Pagina 2 van 3

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:00
door Paul
Ken 1 iemand met een handbak en zonder lederen bekleding, zeldzame verschijning!

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:03
door bart simpson
Paul schreef:Ken 1 iemand met een handbak en zonder lederen bekleding, zeldzame verschijning!
Dan toch wel op grijs kemteken en in wit? :twisted:

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:03
door Bover
Ik heb als passagier in een XC 90 genoten van alles om me heen in die volvo.
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?

Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.

Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:05
door bart simpson
Bover schreef:Ik heb als passagier in een XC 90 genoten van alles om me heen in die volvo.
Maar Reitse heeft mogelik een punt daar waar het betreft "autogevoel en contact met de auto" :?
Dat autogevoel is zeeeeer persoonlijk maar ik had soms ook het gevoel, als passagier dat ik in de trein zat of zo.
Maar verder niets negatiefs over de XC 90,
Het is letterlijk een Brok auto laten we wel wezen.
Maar voor 90.000,= ( Fl 200.000,= ) mag het toch wel helemaal goed zijn?
Realiseer je jezelf ook dat een SUV van > 2ton (gewicht) gewoon wel eens niet jouw auto kan zijn? dat heeft met prijs niets van doen ben ik bang.

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:10
door Bover
Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:15
door bart simpson
Bover schreef:Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
In relatie tot een X5, een ML, een SAAB 9-7X, een Landrover Discovery of een andere SUV is die beleving pas goed uit te drukken, dan scoort een XC90 zelfs vrij goed, maar toch niet in relatie tot een gewone personenauto?
Overigens vind ik de stoelen van een XC90 het niet halen bij die van een V70 (en dan die van een classic in het byzonder)

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:23
door Bover
bart simpson schreef:
Bover schreef:Nee natuurlijk Bart. Het is waar een SUV is niet mijn auto. KAn ik ook niet betalen. Maar gevoelsbeleving is het zeer persoonlijke van autobeleving.
Maar dat is toch uit te wisselen. En bovenstaande commentaren op de XC 90 zien we niet voor de eerste keer.
En prijs en kwaliteit en beleving mogen toch in verhouding staan. En over beleving gaat het hier.
In relatie tot een X5, een ML, een SAAB 9-7X, een Landrover Discovery of een andere SUV is die beleving pas goed uit te drukken, dan scoort een XC90 zelfs vrij goed, maar toch niet in relatie tot een gewone personenauto?
Nee natuurlijk niet in relatie tot gewone V70 bijv.
Ik ken wel de mercedes 270 ML. Ben daar vorig jaar mee naar milaan op en neer geweest.
Deze heeft dat eigenlijk ook.
Het klopt dat deze beleving bij een SUV zou kunnen horen. Maar ja daarom rij ik ook geen SUV.
De oude generatie Toyota Landcruiser ( 1990 )had wel een heel directe beleving.
Ha ha met rugpijn als gevolg. Heb daar een jaartje mee gestuurd in Azie.
( Maar dat is geen vergelijk met de huidige generatie. :D

Geplaatst: 21.05.2006 - 14:48
door Reitse
Bart, het is mijn gevoel wat ik probeer weer te geven. Als jij er naast had gezeten had je misschien iets totaal anders gevoeld. De XC90 is inderdaad niet mijn soort auto, dat heb ik wel bevestigd gekregen.

Geplaatst: 21.05.2006 - 16:48
door bart simpson
Reitse schreef:Bart, het is mijn gevoel wat ik probeer weer te geven. Als jij er naast had gezeten had je misschien iets totaal anders gevoeld. De XC90 is inderdaad niet mijn soort auto, dat heb ik wel bevestigd gekregen.
Dat gevoel is altijd in vergelijking tot je eigen auto, ik prefereer zelf een XC70 boven een XC90, maar heb wel ontdekt dat een XC90 voor zo'n zware kist een heel goed rijgedrag kent, beter dan menige concurrentSUV.
Lees vaker dat mensen die een normale Volvo rijden en in de gelegenheid waren om even kennis te maken met een XC90 het "niets" vinden, toch is het een van de best verkopende Volvo's en een superverkopende SUV gebleken.

Geplaatst: 21.05.2006 - 16:49
door Thom
Ingestapt blijkt het een automatische D5 te zijn. Trekken als een beest maar de automaat overtuigd niet echt. Het voelt alsof de koppelomvormer constant aan het slippen is, bedenktijd is ook lang.
Kijk, ik ben dus niet de enige met kritiek op Volvo's Geartronic. Het valt mij ook tegen, zelfs de toch wel achterhaalde 4-traps Peugeot Tiptronic vond ik beduidend soepeler en beter schakelen dan Volvo's 6-traps. De bedenktijd is lang, hij maakt teveel toeren en de eerste versnelling is te kort. Die hoogtoerigheid is ook nergens voor nodig met 6 versnellingen en bergen koppel (400Nm) lijkt me zo. Als ik zelf een D5 zou kopen, zou het ook absoluut een handbak worden.

Thom

Geplaatst: 21.05.2006 - 17:15
door Ben
Ik heb die gear-tronic in mijn XC70 en gebruik 'm nooit.
Alleen toen ik de auto net had heb ik 't uitgeprobeerd maar eerlijkgezegd zie ik de zin er niet zo van in.
Voor wat de XC90 betreft. Ik heb er in gezeten en gereden maar het is ook mijn auto niet. Of misschien ben ik er nog niet aan toe :D

Geplaatst: 21.05.2006 - 17:20
door Battlecruiser
Als je in de bergen rijdt, moet die geartronic toch verdraaid handig zijn. Met een gewone automaat moet je dan veel meer afremmen dan met een handschakelbak. Dat is eigenlijk het enige nadeel van de automaat.

Of heb je er nog geen bergervaring mee?

Geplaatst: 21.05.2006 - 17:47
door Ben
Ik rij al jaren met een automaat, ook in de bergen maar heb nooit het schakelen gemist. In juli naar CH en zal dan eens wat gaan proberen.

Geplaatst: 21.05.2006 - 17:48
door bart simpson
Een afdaling met b.v. een caravan kun je met een geartronic in zijn 1 doen waar een automaat in D altijd opschakelt naar zijn 2.

Geplaatst: 21.05.2006 - 18:47
door Reitse
MWah, gewoon remmen dan toch? ;) :lol:

Geplaatst: 21.05.2006 - 18:49
door Battlecruiser
Op een steile helling is het niet leuk om té vaak te moeten remmen...

Geplaatst: 21.05.2006 - 19:05
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:Op een steile helling is het niet leuk om té vaak te moeten remmen...
Niet alleen niet leuk, zeker met een aanhanger van enig gewicht loop je het risico dat je remmen simpelweg warmlopen c.q. verbranden

Geplaatst: 21.05.2006 - 19:21
door Paul
Ik zou die caravan thuis laten en een appartement huren voor hetzelfde geld (haha)

Maar ik vind de Geartronic van de T5 en ook van de 2.4i in de V50 toppie hoor! Overigens is die in de T5 (V70 2004) veel beter dan de V70 die we daarvoor hadden 2.4T uit 2001

Geplaatst: 21.05.2006 - 19:49
door Remon
Ik heb voor een paar weken terug een proefrit gemaakt met een xc90 2.5T van furness car. Mijn voorkeur had de d5 maar deze was helaas al weg. Die 2,5T was ook een automaat. Ik vond hem best pittig rijden. En ook het weggedrag in bochten viel me zeker niet tegen van zo`n hoge auto. Het was wel een erg leuke ervaring die ik ook maar even heb vastgelegt.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 21.05.2006 - 20:34
door NOS
ook leuk huisje op de achtergrond!
daar past zo'n enorme suv goed bij