Pagina 2 van 3

Geplaatst: 31.07.2013 - 14:48
door Marc Apeldoorn
@Caspar:
Volvo zal echt het enige merk niet zijn hoor die CO2 reductie doorvoert, dat doen ze allemaal!
En de verkopen van de V60 PIH + V40 D2 zullen meer dan 50% van de totale verkopen zijn in 2013 in NL van Volvo.
Hoezo is de verkoop van de V60 PIH marginaal in NL tov totaal verkoop NL???

Geplaatst: 31.07.2013 - 14:49
door bart simpson
beste marc, ik reageerde alleen dat er geen 8 trapsautomaat op een 5 pitter komt en jij start een o.h. discussie, in NL staat Volvo er door aangepaste CO uitstoot in relatie tot de belastingdruk bepaald aardig op...

Je blijft een beetje een haantje, zeker een T5 rijder?

Geplaatst: 31.07.2013 - 14:50
door Marc Apeldoorn
@Walter, er is helemaal niets mis met het draaien van marge. Moet ook doelstelling zijn voor een onderneming, anders dan kun je de tent wel opdoeken. Mocht ik ergens negatief overkomen over marge dan is die niet zo bedoeld....

Geplaatst: 31.07.2013 - 14:51
door Marc Apeldoorn
En nee Bart, ik rij toevallig niet in een T5.
En als Volvo het zal moeten hebben van de NL verkopen dan zou dat niet best zijn. Gelukkig geldt datzelfde voor de innovatie bdugetten, als die gedragen zouden moeten worden door NL dan wordt er erg weinig ge-innoveerd :o

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:02
door Ben
Dat doet mij denk aan het verhaal van de directeur een Nederlandse Leasemaatschappij.
Hij was op bezoek bij het hoofdkantoor van BMW in München.
In gesprek met een verkoper en vertelde hij vol trots dat zijn bedrijf wel 6000 BMWs in portefeuille had en dacht daarmee indruk te maken.
Helaas was de reactie van de verkoper dat er in de stad München 2 BMWdealers waren die minimaal dat aantal auto's per jaar verkochten.

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:03
door Ben
Marc Apeldoorn schreef:En nee Bart, ik rij toevallig niet in een T5.
Waarom staat dat dan in je footer?

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:08
door NielsPHEV
Ben schreef:
Marc Apeldoorn schreef:En nee Bart, ik rij toevallig niet in een T5.
Waarom staat dat dan in je footer?
Ze zijn toch ook mooi om naar te kijken en luisteren die heerlijke roffel..

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:11
door Ben
Dat dan wel weer :D

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:28
door Marc Apeldoorn
Omdat die T5 door mijn vrouw wordt gereden en wel door mij wordt betaald Ben...............

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:36
door Ben
Een een eigen accountje vertrouw je haar niet toe :D

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:37
door bart simpson
je verwent het mens teveel...

Geplaatst: 31.07.2013 - 15:39
door Marc Apeldoorn
Nee, voor je het weet gaat ze de goegemeenschap teveel geloven hier en begint ze ook aan downsizen.... ::D

Geplaatst: 31.07.2013 - 17:20
door codriver
Wacht toch eerst eens af wat er gaat komen, wie weet komt er een 180 pk diesel met 20% bijtelling.

Geplaatst: 31.07.2013 - 21:50
door Msuidgeest
BMW 3-serie toch?

Geplaatst: 01.08.2013 - 16:44
door Thom
Hebben de drie heren in de hoofdrol in dit draadje wel door dat ze volledig langs elkaar heen praten? Het is toch allemaal niet zo moeilijk:

1. In NL doet Volvo het NU heel erg goed, door met name de V40 D2 en de V60 D6. Beide onderscheidende en bijzondere auto's. De V40 is gewoon 'the one to have', de D2 een prima motor, en met R Design gewoon een knijter van een auto met 14%. Succes terecht. De V60 D6 is een formidabele mix van lage kosten, veel luxe en een fraaie koets. Ook succes terecht, ook met dank aan de staat!
2. Wereldwijd: doorlopend verschijnen er nieuwsberichten over Volvo, en de teneur is toch echt dat het niet goed gaat. Soit, het is crisis, maar de Duitse merken hebben, door tijdig de bakens te verzetten (en dat kunnen ze, doordat ze aanmerkelijk kapitaalkrachtiger zijn), daar geen of weinig last van
3. Tot dusver vind ik de overname door Geely nog geen successtory; grote investeringen laten lang op zich wachten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het die Chinezen vooral om de merknaam en de techniek te doen is, het zou mij niet verbazen als daaromtrent rare dingen gaan gebeuren, niet in het voordeel van Volvo
4. Ik gun Volvo het allerbeste, maar men raakt steeds verder achterop: de levenscyclus van modellen is te lang, motoren/transmissies zijn niet schoon en zuinig genoeg, maar ook qua infotainment is het volgend, eigenlijk nooit trendsettend. Kijk naar Tata met Jaguar & Land Rover, die zetten echt waanzinnig goede nieuwe producten neer (Range Rover serie bv.).

Tot zover mijn visie.

Geplaatst: 01.08.2013 - 19:38
door Marc Apeldoorn
@Thom, volgens mij heb ik jouw punten 1 en 2 ook zo beschreven, ergo punt 1 letterlijk.
Levenscyclus zegt overigens niet alles, de XC90 is daar een goed voorbeeld van, heeft heel lang in NL op no 1 gestaan qua verkopen in full size SUV en doet het nog steeds verbazingwekkend goed

Geplaatst: 01.08.2013 - 20:52
door NielsPHEV
@Thom ik volg je verhaal. Ik denk alleen dat het nog veel complexer is BMW en AUDI verkopen alleen al in China per jaar zo ongeveer net zoveel als Volvo op de hele wereld. Mijn inschatting is dat dit vooral een imago ding is en in mindere mate maar ook zeker relevant beschikbaarheid in de markt, zijn er dealers. Daarbij verkopen de grote Duitse drie elk zo'n drie keer zoveel auto's per jaar als Volvo. In een markt met minimale marges is volume de sleutel om nog wat te kunnen verdienen. Ik vraag me af of Volvo zonder Geely had kunnen investeren in oa de VEA investeringen die hard nodig zijn om boven een zekere kritische massa te komen en langjarig bestaansrecht af te kunnen dwingen. Hierbij zijn de verkopen in NL nauwelijks relevant.

Geplaatst: 01.08.2013 - 21:16
door evert65
Alles draait om CO2 en BPM vandaag
alleen bij de overheid , die is zo dwaas te denken dat ze het milieu kunnen reddden door er veel geld tegenaan te gooien
dus tja de caluculerende burger springt in het gat dat de overheid graaft.
zodra er genoeg piepeltjes in het gat zitten schuift diezelfe fijne overheid het gat weer gedeeltelijk dicht
zodat degene die er in stonken jarenlang vast zitten aan hun voorgehouden wortel.
gelukkig heb ik niet genoeg geld om aan dergelijke stadse mode fratsen mee te doen.
daarom rij ik voorlopg 4+

Geplaatst: 03.08.2013 - 19:51
door Discovery
Thom schreef: 3. Tot dusver vind ik de overname door Geely nog geen successtory; grote investeringen laten lang op zich wachten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het die Chinezen vooral om de merknaam en de techniek te doen is, het zou mij niet verbazen als daaromtrent rare dingen gaan gebeuren, niet in het voordeel van Volvo.
4. Ik gun Volvo het allerbeste, maar men raakt steeds verder achterop: de levenscyclus van modellen is te lang, motoren/transmissies zijn niet schoon en zuinig genoeg, maar ook qua infotainment is het volgend, eigenlijk nooit trendsettend. Kijk naar Tata met Jaguar & Land Rover, die zetten echt waanzinnig goede nieuwe producten neer (Range Rover serie bv.).

Tot zover mijn visie.
Feit is wel dat tussen de overname van JLR en die van Volvo ruim 2 jaar zit. Investeringen leveren niet direct een nieuw product of innovatie op die de wagens beter maken. Ford heeft Volvo op veel punten dood laten bloeden en dus werd pas in 2010 gestart met ontwikkeling van de XC90, SPA, VEA, allen producten die veel voor Volvo gaan betekenen. Tuurlijk kan dit gaan falen, maar ik denk dat we pas over 2 jaar kunnen zeggen of de overname door Geely een voorlopig succes is of niet.

Geplaatst: 05.08.2013 - 11:57
door casper
Marc Apeldoorn schreef: Als Bart daar even de feiten aub op een rijtje wil zetten en daaruit blijkt dat Volvo ook wereldwijd steeds meer verkoopt dan is bij deze de discussie geslecht...
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... 30#1196630
Discussie beslecht?