Beste mensen,
Een kennis van me rijdt een gloedje nieuwe v70 d2. Ivm de bijtelling heeft hij de D2 genomen, maar wil m graag laten tunen. Volvo zei bij bestellen dat dit kon, maar nu bij nader inzien krijgt hij overal een negatief antwoord.
Iemand tips die ik hem doorgeven kan?
Volvo v70 D2 tunen
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
www.rica.nl maar zonder Volvo garantie
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er is voor geen enkele D2 een polestar upgrade en die komt idd ook niet.
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.01.2014 - 15:41
Mijn V70 D2 Powershift wordt begin maart 2014 geleverd. Ik ben zeker van plan te tunen, maar eerst even zonder te rijden. Is een leaseauto met 20% bijtelling. Ik wil richting 140pk en ca 320Nm. Wil niet dat bij iedere service beurt de tuning software wordt overschreden.
Graag jullie eerste gebruikerservaringen en tips. Ik heb dit forum al doorzocht maar niet veel recents gevonden.
Graag jullie eerste gebruikerservaringen en tips. Ik heb dit forum al doorzocht maar niet veel recents gevonden.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Met een iSoftLoader van Rica kun je na een beurt de tuning weer terugzetten.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Er is iemand hier op het forum die een T6 te langzaam vindt, en wat zeggen we daarvan? Koop een V8?Silver_R schreef:Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.

- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
rsnhakan schreef:Er is iemand hier op het forum die een T6 te langzaam vindt, en wat zeggen we daarvan? Koop een V8?Silver_R schreef:Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.
Maar dat is geen lease auto en de kosten worden gewoon opgehoest.
Hier gaat het om zo min mogelijk bijtelling en dan zeuren dat er geen vermogen in zit. Maar het mag allemaal niets kosten.
En een V8 is niet per definitie sneller dan een T6, dit terzijde.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29036
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+1!Silver_R schreef:Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ik kan me hel goed voorstellen dat je iets meer vermogen wenst met die auto.
Ik zou gewoon voor 225 euro de auto laten flashen bij Tunex.
Die zetten de software er ook gratis weer op indien deze door updates wordt overschreven.
Overigens heeft tunen geen invloed op de uitstoot.
http://squadra-tuning.nl/chiptuning-energielabels.html
Ik zou gewoon voor 225 euro de auto laten flashen bij Tunex.
Die zetten de software er ook gratis weer op indien deze door updates wordt overschreven.
Overigens heeft tunen geen invloed op de uitstoot.
http://squadra-tuning.nl/chiptuning-energielabels.html
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Dat snap ik heel goed. maar waarom dan geen D3 geleased?DrRossi schreef:Ik kan me hel goed voorstellen dat je iets meer vermogen wenst met die auto.l
Oh ja, dat kost teveel bijtelling. En het mag natuurlijk niet teveel kosten hè..
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Je doet net of de Nederlandse staat niet voldoende melkt.
Het beleid stimuleert toch dat je een PIH koopt zonder dat die maar iets minder vervuild dan een normale auto.
Ministers zijn enkel bezig met hun eigen imago.
Wat gaat dat jou aan wat hij kan en wil betalen?
Hij stelt gewoon een vraag en dan komen er weer van die niet relevante reacties.
Iedereen wil toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als dat zou kunnen ?
Het beleid stimuleert toch dat je een PIH koopt zonder dat die maar iets minder vervuild dan een normale auto.
Ministers zijn enkel bezig met hun eigen imago.
Wat gaat dat jou aan wat hij kan en wil betalen?
Hij stelt gewoon een vraag en dan komen er weer van die niet relevante reacties.
Iedereen wil toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als dat zou kunnen ?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13641
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
leuk verhaal maar niet kloppend, een std T3 is in de basis gelijk aan de T4, de uitstoot van de T4 is daarentegen steeds 5 gram hogerDrRossi schreef:Overigens heeft tunen geen invloed op de uitstoot.
http://squadra-tuning.nl/chiptuning-energielabels.html
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Hoe lost Polestar dat dan op die claimen geen hogere uitstoot maar tunen de T3 en de T4 toch ?OGA244 schreef:leuk verhaal maar niet kloppend, een std T3 is in de basis gelijk aan de T4, de uitstoot is daarentegen steeds 5 gram hogerDrRossi schreef:Overigens heeft tunen geen invloed op de uitstoot.
http://squadra-tuning.nl/chiptuning-energielabels.html
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Helaas zijn er heel veel regels opgesteld door de Nederlandse politici.
Met heel wat daarvan ben ik het niet mee eens. [Bv de enorme subsidie die je krijgt op PIH of de enorme BPM die afgedragen moet worden voor bepaalde auto's]
Maar het is niet anders en we moeten het ermee doen.
Als je dan een D2 least omdat deze lekker weinig bijtelling oplevert, vind ik, dat je niet moet zeuren omdat het 'ding' niet vooruit te branden is.
Accepteer dat dan gewoon. Of nogmaals, ga voor een dikkere motor.
En idd TS stelt gewoon een vraag, echter het valt me steeds meer op.
Het lijkt wel een trend te worden
Met heel wat daarvan ben ik het niet mee eens. [Bv de enorme subsidie die je krijgt op PIH of de enorme BPM die afgedragen moet worden voor bepaalde auto's]
Maar het is niet anders en we moeten het ermee doen.
Als je dan een D2 least omdat deze lekker weinig bijtelling oplevert, vind ik, dat je niet moet zeuren omdat het 'ding' niet vooruit te branden is.
Accepteer dat dan gewoon. Of nogmaals, ga voor een dikkere motor.
En idd TS stelt gewoon een vraag, echter het valt me steeds meer op.
Het lijkt wel een trend te worden