkopende SUV gebleken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Kijk, ik ben dus niet de enige met kritiek op Volvo's Geartronic. Het valt mij ook tegen, zelfs de toch wel achterhaalde 4-traps Peugeot Tiptronic vond ik beduidend soepeler en beter schakelen dan Volvo's 6-traps. De bedenktijd is lang, hij maakt teveel toeren en de eerste versnelling is te kort. Die hoogtoerigheid is ook nergens voor nodig met 6 versnellingen en bergen koppel (400Nm) lijkt me zo. Als ik zelf een D5 zou kopen, zou het ook absoluut een handbak worden.Ingestapt blijkt het een automatische D5 te zijn. Trekken als een beest maar de automaat overtuigd niet echt. Het voelt alsof de koppelomvormer constant aan het slippen is, bedenktijd is ook lang.
Thom
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb die gear-tronic in mijn XC70 en gebruik 'm nooit.
Alleen toen ik de auto net had heb ik 't uitgeprobeerd maar eerlijkgezegd zie ik de zin er niet zo van in.
Voor wat de XC90 betreft. Ik heb er in gezeten en gereden maar het is ook mijn auto niet. Of misschien ben ik er nog niet aan toe
Alleen toen ik de auto net had heb ik 't uitgeprobeerd maar eerlijkgezegd zie ik de zin er niet zo van in.
Voor wat de XC90 betreft. Ik heb er in gezeten en gereden maar het is ook mijn auto niet. Of misschien ben ik er nog niet aan toe

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Als je in de bergen rijdt, moet die geartronic toch verdraaid handig zijn. Met een gewone automaat moet je dan veel meer afremmen dan met een handschakelbak. Dat is eigenlijk het enige nadeel van de automaat.
Of heb je er nog geen bergervaring mee?
Of heb je er nog geen bergervaring mee?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik rij al jaren met een automaat, ook in de bergen maar heb nooit het schakelen gemist. In juli naar CH en zal dan eens wat gaan proberen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een afdaling met b.v. een caravan kun je met een geartronic in zijn 1 doen waar een automaat in D altijd opschakelt naar zijn 2.
Volvo for life
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
MWah, gewoon remmen dan toch?



If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Op een steile helling is het niet leuk om té vaak te moeten remmen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Niet alleen niet leuk, zeker met een aanhanger van enig gewicht loop je het risico dat je remmen simpelweg warmlopen c.q. verbrandenBattlecruiser S80 schreef:Op een steile helling is het niet leuk om té vaak te moeten remmen...
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zou die caravan thuis laten en een appartement huren voor hetzelfde geld (haha)
Maar ik vind de Geartronic van de T5 en ook van de 2.4i in de V50 toppie hoor! Overigens is die in de T5 (V70 2004) veel beter dan de V70 die we daarvoor hadden 2.4T uit 2001
Maar ik vind de Geartronic van de T5 en ook van de 2.4i in de V50 toppie hoor! Overigens is die in de T5 (V70 2004) veel beter dan de V70 die we daarvoor hadden 2.4T uit 2001
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ik heb voor een paar weken terug een proefrit gemaakt met een xc90 2.5T van furness car. Mijn voorkeur had de d5 maar deze was helaas al weg. Die 2,5T was ook een automaat. Ik vond hem best pittig rijden. En ook het weggedrag in bochten viel me zeker niet tegen van zo`n hoge auto. Het was wel een erg leuke ervaring die ik ook maar even heb vastgelegt.





Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km