Pagina 2 van 4
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:44
door NielsPHEV
OGA244 schreef:de my 2013 T3 gaat van 150pk naar 180pk en blijft 125gr CO2 houden (my 2014 staat er voor de T3 niet meer bij)
de my 2013/2014 T4 gaat van 180pk naar 200pk en blijft 129gr CO2 houden
Dan mag je me uitleggen waarom de standaard 180 pk T4 een hogere CO2 uitstoot heeft dan een getunede 180 pk T3, de motor is toch identiek ?
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:52
door OGA244
Ik hoef niets uit te leggen, ik pak de getallen van Volvo om het verschil tussen de T3 en de T4 te zien, het verschil maakt in CO2 heffing ook € 630,-- uit waardoor een T4 € 1.500,-- wordt.
(de T3 is trouwens een B4164T3 met een B6D2 bak waar de T4 een B4164T is met een B6G5D bak)
Op verzoek van jou zocht ik die van Polestar even op, richt je vooral aan
www.polestar.com voor verdere vragen.
Geplaatst: 04.01.2014 - 17:39
door Rutger
Sommige mensen vind IK erg negatief. Als je niets zinnigs hebt bij te dragen aan het topic hou dan lekker je zure mening voor je.
OT, lekker tunen die D2, motor is idd licht in zo'n V70. Rica is een prima tuner en die geeft je dan iets meer oempf!
Geplaatst: 04.01.2014 - 18:33
door bart simpson
het tunen is in jouw zure land gewoon verboden...
Geplaatst: 04.01.2014 - 18:42
door Rutger
En wat heeft dat er nou weer mee te maken...tjees zeg. Mafketel
Geplaatst: 04.01.2014 - 18:53
door DrRossi
Het was niet de bedoeling om elkaar af te kraken, we zijn ongeveer uit het zelfde hout gesneden.
Maar TS, laat je kennis eerst maar lid worden dan praten we verder.
Geplaatst: 04.01.2014 - 18:54
door bart simpson
zeur niet zo man..... ook in jouw land is het niets anders dan belasting ontduiken/ontwijken
Geplaatst: 04.01.2014 - 19:32
door Rutger
bart simpson schreef:zeur niet zo man..... ook in jouw land is het niets anders dan belasting ontduiken/ontwijken
Is maar goed dat jij niets van mij weet, maar ik had wel verwacht dat er wederom een sippe opmerking van je zou komen.
En je bewijst jezelf...tja...laat ook maar lekker. Daaag! Kan je trouwens gewoon OT reageren of lukt dat ook al niet meer?
Geplaatst: 04.01.2014 - 19:36
door tip
Het lijkt er op dat je het leuk vindt om zaken af te kraken. Je zou jezelf en het forum een dienst bewijzen door je kennis op een nette manier on topic aan te bieden.
Geplaatst: 04.01.2014 - 20:24
door NielsPHEV
OGA244 schreef:Ik hoef niets uit te leggen, ik pak de getallen van Volvo om het verschil tussen de T3 en de T4 te zien, het verschil maakt in CO2 heffing ook € 630,-- uit waardoor een T4 € 1.500,-- wordt.
(de T3 is trouwens een B4164T3 met een B6D2 bak waar de T4 een B4164T is met een B6G5D bak)
Op verzoek van jou zocht ik die van Polestar even op, richt je vooral aan
www.polestar.com voor verdere vragen.
Je hoeft inderdaad niets het was een vriendelijke vraag. Jullie verkopen toch Polestar. Volgens mij verklaar je door de kleine letterjes waarom er een verschil is in verbruik tussen de T3 en T4 en komt dit dus NIET door de tuning zoals je eerder aangaf.
Geplaatst: 04.01.2014 - 22:22
door LightStar
Silver_R schreef:DrRossi schreef:Ik kan me hel goed voorstellen dat je iets meer vermogen wenst met die auto.l
Dat snap ik heel goed. maar waarom dan geen D3 geleased?
Oh ja, dat kost teveel bijtelling. En het mag natuurlijk niet teveel kosten hè..
Het gaat niet alleen om bijtelling... Ook budget en ik heb te maken met een max co2 uitstoot, een D3 stoot te veel uit waardoor ik die auto niet kon kiezen, het voordeel is wel dat ik een volle D2 rij.
Geplaatst: 04.01.2014 - 23:11
door Msuidgeest
Die D3 heeft een te hoge uitstoot. Nu komt de aap uit de mouw en die heet MVO.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Je ziet steeds vaker dat "klanten" naar hun "leveranciers" kijken hoe het wagenpark in elkaar zit. Bij mij om de hoek woont er ook zo één: V70 D5 ingeruild voor BMW 520 met nagenoeg vergelijkbare specs. Doch die 520 had een B-label en de D5 een D of E ... En daar viel de klant dus over.
Geplaatst: 04.01.2014 - 23:33
door 4wielen
Er zijn ook werkgevers die daarover vallen. Lijkt me echter stug dat die tunen dan wel goedkeuren...?
Geplaatst: 05.01.2014 - 10:11
door t5power
Het wordt zo wel erg voorspelbaar jongens. Als ik iemand een vraag zie stellen over tuning kan ik in mijn hoofd al een lijstje maken van mensen die hier weer de nodige opmerkingen over dienen te maken. Misschien dat we daar in 2014 maar eens mee moeten ophouden. Laten we niet doen alsof we allemaal roomser zijn dan de paus. We weten allemaal wel dat er veel haken en ogen zitten aan de hele bijtellingsprocedure. Of dan over de wegenbelasting, diesels vs benzine vs LPG vs mensen die veel of weinig rijden.
Geplaatst: 05.01.2014 - 10:18
door Martinox
rsnhakan schreef:Met een
iSoftLoader van Rica kun je na een beurt de tuning weer terugzetten.
Bedankt voor die tip rsnhakan, ik heb al een offerte van Rica liggen.
Het ging mij meer om de ervaringen met bijv deze optie, of dat dit in de praktijk ook gemakkelijk gaat. ( service interval van de D2 is 20000 km en dat is voor mij 2 x per jaar)
Blijkbaar maakt mijn vraag nogal wat los bij sommige forum bezoekers, misschien even wat toelichting.
Ik wil een stationcar automaat en als dat niet zo was had ik wel de nieuwe D4 twin-turbo 181pk genomen met 20% bijtelling. maar doordat die alleen met handbak is, geen optie. Als ik 25% zou willen blijven bijtellen dan had ik gewoon mijn 3e A6 besteld ( ook een fijne auto), maar dat scheelt me 350 euro netto per maand. Ik betaal al meer dan genoeg belasting, nog afgezien van belachelijke boetes op oa het A2 traject, en daar wil ik graag iets van terugverdienen van de CJIB maffia.
Alle recente gebruikerservaringen blijven van harte welkom
Overigens liet Tunex weten dat ze de D2 tuning nog niet kunnen leveren.
Geplaatst: 05.01.2014 - 12:12
door bart simpson
Jij hoefde niet te hard te rijden op de A2, jouw maffioos gedrag wordt als zodanig gehonoreerd
Geplaatst: 05.01.2014 - 14:46
door 4wielen
Martinox schreef:Als ik 25% zou willen blijven bijtellen dan had ik gewoon mijn 3e A6 besteld ( ook een fijne auto), maar dat scheelt me 350 euro netto per maand. Ik betaal al meer dan genoeg belasting
Speciaal voor t5power zal ik me inhouden...

Een kleintje dan: heb je wel de motoraanduiding verwijderd?
Geplaatst: 05.01.2014 - 16:56
door codriver
bart simpson schreef:Jij hoefde niet te hard te rijden op de A2, jouw maffioos gedrag wordt als zodanig gehonoreerd
Ik vind, na het zien van jou opmerkingen de afgelopen jaren, je wel wat met wat meer respect jou opmerkingen mag plaatsen.
Dit geldt overigens voor meer forumleden, respecteer elkaar eens wat meer.
Als er bijvoorbeeld iemand met taalfouten een opmerking maakt wordt daar op negatief gereageerd.
Geplaatst: 05.01.2014 - 18:05
door Martinox
codriver schreef:bart simpson schreef:Jij hoefde niet te hard te rijden op de A2, jouw maffioos gedrag wordt als zodanig gehonoreerd
Ik vind, na het zien van jou opmerkingen de afgelopen jaren, je wel wat met wat meer respect jou opmerkingen mag plaatsen.
Dit geldt overigens voor meer forumleden, respecteer elkaar eens wat meer.
Als er bijvoorbeeld iemand met taalfouten een opmerking maakt wordt daar op negatief gereageerd.
Helemaal eens codriver
Ik dacht hier op een aardig forum te belanden, maar wat een respectloze afzijk reacties.
Als er forumleden anti-tunen zijn, laat ze dan deze rubriek lekker overslaan, geeft ook minder forumvervuiling
Ik blijf hopen op meer gebruikerservaringen mbt D2-tuning
Geplaatst: 05.01.2014 - 18:11
door lint
Ben ik het niet mee eens, op een forum mag je ook je eigen mening laten horen over zaken waar je anders over denkt dan de TS.
De manier waarop dat gebeurt moet inderdaad wel getuigen van enig respect voor elkaar, maar niet meteen je op de tenen getrapt voelen
