traction control, achteraf in te bouwen?

diesel01
Geartronic member

Banden doet een hoop, het is tenslotte ook die paar cm van rubber die er voor zorgt dat er grip is.
Met mijn WB (Michelin Alpin) het ik nooit gepiep van banden in de parkeergarage terwijl op ZB (Continental) het lijkt alsof ik als een dolle stier de parkeergarage rond.
Verschil van samenstelling waarbij de Continental uitblinkt in eigenlijk niets.
Kwaliteit is het toverwoord, ik zou in banden nooit besparen waarbij mijn voorkeur altijd Michelin is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gast

Uiteraard heb je positieve en negatieve ervaringen met elk type band. Prijsverschil tussen Conti en Michelin is niet enorm groot. Aan de andere kant heb je ook extreem goedkope banden (bijv. Chinese). Dit prijsverschil moet hem ergens in zitten, en dat blijkt ook elke keer weer uit de verschillende bandentests.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef: allemaal cabaret kerel.
Iemand heeft te veel naar Somertijd geluisterd, of heb ik het mis?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
V70/2.4D/2003
8th Gear member

JeroenSpock schreef:
V70/2.4D/2003 schreef: allemaal cabaret kerel.
Iemand heeft te veel naar Somertijd geluisterd, of heb ik het mis?
Ik pies bijna altijd in mijn broek van het lachen zo af en toe. En voor het stoplicht kun je ook precies zien wie er allemaal naar Somertijd luisteren, die liggen allemaal blauw van het lachen in de auto.
O jee, dit is geheel maar dan ook echt geheel, off topic. :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
evert65
6th Gear member

Ik denk niet dat hij het zo bedoelt, en ja.........als je 29 jaar bent, dan wil je weleens iets uitproberen
wie van ons niet???
of is de koe vergeten dat hij ooit kalf is geweest?
anders ik wel zie MMVD
keep calm!, your randomizer is running
Bart Giesen
5th Gear member

dbosker, mijn mening; ik vind het wat hypocriet / overtrokken wat je zegt. Jij rijdt waarschijnlijk altijd keurig de maximaal toegestane snelheid, trekt nooit vlot op, geeft altijd richting aan, kijkt in alle spiegels bij elke manoeuvres. Daarnaast, als ik naar jou lijst van autos kijk, zie ik veel 'R' terugkomen. Die koop je dan waarschijnlijk omdat je 'R' mooi vind staan op de kofferdeksel? Kom op zeg...
Thijs
7th Gear member

De velgen die jij hebt moet minimaal 235 breed onder, anders vallen ze helemaal naar binnen de banden. Het aller eerst wat de stoep dan gaat raken is het metaal van je velgrand. Ik heb er nu 235 om liggen en dat loopt net aan recht. 245 zou wat dat betreft de betere keus zijn, maar bij mij loopt 235 al aan in de wielkasten tijdens vol uitsturen. Het is maar een tip.

En qua grip en wegglijden over de voorwielen zijn het banden die veel doen, maar iets meer met gevoel het gaspedaal bedienen werkt ook heel goed, das pas leuk spelen, beter doen als de electronica! :wink:
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gast

Bart Giesen schreef:dbosker, mijn mening; ik vind het wat hypocriet / overtrokken wat je zegt. Jij rijdt waarschijnlijk altijd keurig de maximaal toegestane snelheid, trekt nooit vlot op, geeft altijd richting aan, kijkt in alle spiegels bij elke manoeuvres. Daarnaast, als ik naar jou lijst van autos kijk, zie ik veel 'R' terugkomen. Die koop je dan waarschijnlijk omdat je 'R' mooi vind staan op de kofferdeksel? Kom op zeg...
nee, ik woon toevallig in Duitsland, autobahnen weet je nog?. Ik rij hard waar dat kan en mag, en geloof me hard is ook echt hard. Snelheden die jij waarschijnlijk alleen maar op youtube of op TV hebt gezien. Dat heeft helemaal niets met hypocriet of overtrokken te maken. Wel met verantwoordelijkheidsgevoel en veilig weggedrag. Hard rijden waar dat kan en mag. Verder heb ik een baan waarbij ik mijn rijbewijs elke dag nodig heb. Wil ik dus niet mee spelen. De R' een die je terug ziet komen is 1 (S60R), dan nog een V60 R-design (wat niet hetzelfde is, om het maar even aan jou uit te leggen).
Nederland is geen land om idiote capriolen uit te halen op de weg. Enerzijds vanwege de (over het algemeen) verkeersintensiteit, anderzijds vanwege het risico om gepakt te worden en de sancties die op de overtreding rusten.
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die gedachteloos door de wereld gaan. Het zou mij niet verbazen als jij tot de laatstgenoemde categorie behoorde.
Rene2322
2nd Gear member

Thijs schreef:De velgen die jij hebt moet minimaal 235 breed onder, anders vallen ze helemaal naar binnen de banden. Het aller eerst wat de stoep dan gaat raken is het metaal van je velgrand. Ik heb er nu 235 om liggen en dat loopt net aan recht. 245 zou wat dat betreft de betere keus zijn, maar bij mij loopt 235 al aan in de wielkasten tijdens vol uitsturen. Het is maar een tip.
Een tip die ik zeker meeneem. De Interstates hebben ook velgprotectie, maar dit geeft idd een nagenoeg vlak geheel met de buitenzijde van het wiel.
Wielen lopen ook aan in wielkasten bij maximaal sturen (ondanks (niet voldoende) aangepaste uitslagbegrenzers. Misschien dat de kunststof kappen niet helemaal meer op hun plek zitten.

Ik hou het maar bij 235. Wel ga ik nog even meten of 235/40 R18 past. Deze wijken qua omtrek -0,35% af van de fabrieksband (205/65 R15 of 215/55 R16).
Waarom ook niet...
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
mjeuring
3rd Gear member

dbosker schreef:nee, ik woon toevallig in Duitsland, autobahnen weet je nog?. Ik rij hard waar dat kan en mag, en geloof me hard is ook echt hard. Snelheden die jij waarschijnlijk alleen maar op youtube of op TV hebt gezien. Dat heeft helemaal niets met hypocriet of overtrokken te maken. Wel met verantwoordelijkheidsgevoel en veilig weggedrag. Hard rijden waar dat kan en mag. Verder heb ik een baan waarbij ik mijn rijbewijs elke dag nodig heb. Wil ik dus niet mee spelen. De R' een die je terug ziet komen is 1 (S60R), dan nog een V60 R-design (wat niet hetzelfde is, om het maar even aan jou uit te leggen).
Nederland is geen land om idiote capriolen uit te halen op de weg. Enerzijds vanwege de (over het algemeen) verkeersintensiteit, anderzijds vanwege het risico om gepakt te worden en de sancties die op de overtreding rusten.
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die gedachteloos door de wereld gaan. Het zou mij niet verbazen als jij tot de laatstgenoemde categorie behoorde.

Richtsnelheid op de Duitse Autobahn is 130 km/h. Bij hogere snelheden ben je meteen deelverantwoordlijk bij een ongeluk. Zie: http://www.kfzversicherungen.org/news/a ... _0084.html

Dus het mag wel, maar of "Youtube" snelheden verantwoordelijk en veilig zijn op de Duitse autosnelwegen laat ik graag aan de rechter over in voorkomende gevallen.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Gast

laat ik me wat preciseren - De A31, hier vlakbij. km's autobahn, recht stuk weg. Verhoudingsgewijze lage verkeersintensiteit. Dat is de plaats om de teugels eens te laten vieren. Uiteraard ben ik op de hoogte met het feit dat je medeverantwoordelijk kan worden gesteld. Als je naar Frankfurt rijdt, heb je ook hele stukken autobahn, waar je ook onbegrensd hard mag rijden. Vanwege de verkeersintensiteit kan dat echter niet altijd.
diesel01
Geartronic member

dbosker schreef:laat ik me wat preciseren - De A31, hier vlakbij. km's autobahn, recht stuk weg. Verhoudingsgewijze lage verkeersintensiteit. Dat is de plaats om de teugels eens te laten vieren. Uiteraard ben ik op de hoogte met het feit dat je medeverantwoordelijk kan worden gesteld. Als je naar Frankfurt rijdt, heb je ook hele stukken autobahn, waar je ook onbegrensd hard mag rijden. Vanwege de verkeersintensiteit kan dat echter niet altijd.
Heerlijk stukje autobahn, overigens wel goed opletten het ligt immers parallel met de NL grens en daardoor veel gele kentekenplaten.
Meppen-Bottrop in 45minuten zonder dat de cruise eraf moet en s'nachts om 3:30 geen mens bij pad.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gast

ik bedoel maar - verantwoord, veilig en legaal eens hard rijden.
evert65
6th Gear member

dat klinkt niet leuk naar TS
je moet geen etiketten gaan plakken zonder de inhoud te kennen
keep calm!, your randomizer is running
diesel01
Geartronic member

Overigens dat stukje snelweg is op sommige stukken verradelijk.
Zodra je vanuit de beschutting op de vlakte komt en er is zijwind dan wil je maar zo een stapje opzij zetten vanaf 180km/h
http://www.autoblog.nl/nieuws/au-edo-co ... -a31-59697
Zelfs super sporters hebben er last van
V90 T6 Recharge Rdesign
Gast

evert65 schreef:
dat klinkt niet leuk naar TS
je moet geen etiketten gaan plakken zonder de inhoud te kennen
Even goed teruglezen. Sloeg niet op de reactie van TS, maar van Bart. Als ik gekwalificeerd wordt als overtrokken en hypocriet, dan mag ik toch ook gaan plakken toch? :D
Bart Giesen
5th Gear member

dbosker schreef:
Bart Giesen schreef:dbosker, mijn mening; ik vind het wat hypocriet / overtrokken wat je zegt. Jij rijdt waarschijnlijk altijd keurig de maximaal toegestane snelheid, trekt nooit vlot op, geeft altijd richting aan, kijkt in alle spiegels bij elke manoeuvres. Daarnaast, als ik naar jou lijst van autos kijk, zie ik veel 'R' terugkomen. Die koop je dan waarschijnlijk omdat je 'R' mooi vind staan op de kofferdeksel? Kom op zeg...
nee, ik woon toevallig in Duitsland, autobahnen weet je nog?. Ik rij hard waar dat kan en mag, en geloof me hard is ook echt hard. Snelheden die jij waarschijnlijk alleen maar op youtube of op TV hebt gezien. Dat heeft helemaal niets met hypocriet of overtrokken te maken. Wel met verantwoordelijkheidsgevoel en veilig weggedrag. Hard rijden waar dat kan en mag. Verder heb ik een baan waarbij ik mijn rijbewijs elke dag nodig heb. Wil ik dus niet mee spelen. De R' een die je terug ziet komen is 1 (S60R), dan nog een V60 R-design (wat niet hetzelfde is, om het maar even aan jou uit te leggen).
Wat een onwijs naar en bijdehand kereltje ben jij zeg. Arrogant en denigrerend op en top.

Ik rijdt naast mijn S40 (wat uiteraard ook te min voor je is, net als hoe jij de topicstarter zijn S80 afdoet als min) ook motor, dus kom nou niet zo semi 'stoer' aankakken met je 'youtube' onzin en hoe 'hard' je wel niet gereden hebt of rijdt. Voor de Volvo's ook meer dan genoeg 'snelle' wagens gehad. Daarnaast; wees er lekker trots op dat jij *uch uch* the stones hebt om hard, heeeeel hard te rijden, met vol verstand. Je zult vast ergens op moeten compenseren. Ik gok op gebrek aan vrienden, want als jij in je 'normale' leven ook zo doet, zal je enige vriend je rechterhand hoogstwaarschijnlijk zijn.

Dus jij vind Duitsland 'meer' geschikt om hard te rijden, of om capriolen uit te halen? Intensiteit doet er niet eens meer toe met zulke snelheden. 1x ogen van de weg, voor een seconde, is al genoeg voor een hoop plezier. Maar jij bent natuurlijk zo goed, dat jou nooit wat zal overkomen. Arrogantje. Lees je eigen onzin eens terug. Niet alleen pretendeer jij min of meer de beste rijder te zijn, maar als ik je BS zo lees over hoe dat DU zich beter leent voor hogere snelheden etc., bekruipt bij mij het gevoel dat jij jezelf onverslagen voelt en verschuilt achter een of ander illusie dat alles daar minder risico's bevat.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat we van het topic dwalen, wellicht dit soort vingerwijzerij in pb verder zetten?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
diesel01
Geartronic member

Bart Giesen schreef:
dbosker schreef:
Wat een onwijs naar en bijdehand kereltje ben jij zeg. Arrogant en denigrerend op en top.

Ik rijdt naast mijn S40 (wat uiteraard ook te min voor je is, net als hoe jij de topicstarter zijn S80 afdoet als min) ook motor, dus kom nou niet zo semi 'stoer' aankakken met je 'youtube' onzin en hoe 'hard' je wel niet gereden hebt of rijdt. Voor de Volvo's ook meer dan genoeg 'snelle' wagens gehad. Daarnaast; wees er lekker trots op dat jij *uch uch* the stones hebt om hard, heeeeel hard te rijden, met vol verstand. Je zult vast ergens op moeten compenseren. Ik gok op gebrek aan vrienden, want als jij in je 'normale' leven ook zo doet, zal je enige vriend je rechterhand hoogstwaarschijnlijk zijn.

Dus jij vind Duitsland 'meer' geschikt om hard te rijden, of om capriolen uit te halen? Intensiteit doet er niet eens meer toe met zulke snelheden. 1x ogen van de weg, voor een seconde, is al genoeg voor een hoop plezier. Maar jij bent natuurlijk zo goed, dat jou nooit wat zal overkomen. Arrogantje. Lees je eigen onzin eens terug. Niet alleen pretendeer jij min of meer de beste rijder te zijn, maar als ik je BS zo lees over hoe dat DU zich beter leent voor hogere snelheden etc., bekruipt bij mij het gevoel dat jij jezelf onverslagen voelt en verschuilt achter een of ander illusie dat alles daar minder risico's bevat.
Ik gok, meneer Giesen, dat u wel meer problemen in het leven heeft..
Ga sporten daar raak je veel woede en agressie kwijt. :crazy:
V90 T6 Recharge Rdesign
lint
Geartronic member

Laat gaan die man, weer iemand met een kort lontje en lange tenen!
Komt helaas steeds vaker voor op het forum.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gesloten

Terug naar “S80”