bios schreef:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=233628646
Heeft een trekhaak... die Volvo kan op z'n donder hebben gehad...persoonlijk zou ik geen tweedehands kopen mét trekhaak..
http://www.autotrader.nl/auto/5A6C6/detail/
Dealeronderhouden.... koelvloeistof op de Kwikfitbon?!
Zijn wel gelijk kandidaten voor een aankoopkeuring.
Aanschaf S60 occasion
- mad
- 6th Gear member
XC70 D5 2009 Ocean Race
- lint
- Geartronic member
Die S60 die dealer onderhouden is bij de Kwikfit is verdacht. Een trekhaak kan betekenen dat de auto gereden is met zware aanhangers/paardentrailers en dat geeft toch meer slijtage.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fredhead
- Geartronic member
Verdacht is een groot woord.
Kijk ook eens hoe de trekhaak eruit ziet, als deze echt flink beschadigd is met amper tot geen verf er meer op weet je dat die veel is gebruikt.
Ziet hij er nog aardig strak uit zal er niet heel vaak wat achter de auto hebben gehangen. Althans dat is mijn mening en ik heb de zoveelste 2e hands auto/Volvo met trekhaak gekocht en er nog nooit problemen mee gehad dat de auto ooit een zwaar leven gehad zou hebben.
Als de auto's je bevallen is het altijd de moeite waard om er eens te gaan kijken/een proefrit te maken.
Zou ze zeker niet per direct af doen als niet de moeite waard
Kijk ook eens hoe de trekhaak eruit ziet, als deze echt flink beschadigd is met amper tot geen verf er meer op weet je dat die veel is gebruikt.
Ziet hij er nog aardig strak uit zal er niet heel vaak wat achter de auto hebben gehangen. Althans dat is mijn mening en ik heb de zoveelste 2e hands auto/Volvo met trekhaak gekocht en er nog nooit problemen mee gehad dat de auto ooit een zwaar leven gehad zou hebben.
Als de auto's je bevallen is het altijd de moeite waard om er eens te gaan kijken/een proefrit te maken.
Zou ze zeker niet per direct af doen als niet de moeite waard
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Waltersan
- 2nd Gear member
Vind het ook wat ver gaan om gelijk negatieve conclusies te trekken als er een trekhaak onder zit. Misschien heeft er alleen een fietsendrager op gezeten.
En ik ken ook mensen (helaas familie) die met 60000 een koppeling om zeep helpen zonder aanhanger!
In mijn zoektocht naar een v70 kwam ik er één tegen; in het echt zat hij best onder de krassen en plekken, dus dat was al minpunt 1, vervolgens vertelde de eigenaar dat de V voorheen van de aannemer in het dorp was geweest, en het zo'n ideale auto was om een tandemasser met zand te trekken.>>>>bedankt en niet tot ziens!
En ik ken ook mensen (helaas familie) die met 60000 een koppeling om zeep helpen zonder aanhanger!
In mijn zoektocht naar een v70 kwam ik er één tegen; in het echt zat hij best onder de krassen en plekken, dus dat was al minpunt 1, vervolgens vertelde de eigenaar dat de V voorheen van de aannemer in het dorp was geweest, en het zo'n ideale auto was om een tandemasser met zand te trekken.>>>>bedankt en niet tot ziens!
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
-
- 2nd Gear member
Heb beide adressen even opgebeld.
De kwikfit auto (haha) is inderdaad niet dealeronderhouden maar heeft wel zijn laaste beurt een nieuwe distr. riem etc gekregen bij jaja Kwik Shit.
Prijstechnisch kwamen we hier ook niet echt uit, de verkoper was trouwens wel heel open en eerlijk over de auto.
Auto nr.2 met trekhaak dan.
Dealeronderhouden t/m 150.00 beurt bij Volvo dealer in Breda (nagebeld)
, de laatste beurt was in 2010... al een tijdje terug.
De auto staat volgens de verkoper al 2 jaar bij de verkoper (sinds 2011) te koop, vindt dat op zich wel een vreemd verhaal... wat zeggen jullie ?
Volgens hem zaten ze gewoon te hoog met de prijs (2 jaar lang !).
Hier zit geen garantie op.
Aankoopkeuring zou ik hier absoluut ook doen.
En hij is aan de 180.000 beurt toen met o.a. nieuwe riem, volgens dealer ongeveer €800,- in totaal.
Op zich blijf ik dan al met al nog wel net onder mijn budget.
En auto 1 van mijn post blijft aantrekkelijk.
€5750,- inclusief afleverbeurt (180.000km) en Bovaq garantie.
Doe ik daar nog een aankoopkeuring bij bij de Volvo dealer, moet het toch goed zijn... alleen het is wel een wat ouder type.
De kwikfit auto (haha) is inderdaad niet dealeronderhouden maar heeft wel zijn laaste beurt een nieuwe distr. riem etc gekregen bij jaja Kwik Shit.
Prijstechnisch kwamen we hier ook niet echt uit, de verkoper was trouwens wel heel open en eerlijk over de auto.
Auto nr.2 met trekhaak dan.
Dealeronderhouden t/m 150.00 beurt bij Volvo dealer in Breda (nagebeld)
, de laatste beurt was in 2010... al een tijdje terug.
De auto staat volgens de verkoper al 2 jaar bij de verkoper (sinds 2011) te koop, vindt dat op zich wel een vreemd verhaal... wat zeggen jullie ?
Volgens hem zaten ze gewoon te hoog met de prijs (2 jaar lang !).
Hier zit geen garantie op.
Aankoopkeuring zou ik hier absoluut ook doen.
En hij is aan de 180.000 beurt toen met o.a. nieuwe riem, volgens dealer ongeveer €800,- in totaal.
Op zich blijf ik dan al met al nog wel net onder mijn budget.
En auto 1 van mijn post blijft aantrekkelijk.
€5750,- inclusief afleverbeurt (180.000km) en Bovaq garantie.
Doe ik daar nog een aankoopkeuring bij bij de Volvo dealer, moet het toch goed zijn... alleen het is wel een wat ouder type.
-
- 3rd Gear member
Wat dacht je van deze: http://www.milano.nl/html/occasions_vol ... 1D89D790DB}
Goede prijs lijkt mij, alleen koop je bij Milano zonder enige vorm van garantie of iets dergelijks... Maar tegenover staat de relatief lage prijs.
Succes met zoektocht/keuze !
Goede prijs lijkt mij, alleen koop je bij Milano zonder enige vorm van garantie of iets dergelijks... Maar tegenover staat de relatief lage prijs.
Succes met zoektocht/keuze !
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
- Fredhead
- Geartronic member
Toen ik mijn V50 bij Milano kocht was er nog wel een halfjaar garantie bij te kopen. Weet alleen niet meer voor welk bedrag dit was
-
- 2nd Gear member
Die bij Milano had ik gisteren toevallig ook al gebeld 
Donkerblauw met lichte bekleding bedoel je toch, die link werkt namenlijk niet.
Deze auto is dealeronderhouden t/m 2009 en daarna wel bijgehouden door een Bovaq bedrijf aldus de verkoper.
Verder heeft deze auto 3 eigenaren versleten, ik weet niet of dat zo gunstig is, en daarbij inderdaad garantie tot de voordeur.
Aankoopkeuring absoluut vereist bij deze auto.
Mijn vriendin is er helemaal wild van, mooie kleur en lichte bekleding en nieuw type, pffff.

Donkerblauw met lichte bekleding bedoel je toch, die link werkt namenlijk niet.
Deze auto is dealeronderhouden t/m 2009 en daarna wel bijgehouden door een Bovaq bedrijf aldus de verkoper.
Verder heeft deze auto 3 eigenaren versleten, ik weet niet of dat zo gunstig is, en daarbij inderdaad garantie tot de voordeur.
Aankoopkeuring absoluut vereist bij deze auto.
Mijn vriendin is er helemaal wild van, mooie kleur en lichte bekleding en nieuw type, pffff.
- Andrew82
- 3rd Gear member
-
- 2nd Gear member
Gisteren nog even wezen kijken naar een zwarte S60 van 2004 net zoals mijn eerste post, deze stond in Leeuwarden (voor mij niet zo ver).
Als je er dan toch voorstaat zie je wel duidelijk dat de nieuwere versie vanaf 2005 wat frisser en moderner aandoen zowel van buiten als van binnen. Had niet verwacht dat ik het een noemenswaardig verschil zou vinden, maar we hebben nu toch onze zinnen gezet op een model 2005 mits financcieel haalbaar...
Heb de s60 2005 uitvoering bij Milano ook nog even gebeld, dealerondehouden tm 2009, daarna geen gegevens meer bekend (waar eerst verteld werd dat deze daarna keurig afgestempeld was door Bovaq bedrijf).
Aankoopkeuring geen probleem, alleen door de DEKRA, dat vond ik wel een beetje vaag (alsof met afspraken met DEKRA heeft)
Met oppert dat men er tijdens een keuring graag bij wil zijn, dus een keuring bij Volvo dealer niet toegestaan.
Ik begon nog over autokennis.nl omdat deze ook op locatie komt en 2 keer zo goedkoop is dan de DEKRA, dat zou dan in overleg moeten gebeuren.
Heb hier ook het gevoel dat ze er precies een bekertje benzine in doen zodat je net bij een tankstation kunt komen.
Verder zijn de voorwaarden allemaal wel helder, prijs is vast en garantie tot de voordeur.
Als je er dan toch voorstaat zie je wel duidelijk dat de nieuwere versie vanaf 2005 wat frisser en moderner aandoen zowel van buiten als van binnen. Had niet verwacht dat ik het een noemenswaardig verschil zou vinden, maar we hebben nu toch onze zinnen gezet op een model 2005 mits financcieel haalbaar...
Heb de s60 2005 uitvoering bij Milano ook nog even gebeld, dealerondehouden tm 2009, daarna geen gegevens meer bekend (waar eerst verteld werd dat deze daarna keurig afgestempeld was door Bovaq bedrijf).
Aankoopkeuring geen probleem, alleen door de DEKRA, dat vond ik wel een beetje vaag (alsof met afspraken met DEKRA heeft)
Met oppert dat men er tijdens een keuring graag bij wil zijn, dus een keuring bij Volvo dealer niet toegestaan.
Ik begon nog over autokennis.nl omdat deze ook op locatie komt en 2 keer zo goedkoop is dan de DEKRA, dat zou dan in overleg moeten gebeuren.
Heb hier ook het gevoel dat ze er precies een bekertje benzine in doen zodat je net bij een tankstation kunt komen.
Verder zijn de voorwaarden allemaal wel helder, prijs is vast en garantie tot de voordeur.
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
- Fredhead
- Geartronic member
Je krijgt er wel iets meer bij dan om alleen naar het tankstation te komen 
Toen ik mijn V50 bij hun vandaan heb gehaald heb ik er geen moment spijt van gehad.
Als je van tevoren maar weet waar je aan toe bent bij het bedrijf en dat ben je nu, nu je de voorwaarden, etc weet.
Ben toen heel specifiek voor 2 auto's wezen kijken waarvan het er dus ook een is geworden.
Reken er alleen wel op dat er een verkoper mee rijd tijdens de proefrit, dit was eigenlijk het enige waar ik persoonlijk iets minder blij mee was

Toen ik mijn V50 bij hun vandaan heb gehaald heb ik er geen moment spijt van gehad.
Als je van tevoren maar weet waar je aan toe bent bij het bedrijf en dat ben je nu, nu je de voorwaarden, etc weet.
Ben toen heel specifiek voor 2 auto's wezen kijken waarvan het er dus ook een is geworden.
Reken er alleen wel op dat er een verkoper mee rijd tijdens de proefrit, dit was eigenlijk het enige waar ik persoonlijk iets minder blij mee was
- Waltersan
- 2nd Gear member
Die dekra keuring stelt niet zo veel voor, ik kan dat formulier ook wel invullen. Ik zou zeker een keuring bij de dealer willen, en anders gaat het feest lekker niet door! Er staat genoeg te koop.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
De blauwe van 5950,- lijkt me erg mooi. Wel een service melding in display, misschien stelt het niet zoveel voor. Wellicht heeft de eigenaar van de garage deze auto zelf een tijd gebruikt, of als leen auto ingezet? Gezien de prijs lijkt het me beslist een bezichtiging waard. Voor 100,- euro een aankoopkeuring en je weet behoorlijk goed waar je aan toe bent. Op deze prijs hoef je overigens niet veel inruil te verwachten.
De zilveren zou ik laten staan; mooi interieur, maar geen originele Volvo velgen en Kwik-Fit.. nou ja, laat maar.
De manier van handelen van Milano staat me niet zo aan. En dat met die keuring... waarom willen ze daar perse bij zijn?
De zilveren zou ik laten staan; mooi interieur, maar geen originele Volvo velgen en Kwik-Fit.. nou ja, laat maar.
De manier van handelen van Milano staat me niet zo aan. En dat met die keuring... waarom willen ze daar perse bij zijn?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
De mijne " S60 MY 2006" komt ook van milano. Op zich niets op milano aan te merken, ik heb toen een bevriend automonteur meegevraagd. Ze hebben bij milano zelf namelijk gewoon een brug. Bij mijn auto waren alle onderhoudspapieren aanwezig. Heb geen seconde spijt gehad van deze beslissing ti's een fantastische auto 

-
- 2nd Gear member
Ik denk als je kennis van zaken hebt of een kennis die dat heeft kun je hier wel terecht.
Dan zou ik een monteur uit de Volvo garage mee moeten nemen o.i.d.
Zit er hier op het forum niet een Volvo monteur, geef ik deze wel een vergoeding
De grijze Volvo is wel waar ik de beste prijs kan bedingen.
Ik denk dat ze niet moeilijk doen om de auto met een grote beurt af te leveren, lijkt mij toch wel verstandig.
Een afloopkeuring van Volvo binnnen de Bovaq periode, dan ben je wel safe.
De velgen, tsja, hoe zie je trouwens dat deze niet orgineel Volvo zijn ?
Dat is wel een beetje vaag dan omdat Volvo de auto's naar mijn weten toch altijd met LM velgen levert.
Ook zie ik niet staan dat deze auto PDC of een trekhaak heeft, 1 vd 2 moet erop hoor ! Lijkt wel dat deze PDC heeft.
Dan zou ik een monteur uit de Volvo garage mee moeten nemen o.i.d.
Zit er hier op het forum niet een Volvo monteur, geef ik deze wel een vergoeding

De grijze Volvo is wel waar ik de beste prijs kan bedingen.
Ik denk dat ze niet moeilijk doen om de auto met een grote beurt af te leveren, lijkt mij toch wel verstandig.
Een afloopkeuring van Volvo binnnen de Bovaq periode, dan ben je wel safe.
De velgen, tsja, hoe zie je trouwens dat deze niet orgineel Volvo zijn ?
Dat is wel een beetje vaag dan omdat Volvo de auto's naar mijn weten toch altijd met LM velgen levert.
Ook zie ik niet staan dat deze auto PDC of een trekhaak heeft, 1 vd 2 moet erop hoor ! Lijkt wel dat deze PDC heeft.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Eerder schreef je nog dat toen je telefonisch informeerder naar deze auto, jullie er prijstechnisch niet helemaal uit kwamen?bios schreef:De grijze Volvo is wel waar ik de beste prijs kan bedingen.
En én een goede prijs bedingen, én een grote beurt erbij, dat lijkt me sterk. Dat kost ze natuurlijk nog wel het e.e.a. Overigens zou ik geen grote beurt bij aankoop doen, zij zullen dit toch zo goedkoop mogelijk doen omdat dit toch min of meer voor eigen kosten is. Gewoon direct meenemen en op basis daarvan de scherpste prijs onderhandelen. En dan bij je eigen of lokale garage een grote beurt uit laten voeren, kans is groter dat dat dan met meer 'liefde' gebeurt dan een onderhandelde grote beurt.
Dat de velgen van de zilveren niet origineel zijn zie ik omdat euh... tja, ik zie dat direct. Volvo fanatici zijn goed op de hoogte van wat wel en niet origineel is;)
Maar, wat is er mis met de blauwe? Ik zie daar zo snel nog geen grote nadelen aanzitten. Én, de blauwe heeft ook nog eens zowel PDC als een terkhaak!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
Klopt, maar met inruil wel de beste prijs tot nog toe ;-
En wie weet als ik wacht is er meer mogelijk. Trouwens goed punt van de beurt elders uit te voeren, je weet nooit hoe ze het afraffelen.
Optie is nog om de auto zo te kopen met inruil en zonder garantie en aankoopkeuring doen.
Alleen de OH historie is wat vaag, olie op tijd vervangen al die tijd ?
En waarom vreemde velgen eronder ?
De blauwe volvo blijft ook in mijn achterhoofd maar vind de trekhaak er wat afgeragd uitzien en het feit dat deze al 2 jaar bij de dealer staat. Verder lijkt de bestuurdersstoel wat versleten.
En wie weet als ik wacht is er meer mogelijk. Trouwens goed punt van de beurt elders uit te voeren, je weet nooit hoe ze het afraffelen.
Optie is nog om de auto zo te kopen met inruil en zonder garantie en aankoopkeuring doen.
Alleen de OH historie is wat vaag, olie op tijd vervangen al die tijd ?
En waarom vreemde velgen eronder ?
De blauwe volvo blijft ook in mijn achterhoofd maar vind de trekhaak er wat afgeragd uitzien en het feit dat deze al 2 jaar bij de dealer staat. Verder lijkt de bestuurdersstoel wat versleten.
- Fredhead
- Geartronic member
Ik zou gewoon nog eens rustig verder kijken als ik je reacties zo lees.
Je blijft je twijfels hebben.
Over de velgen van die ene, dat zal waarschijnlijk gewoon een kwestie van smaak van de eigenaar zijn.
Hoeveel mensen wisselen wel niet een setje velgen onder hun auto? Zou daar dus echt niet naar kijken, als je ze mooi vind is het mooi meegenomen en anders is een ander setje zo gekocht
Je blijft je twijfels hebben.
Over de velgen van die ene, dat zal waarschijnlijk gewoon een kwestie van smaak van de eigenaar zijn.
Hoeveel mensen wisselen wel niet een setje velgen onder hun auto? Zou daar dus echt niet naar kijken, als je ze mooi vind is het mooi meegenomen en anders is een ander setje zo gekocht