Aanschaf S60 occasion

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
bios
2nd Gear member

(Heb dit bericht hiervoor volgens mij in het verkeerde topic geplaatst, deze heb ik al verwijderd )

Op mijn zoektoch naar een "nieuwe" auto ben ik tegen een Volvo S60 2.4 (140pk) aangelopen.
Eigenlijk ging ik voor een Toyota Avensis maar toen zag ik deze Volvo in een advertentie staan.
De Volvo is van bouwjaar 2003 en heeft 138.000 km gelopen, deze is volledig dealeronderhouden (1e eigenaar) en heeft als laatste de 160.000 km beurt gehad waarbij ook de DB riem vervangen is.
De auto wordt eventueel afgeleverd met afleverbeurt, nieuwe APK en 6 mnd Bovaq garantie.
Vraagprijs is E 6995,- maar na onderhandelen en inruil met mijn oude trouwe Mitsubishi Carisma van 1999 kom ik op een bedrag van E 5750,-

Toch nog onzeker en wat vraagjes over deze auto, en waar kan dat beter dan op het Volvo forum vol met experts

* heeft deze versie vanaf 2003 nog last van het gasklephuis of is dit inmiddels verholpen ?
* is de prijs in orde, te duur ?
* normaliter koop ik een auto welke ik bijna helemaal oprij, als voorbeeld heb ik deze Carisma nu meer dan 9 jaar, gaat de Volvo mij dit plezier ook gunnen (binnen de normale onderhoudskosten dan) ? Het bouwjaar en de km stand vallen me op zich iets tegen ...
* En hebben jullie wat tips waar ik op moet letten ?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

gezien de staat lijkt de prijs me niet te gek. Nu komt er vast wel iemand met een voordeligere maar dat hoeft niet altijd een betere te zijn. Als er een probleem met het gasklephuis zou zijn, was het allang aan het licht gekomen. Mijn vader rijdt een 2001, mijn zwager een 2003 en ik een 2002 en bij geen van allen is ooit een probleem geweest. Controleer even of de airco werkt, die wil net als bij alle auto's wel eens kaduk gaan. Verder vertrouwen op je gezond verstand, de kilometerstand is gunstig, kocht mijn V70 bij dezelfde stand en die staat nu probleemloos op 200000 (behalve een verse automaat)

Heb je een link naar de advertentie, dat kijkt makkelijker
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
bios
2nd Gear member

Uiteraard, wist niet of dit wel toegestaan was :)

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... src=st%7Cs

Ps
Gasklephuis is dus iets waar ik niet op hoef te letten ?
Last al iets over een witte en gele sticker, dus deze zou een gele sticker moeten hebben als ik het juist heb.

En weet iemand een linkje naar het onderhoudsschema van de S60, dan weet ik met welke beurt deze afgelevert dient te worden, zal de 180.000 beurt zijn maar heb geen idee wat hieronder valt.
Musicus
4th Gear member

Ziet er nog fraai uit! Klein minpuntje: de radio past niet bij het interieur. Andere kleur en hij valt niet mooi in het paneel. Dat laatste is makkelijk te verhelpen, handleiding staat op het forum. Misschien is dat nog een onderhandelings punt?
Bij een proefrit, check de koppeling! Zou jammer zijn als dat binnenkort vervangen moet worden.
Een kennis van me had net zo'n uitvoering (zelfde kleur en velgen) en heeft hem ingeruild toen de koppeling begon te slippen....
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Doeke Dobma
5th Gear member

bios schreef:Het bouwjaar en de km stand vallen me op zich iets tegen ...
Vind je? Ik vind het juist een erg gunstige km-stand. Meeste S60/V70 van deze leeftijd zitten boven de 2 ton, wat overigens ook geen probleem is. Volvo motoren gaan een leven lang mee, maak je geen zorgen.

Gasklephuis probleem geldt voor modellen van 2001, soms nog eens 2002. Daarna zijn er andere gasklephuizen geplaatst(Bosch). Overigens rij ik zelf een '01 met 240.000km en ook nog het originele gasklephuis...

Verder lijkt het me een prima auto, de radio zou mij niet eens storen. De velgen vind ik minder mooi. Zo zie je maar, over smaak valt niet te twisten :)

Als tip zou ik zeggen, bekijk gewoon nog een paar andere S60's. Niet op internet, maar in het echt. Bij jou in de buurt moeten er genoeg staan. Niet omdat deze niet goed zou zijn, maar alleen dan zie je pas de verschillen. En zo komen je voorkeuren ook meer naar voren.
Recentelijk samen met mijn zwager een S40 voor hem gekocht. Hij had er 1 gezien bij ons in de buurt, wilde hij zo wel kopen. Toen heb ik hem toch kunnen overtuigen om ook wat andere S40's te bekijken en dat was echt een eye-opener voor hem. Toen zag ie wat een ander interieur of andere velgen, etc met een auto doet. Zo heeft ie uiteindelijk een andere S40 gekocht en hij was erg blij dat we toch zijn wezen 'shoppen'.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Musicus schreef:Ziet er nog fraai uit! Klein minpuntje: de radio past niet bij het interieur. Andere kleur en hij valt niet mooi in het paneel. Dat laatste is makkelijk te verhelpen, handleiding staat op het forum. Misschien is dat nog een onderhandelings punt?
Bij een proefrit, check de koppeling! Zou jammer zijn als dat binnenkort vervangen moet worden.
Een kennis van me had net zo'n uitvoering (zelfde kleur en velgen) en heeft hem ingeruild toen de koppeling begon te slippen....
Wat voor km stand had die auto?

Radio is een HU1205 met geïntegreerde navigatie. Paar stappen minder erg dan een 30 kleuren gillende JVC oid. Auto ziet er netjes uit, wielen vind ik dan weer mooi. Koppeling is hydraulisch, lastig te voelen. Maar zal bij deze stand nog best meevallen. Gasklephuis is kwestie van kijken welke kleur sticker maar ik zou me er geen zorgen om maken. Kijk hier eens onderaan de pagina, kun je kijken wat onderhoud kost:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... fault.aspx
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

bios
2nd Gear member

Bedankt voor de tips tot dusver.
Ik betaal liever in ieder geval wat meer voor een betrouwbare auto waarvan ik weet wat ermee gebeurd is, dat was 1 van mijn voorwaardes.
Verder zit er 6mnd garantie op en had ik het plan om na 5mnd een keuring bij de Volvo te laten verrichten. Als deze nog wat punten vinden zullen ze dit binnen de Bovaq garantie toch op moeten lossen.
Radio had ik niet eens opgelet om eerlijk te zijn, lijkt inderdaad wel of deze later zelf erin gezet is o.i.d.
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
Walter
Geartronic member
Contacteer:

is een originele radio in een origineel frame. Dus kan best zo bedacht zijn.
Afbeelding
Mijn blog

mad
6th Gear member

Ziet er goed uit, mooie km stand!
XC70 D5 2009 Ocean Race
bios
2nd Gear member

Wederom bedankt voor de reacties.
Vandaag toevallig ongeveer hetzelfde model gezien hier in Sneek, maar nog geen ritje in gemaakt (we kwamen ook wat laat binnen).
Mijn vrouw blijft het een groot gevaarte vinden , wel mooi maar voor haar smaak wat te groot.
Dat groot vind ik niet erg, alleen het gewicht met de daarbij gepaarde hoge weg. belasting is iets minder :(
Ik heb al heel wat gezocht maar nog niet gevonden, het onderhoudsschema van de S60, dus wat er elke jaar of 20.000 km gecontroleerd/ vervangen wordt. Kan iemand mij hieraan helpen ?
Of weet iemand in ieder geval wat er onder de 180.000 km beurt valt, dit is namenlijk de beurt waar deze auto aan toe is.
Johan s60
6th Gear member

180000 is geen reguliere beurt
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
bios
2nd Gear member

Volgens boekje op foto is hij toe aan 180.000 km service beurt...
De service beurten staan daar om de 20.000 km, zie maar op mijn linkje
Doeke Dobma
5th Gear member

Aangezien de 160.000km beurt een grote beurt is icm d-riem wissel, zal de volgende beurt een kleine beurt zijn. Dus olie, filters, etc.

Die in Sneek, is dat deze: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s60/10208885

Duizend euro duurder dan die in Mierlo, maar wel een stukje jonger, mooiere velgen, facelift model. Minpunten zijn ontbrekende audiobediening op het stuur, relatief saai/standaard interieur, hogere km-stand(maar geen probleem hoor).

Overigens zou ik je aanraden een aankoopkeuring te doen. Als ik je verhalen lees heb je zelf niet erg veel kennis van deze auto's, een aankoopkeuring is dan echt een aanrader. Dit kan je behoeden voor een miskoop of je goede gevoel juist bevestigen. Bij de dealer kost dit ca 95 euro, maar ga dan wel naar een andere dealer(groep) als die waar de auto te koop staat.
Johan s60
6th Gear member

Oh dan is het onderhouds schema gewijzigd tov bj 2001, controleer iig of de distributie riem gedaan is want dat moet denk ik bij 160000 gedaan zijn latere gaan geloof ik om 180000
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
bios
2nd Gear member

Aankoopkeuring of een afloopkeuring stond al op mijn lijstje :)
Wel weer wat geleerd van het facelift model vanaf 2004, ik zag het zo niet eens.
Het geval in Mierlo is dat ik mijn eigen tegen een redelijke inruilprijs kan inruilen en ik zit dan al redelijk tegen mijn budget, laat staan het model hier in Sneek.
Ps distributieriem is vervangen bij de laatste beurt.
Fredhead
Geartronic member

En vanaf modeljaar 2005 krijg je onder andere de andere koplampen en vele andere kleine dingen die de S60 een wat frissere uitstraling geven
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Doeke Dobma
5th Gear member

fredhead schreef:En vanaf modeljaar 2005 krijg je onder andere de andere koplampen en vele andere kleine dingen die de S60 een wat frissere uitstraling geven
Dat is dus het facelift model, zoals die in Sneek.
bios schreef:Het geval in Mierlo is dat ik mijn eigen tegen een redelijke inruilprijs kan inruilen en ik zit dan al redelijk tegen mijn budget, laat staan het model hier in Sneek.
Tja, als je budget ca 6000 is zal die in Sneek lastig worden, als kun je natuurlijk altijd een gokje wagen. Hij is op 18 juni op naam gezet van de garage, dus hij staat er nu ruim een maand. Als ze hem kwijt willen krijg je er wel wat vanaf. Overigens, als je (in de buurt van) Sneek woont, is het natuurlijk lastig als je auto voor een garantiegeval naar Mierlo moet. Dan loont het meer om iets bij te betalen voor een model hier in de buurt.

Persoonlijk, als ik de beide auto's zie, zou ik mijn voorkeur hebben voor de S60 in Sneek. Weliswaar duurder, maar de facelift en de daarmee samenhangende jongere leeftijd is m.i. het geld zeker waard.

Maar er is toch wel meer aanbod in Friesland? Als je min of meer aangeeft wat je zoekt, bouwjaar min-max, km-stand, budget, regio, dan krijg je hier vast veel tips en links naar auto's...

Ik noem maar iets: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s60/10194116
bios
2nd Gear member

Voorwaarden voor mij zijn als volgt:

* max € 6000,- bijbetalen, dus max € 7000,- ,met aftrek van € 1000,- van mijn huidige bolide :)
* liefst zwart van kleur
* bekende onderhoudshistorie met alle beurtjes
* 6 mnd bovaq, heb zelfs meegemaakt dat ik bij een Toyota avensis even E1200,- extra moet neertellen, ja daag meneer
* liefst vanaf bouwjaar 2003/2004 in geval van euvel met gasklephuis
* uiteraard zo laag mogelijk km stand, de stand van deze auto is gunstig ivm de reeds vervangen distr. riem

Nadeel van deze auto is inderdaad de afstand, ik zou nog eens een cargarantie kunnen afspreken (ik meende dat deze tot 11 jaar gaat) dan kan ik bij een dealer in de buurt terecht maar volgens mij is Bovaq uitgebreider.
Aan de andere kant als ik een afloopkeuring doe kom ik gelijk in 1 keer langs voor alle dingetjes.
Ik zie op de foto's trouwens niet duidelijk het verschil tussen een 2003 en gefacelifte 2004 model, zal nog eens goed kijken.
Doeke Dobma
5th Gear member

Facelift houdt onder meer het volgende in:
- heldere koplampen
- heldere achterlichten
- nieuw type buitenspiegels(stiller qua windgeruis)
- in kleur meegespoten stootlijsten
- andere voor en achterbumper
- andere middenconsole
- iets andere vormgeving dashboard (bij radio/ecc paneel)
- chromen tellerringen

Een heel rijtje dus, ik heb een 2001 model, maar zou graag een facelift model willen hebben!
bios
2nd Gear member

Ten eerste zit ik uiteraard met een bepaald budget.
En verder moet de koop ook goed aanvoelen, de auto moet er vertrouwd uitzien en de verkoper ook (voor zover mogelijk), ook mag ik graag de historie weten van de auto.
Als het er uiteindelijk op neerkomt dat ik dan een oudere auto moet kopen, maar welke wel beter aanvoelt dan het nieuwe model, dan ga ik toch voor de oude.

Dat gezegt hebbende hebben we gisteren een proefrit gemaakt in de S60 welke in Sneek stond (€7900).
Moeite auto om te zien, heel donkerblauw met een half lever bekleding in beige.
Auto rijdt echt prima, genoeg vermogen voor mij (rij nu 1.8 benzine) en comfortabel, verder veel extra functies zoals climate control en cruise control.
Wat de dealbreaker was is de inruilwaarde van mijn auto, maar liefst €450,- en de extra kosten afleverbeurt van €450,- wat het bedrag op €8000,- houdt ! Er zit dus totaal geen ruimte aan onderhandel op, dan houdt het gelijk al op aangezien deze ver boven mijn budget is.

Ik heb nog even 2 autos opgezocht welke wel (volgens mij dan) het nieuwe model 2005 zijn, wat vinden jullie hiervan ?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=233628646

http://www.autotrader.nl/auto/5A6C6/detail/

Zijn wel gelijk kandidaten voor een aankoopkeuring.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”