Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05.07.2013 - 18:26
door T5 gek
lint schreef:Het is soms wel eens lekker je ongenoegen te uiten!
Na het verhelpen van de genoemde problemen, die niet zo gek zijn bij deze km stand, heb je weer een prima auto.
Dat is het zeker!

Dank jullie voor de bemoedigende woorden. Het is ook een beetje vakantie stress en een baal bericht. Dit soort dingen kom je vaak vlak voor de vakantie achter.

Ik heb vandaag alle remblokken vervangen en de stuuruitslagbegrensers links en rechts verwisseld. Het kraken gaan we gewoon mee op vakantie. Na de vakantie vervangen we die veerpootrubbers. Hopenlijk is het gekraak dan over. Dat neemt al een pak irritatie weg.

Het komt vanzelf goed. Aan de positieve kant, ik vind het nog steeds een schitterende auto om te zien, en die D5 maakt een hoop goed.

Geplaatst: 05.07.2013 - 20:42
door chalith
volvo's vanaf 2000 zijn gevoelig voor het ontbreken van onderhoud.

als ik 't verhaal lees is er gewoon een hoop mee gereden en 't onderhoud uitbesteed aan de volgende eigenaar.

onderhoud.....'t kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

liever een volvo met 3 ton EN onderhoud dan eentje me een ton en Geen onderhoud.

Geplaatst: 05.07.2013 - 21:08
door s60magic
Mijn 2002 S60 kraakte soms wel wat, maar mijn 2007 S60 heeft nu 110000 km gereden en heb ik nog nooit op een kraakje kunnen betrappen.

Geplaatst: 05.07.2013 - 22:42
door Diesel70
Voordat je de veerpootrubbers gaat vervangen, zou ik eerst eens kijken of de rubberen rand om de veer verschoven is. Deze hoort tussen de veer en de schotel te zitten, maar wil wel eens verschuiven.

Geplaatst: 05.07.2013 - 23:54
door Andrew82
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Alle auto`s hebben slijtagedelen, zelfs Volvo`s ;)
Waarschijnlijk heb je gewoon last van achterstallig onderhoud, heb je dat straks allemaal gedaan kun je er voorlopig weer vele probleemloze kilometers tegenaan :-)

Geplaatst: 06.07.2013 - 20:24
door a3d
Mijn vorige auto was ook een mondeo en 10 jaar geen centje pijn gehad,onderhoud met mate.
Nu een volvo s60 uit 2001 180dkm met alle volvo kwaaltjes die bij dit model voorkomen,ben vaste bezoeker op dit forum sinds de aanschaf.elke keer komt er weer een mankementje bij,maar ik ga ze 1 voor 1 aanpakken tot ze allemaal opgelost zijn en dan heb ik voor 10 jaar weer een prima wagen,daar ben ik wel van overtuigd.
De aanschaf was gelukkig heel laag dus ik kan nog wat verspijkeren.

Geplaatst: 07.07.2013 - 16:18
door ...
Hier een beetje hetzelfde. Voor de V50 en S60 heb ik drie verschillende Mondeo's tot hoge km-standen gereden en de kosten qua onderhoud en kwaaltjes van de S60 is toch wel even slikken.

Heb ook echt op het punt gestaan om de S60 snel de deur uit te doen, want na elke reparatie lijkt er weer wat anders voor in de plaats te komen. Zit inmiddels dan ook wel op 275.000.

Een Volvo in een goede conditie houden kost gewoon meer dan een Ford. Onderhoudsbeurten, onderdelen zijn duurder en het sleutelgemak ligt weer lager. Daarentegen zou ik bij pech liever met de Volvo dan de Mondeo aangereden worden, hoor ik liever een 5-cilinder diesel dan een 4-cilinder en zit ik liever in een perfect zittende stoel. De enige stoel in een Ford die net zo lekker zit als die van een S60, is een Recaro en die zit dan weer alleen en de ST-modellen.

Maar mocht ik de juiste Mondeo ST220 hatchback van 2004-2005 tegenkomen.... dan ben ik heel snel over.

Geplaatst: 09.07.2013 - 22:22
door T5 gek
Nou, een positieve draai aan het geheel. Ben met de caravan op pad gegaan. Mijn vader met de v50 2.0d + caravan erachter aan. Mijn d5 deed het lachend en gaf de v50 keer op keer het nakijken!

Geweldige motor! En dat geluid als je hem even laat werken! Heerlijk.

Het onderhoud is helaas matig geweest en daar krijg ik nu mee te maken. Ik ben daar wel een beetje pietlut mee. Maar daar ga ik nu stapsgewijs mee bezig. Net zolang tot de auto ons naar 't zin is. Het is toch een fijne auto om in te reizen en toeren.

Geplaatst: 09.07.2013 - 22:26
door diesel01
Kijk, het Volvo S60 D5 gevoel.
Gaat helemaal goed komen schat ik.

Geplaatst: 09.07.2013 - 22:36
door Mart van der Steeg
diesel01 schreef:Kijk, het Volvo S60 D5 gevoel.
Gaat helemaal goed komen schat ik.
+1

Geplaatst: 10.07.2013 - 19:46
door Rome
Kraken vòòr doet 'ie van ons ook, maar straks met de caravan naar Oostenrijk, tòch ideaal, zo'n S60 :)

Geplaatst: 16.07.2013 - 19:55
door T5 gek
Ik heb een vraagje. Ik sta nu op de camping en het viel me op dat mijn spiegel tijdens het rijden vreselijk trilt. Dus ik dacht na een rustig middagje, tijd voor nadere inspectie.

Ik voel me nu net Guus geluk. Ik raakte het glaasje aan en toen viel hij me in de handen. Het glas heeft dus losgelaten van het verwarmingselement. Ik heb beide eruit gehaald en wil ze nu weer gaan samenvoegen. Wat kan ik het beste gebruiken als lijm. Zodat het verwarmings element wel blijft werken. Anders heb ik er in de winter niets aan.

Geplaatst: 16.07.2013 - 20:13
door Dimitri-Turbo
Ducktape :) hahahaha denk dat je het beste gewoon een nieuw glas kunt bestellen... zal heus geen honderden euro's kosten.

Geplaatst: 16.07.2013 - 20:22
door V480-S60
Nee, maar bij de dealer minimaal 60 Euro!

Geplaatst: 16.07.2013 - 22:03
door T5 gek
Zo, zestig euro voor een spiegelglaasje?!

Ok, dat valt dan weer even tegen... Is dat ding niet te lijmen?

Geplaatst: 17.07.2013 - 10:17
door T5 gek
Ik heb even contact gehad met de lokale dealer. Een spiegelglaasje kost incl. Btw 84€

Ik denk dat ik hem eerst ga proberen te lijmen. Valt hij alsnog eraf kan ik altijd nog een nieuwe bestellen...

Geplaatst: 17.07.2013 - 14:52
door Phacoid
T5 gek schreef:Ik heb even contact gehad met de lokale dealer. Een spiegelglaasje kost incl. Btw 84€

Ik denk dat ik hem eerst ga proberen te lijmen. Valt hij alsnog eraf kan ik altijd nog een nieuwe bestellen...
Zelfde probleem gehad met mijn V50. In de garage zei men om geen geld te verspillen en het gewoon zelf vast te lijmen. Tek7 lijm gehaald en rustig met een tandenstoker wat lijm aangebracht onder het spiegelglas. Tek7 is hittebestendig overigens.

De spiegelverwarming werkt nog steeds even goed. Enkel opletten dat je geen te dikke laag aanbrengt zodat de verf bij aanduwen niet er tussen uit loopt. De lijm kost maar iets van een 7 euro. Dat is al snel snel 80 euro uitgespaard!

Geplaatst: 17.07.2013 - 14:56
door Phacoid
T5 gek schreef:Ik heb even contact gehad met de lokale dealer. Een spiegelglaasje kost incl. Btw 84€

Ik denk dat ik hem eerst ga proberen te lijmen. Valt hij alsnog eraf kan ik altijd nog een nieuwe bestellen...
Zelfde probleem gehad met mijn V50. In de garage zei men om geen geld te verspillen. Tek7 lijm gehaald en rustig met een tandenstoker wat lijm aangebracht onder het spiegelglas. Tek7 is hittebestendig overigens.

De spiegelverwarming werkt nog steeds even goed. Enkel opletten dat je geen te dikke laag aanbrengt zodat de verf bij aanduwen niet er tussen uit loopt. De lijm kost maar iets van een 7 euro. Dat is al snel snel 80 euro uitgespaard!

Geplaatst: 17.07.2013 - 20:45
door T5 gek
Bedankt voor de tip!!!

Tek7 is alleen niet in de Nederlandse winkels verkrijgbaar. Is er een kit van Bison die vergelijkbaar is? Dat is een kitmerk waarmee je hier dood gegooid wordt.

Geplaatst: 18.07.2013 - 01:28
door Phacoid
Als je goed rond kijkt dan zijn er wel enkele webshops die tec7 te koop aanbieden. Eens googlen op "tec7 nederland" brengt je onmiddellijk enkele resultaten. Geen idee welk ander middel je zou kunnen gebruiken, dit is namelijk de lijm die ze me in de garage hadden aangeraden.

Wordt nogal geprezen overal. Voordeel is dat je het kan aanbrengen op bijna alle ondergronden, tast spiegelglas niet aan (hiermee toch oppassen) en is ook vochtbestendig. Als je in de Gamma kijkt dan zullen ze vast wel een gelijkaardig product aanbieden.