Als ik mijn petje verkeerd op heb wil ik nog wel eens even met de auto spelen. De oprit naar de snelweg is dan een leuk speelopject. Wat opvalt is dat de auto vrij makkelijk over de voorwielen wegglijd.
Dit kan komen door de banden (interstate 235/35 r18), de druk op de voorwielen of mijn onvermogen om beheerster gas te geven in een bocht.
Nu heeft mijn zwager afgelopen week een V70 gekocht (zelfde bouwjaar, 23 kg zwaarder, zelfde motor). Misschien niet te vergelijken, maar deze heeft hier veel minder last van. Wel een tc die geregeld ingrijpt.
Mijn vraag:
Is het mogelijk en betaalbaar om achteraf tc in te bouwen?
traction control, achteraf in te bouwen?
Meen je dit topic nou echt serieus?
Een paar antwoorden.
1. TC is niet achteraf in te bouwen
2. Fatsoenlijke banden (dus geen Interstate) doen al een boel goed
3. nog meer goed doet fatsoenlijk rijden (en dan met name gas geven)
Een paar antwoorden.
1. TC is niet achteraf in te bouwen
2. Fatsoenlijke banden (dus geen Interstate) doen al een boel goed
3. nog meer goed doet fatsoenlijk rijden (en dan met name gas geven)
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Die dingen hebben standaard STC toch... En inderdaad een setje goede banden doet wonderen!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Daar zeg je wat, volgens mij ook in 2001.Laguna-S60 schreef:Die dingen hebben standaard STC toch... En inderdaad een setje goede banden doet wonderen!
Nog meer dan een setje goede banden doet een beheerste rechtervoet wonderen (en is nog goedkoper ook nog)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Nu was ik natuurlijk ook niks gewend maar ik deel wel de mening dat het mennen van 185 woeste wilde zweedse paarden, ondanks al het technisch vernuft dat ingebouwd is, de eerste dagen enige gewenning en andere blijken van zeer prettige emotie met zich bracht.
Maar achteraf inbouwen van TC is niet mogelijk, zoals er zoveel niet achteraf is in te bouwen.
Fatsoenlijk schoeisel onder de voiture in combinatie met de eigen rijvaardigheid en het gevoel om het bruut geweld te hanteren zal maken dat op een verantwoorde wijze de staldeur open kan en de zweedse paardjes de beentjes kunnen strekken.
Maar achteraf inbouwen van TC is niet mogelijk, zoals er zoveel niet achteraf is in te bouwen.
Fatsoenlijk schoeisel onder de voiture in combinatie met de eigen rijvaardigheid en het gevoel om het bruut geweld te hanteren zal maken dat op een verantwoorde wijze de staldeur open kan en de zweedse paardjes de beentjes kunnen strekken.

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
Ger,
We hebben het hier over een 2001 S80 op LPI. In de loop van de jaren zijn er al een paar paardjes van de kudde afgedwaald en er zijn al een paar vergast. Ik schat in dat er maximaal 140 of 145 nog over zijn die het bevel van de rechtervoet gehoorzamen.
We hebben het hier over een 2001 S80 op LPI. In de loop van de jaren zijn er al een paar paardjes van de kudde afgedwaald en er zijn al een paar vergast. Ik schat in dat er maximaal 140 of 145 nog over zijn die het bevel van de rechtervoet gehoorzamen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Maar in combinatie met *kuch* Interstate *hoest* geeft het opvolgen van het rechtervoetbevel kennelijk de sensatie van slicks op een ijsbaan 

Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rene2322
- 2nd Gear member
Wat een heerlijke woordkunstenaars zitten hier op het forum zeg...
Ik rij over het algemeen best fatsoenlijk. De auto leent zich hier uitstekend voor.
Maar af en toe spelen is ook wel leuk.
Niet gehinderd door deze kennis omtrent dit onderwerp was dit idd een serieuze vraag.
STC was toentertijd standaard op de 2.4T, en (evenals DSTC) optioneel bij de 2.4i.
Aangezien er tegenwoordig een ruime 2ehands markt is qua onderdelen voor dit model leek het me aannemelijk dat hier ook wel een mouw aan te passen was. Niet dus...
En voor wat betreft de banden. Ik heb eens enthousiast een set BBS Eudora 18 inch wielen gekocht. Een enorme aanwinst voor de auto (daarvoor stalen wielen met een paar lelijke doppen). Hier zaten toen banden om met de maten 235/35. De prijs voor deze jongens vallen me vies tegen. Vermoedelijk omdat het geen populaire maat is.
Ik heb voorzichtig eens Interstate geprobeerd. Het is een stille band, maar qua grip vallen ze tegen. Ook met regen vind ik het geen prettige band.
Ik overweeg dan ook om bij de volgende wissel Michelin PRIMACY HP 225/40 (moet nog controleren of dit de juiste omtrek geeft) te laten monteren.
Ik rij over het algemeen best fatsoenlijk. De auto leent zich hier uitstekend voor.
Maar af en toe spelen is ook wel leuk.
Niet gehinderd door deze kennis omtrent dit onderwerp was dit idd een serieuze vraag.
STC was toentertijd standaard op de 2.4T, en (evenals DSTC) optioneel bij de 2.4i.
Aangezien er tegenwoordig een ruime 2ehands markt is qua onderdelen voor dit model leek het me aannemelijk dat hier ook wel een mouw aan te passen was. Niet dus...
En voor wat betreft de banden. Ik heb eens enthousiast een set BBS Eudora 18 inch wielen gekocht. Een enorme aanwinst voor de auto (daarvoor stalen wielen met een paar lelijke doppen). Hier zaten toen banden om met de maten 235/35. De prijs voor deze jongens vallen me vies tegen. Vermoedelijk omdat het geen populaire maat is.
Ik heb voorzichtig eens Interstate geprobeerd. Het is een stille band, maar qua grip vallen ze tegen. Ook met regen vind ik het geen prettige band.
Ik overweeg dan ook om bij de volgende wissel Michelin PRIMACY HP 225/40 (moet nog controleren of dit de juiste omtrek geeft) te laten monteren.
Waarom ook niet...
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Rene2322, allemaal cabaret kerel. Maar het antwoord of het nu wel of juist niet kon is gegeven. Geniet van het mooie weer en de hitte die ons staat te wachten.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Inderdaad gewoon goede banden monteren en normaal rijden met petje goed op het hoofd is er niets aan de hand.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- mjeuring
- 3rd Gear member
OmtrekRene2322 schreef: Ik overweeg dan ook om bij de volgende wissel Michelin PRIMACY HP 225/40 (moet nog controleren of dit de juiste omtrek geeft) te laten monteren.
235/35-18 --> 1952 mm
225/40-18 --> 2001 mm
225/35-18 --> 1930 mm
Bij 225/40-18 geeft je teller 2,5% minder aan en bij de 225/35-18 1% meer.
Let wel op of je voor de 225/40-18 voldoende ruimte in je wielkast hebt.
-
- 5th Gear member
Wat is dat nou voor een reactie?! Had toch gekund?dbosker schreef:Meen je dit topic nou echt serieus?
- jan weemering
- 4th Gear member
Goede banden zijn voor sommige een ondergeschoven kindje, een sluitpost op de begroting, je ziet ze toch maar voor een gedeelte en het gedeelte dat contact met het wegdek heeft zie je al helemaal niet.
Ik was toevallig op wielenjacht de afgelopen week, en kreeg een setje aangeboden met 2 goede banden en 2 nieuwe banden erop.
Lijkt leuk, maar de nieuwe banden waren van het merk Rockstone.
in Duitsland krijgt dit merk CODE: ROOD!!
uit een test bleek dat de Rockstone banden met een snelheid van 100 km per uur 28 meter meer remweg nodig had dan een Ä Klasse"band die hiervoor 44 meter nodig had.
We hebben het dus over een langere remweg van bijna 6 personen auto's
Deze banden werden mij trouwens aangeboden door een Volvo rijder
Moraal van het verhaal is, wat is je veiligheid je waard dan!!
Ik was toevallig op wielenjacht de afgelopen week, en kreeg een setje aangeboden met 2 goede banden en 2 nieuwe banden erop.
Lijkt leuk, maar de nieuwe banden waren van het merk Rockstone.
in Duitsland krijgt dit merk CODE: ROOD!!
uit een test bleek dat de Rockstone banden met een snelheid van 100 km per uur 28 meter meer remweg nodig had dan een Ä Klasse"band die hiervoor 44 meter nodig had.
We hebben het dus over een langere remweg van bijna 6 personen auto's
Deze banden werden mij trouwens aangeboden door een Volvo rijder
Moraal van het verhaal is, wat is je veiligheid je waard dan!!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Tuurlijk had dat gekund, maar lees je eigen topic nou eens terug.Bart Giesen schreef:Wat is dat nou voor een reactie?! Had toch gekund?dbosker schreef:Meen je dit topic nou echt serieus?
Als ik mijn petje verkeerd op heb wil ik nog wel eens even met de auto spelen. De oprit naar de snelweg is dan een leuk speelopject. Wat opvalt is dat de auto vrij makkelijk over de voorwielen wegglijd.
Hoe oud ben je?.
Niet om moraliserend of belerend te doen, maar je auto is geen speelgoed en de snelweg is geen speelobject. Daar rijden ook andere mensen die wel veilig willen rijden.
- jan weemering
- 4th Gear member
Ik denk niet dat hij het zo bedoelt, en ja.........als je 29 jaar bent, dan wil je weleens iets uitproberen in het leven toch !!dbosker schreef:Tuurlijk had dat gekund, maar lees je eigen topic nou eens terug.Bart Giesen schreef:Wat is dat nou voor een reactie?! Had toch gekund?dbosker schreef:Meen je dit topic nou echt serieus?
Hoe oud ben je?.
Niet om moraliserend of belerend te doen, maar je auto is geen speelgoed en de snelweg is geen speelobject. Daar rijden ook andere mensen die wel veilig willen rijden.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
http://www.prodrivetraining.nl/pdt_trn_ ... 3godKQgANQ
Kun je net zo veel slippen als je wilt, leer je ook nog van.
Kun je net zo veel slippen als je wilt, leer je ook nog van.
- Rene2322
- 2nd Gear member
Het komt wel enigszins belerend over. En dat is prima hoor.
Als ik het zo teruglees heb ik ook mijn bedenkingen.
Tekst was als inleiding bedoeld voor het "probleem" dat mijn auto vrij makkelijk over z'n voorwielen wegglijdt bij het insturen met verhoogde snelheid. Het petje verkeerd op (draag geen petjes) duidt op het feit dat ik weet dat het niet onder netjes weggedrag valt.
Maargoed, soms vindt ik het wel leuk om wat sportiever te rijden. Misschien is het de leeftijd. Slippen hoort daar iig niet bij.
Ik meende dat Interstate als kwalitatieve band voor lage prijs op de markt was gezet. Als ik echter de testresultaten lees valt dat wat tegen. Hij blinkt uit op stilte (en prijs). Kortom, een budgetband. Ik denk dat de Michelin PRIMACY HP dan een goede stap is.
Als ik het zo teruglees heb ik ook mijn bedenkingen.
Tekst was als inleiding bedoeld voor het "probleem" dat mijn auto vrij makkelijk over z'n voorwielen wegglijdt bij het insturen met verhoogde snelheid. Het petje verkeerd op (draag geen petjes) duidt op het feit dat ik weet dat het niet onder netjes weggedrag valt.
Maargoed, soms vindt ik het wel leuk om wat sportiever te rijden. Misschien is het de leeftijd. Slippen hoort daar iig niet bij.
Ik meende dat Interstate als kwalitatieve band voor lage prijs op de markt was gezet. Als ik echter de testresultaten lees valt dat wat tegen. Hij blinkt uit op stilte (en prijs). Kortom, een budgetband. Ik denk dat de Michelin PRIMACY HP dan een goede stap is.
Waarom ook niet...
+1Rene2322 schreef: Ik meende dat Interstate als kwalitatieve band voor lage prijs op de markt was gezet. Als ik echter de testresultaten lees valt dat wat tegen. Hij blinkt uit op stilte (en prijs). Kortom, een budgetband. Ik denk dat de Michelin PRIMACY HP dan een goede stap is.
Ik denk dat als je andere banden monteert, je al een wereld van verschil merkt.
De prijs zit hem ergens in.