zakraket schreef:Ja....wat maakt het uit. het zat op mijn Leon: lichtsensor tbv automatische dimlichten (werkte perfect, in 7 jaar tijd nooit de lichtknop van "auto" gehad) en de verlichting bleef ongeveer 1 minuut branden als je de auto in het donker afzette.
Hoe vaak ik niet door voorbijgangers gewezen werd op het feit dat mijn lichten nog brandden...yes I know, automatisch.
Dat was het vorig model Leon. Mogelijk is het - de "followmehome" - helemaal geen optie en gewoon onderdeel van het lichtsensor-gebeuren, dát was nl. zeker een optie op de vorige Leon, samen met een - perfect werkende - regensensor.
Alleen merken als Mercedes, BWM
en blijkbaar Volvo vragen extra geld voor zoiets eenvoudigs

Bij Seat krijg je het er gewoon bij.
edit: om nog eens aan te geven wat ik logischer zou vinden: op de Volvo zit een optie om bij het inschakelen van de achteruit de spiegels naar beneden te draaien. Heel handig bij het inparkeren!

Helaas is het zeer ONhandig dat bij het
uitparkeren vervolgens de spiegels naar beneden draaien als je eerst een stukje achteruit rijdt en je vervolgens niet meer kunt zien of er verkeer aankomt.
Dan duurt het een tijdje voor de spiegels weer terugdraaien.
Deze automatische optie kun je aan of uitzetten. Het is echter niet mogelijk om naar wens de linker- of rechtspiegel naar beneden te draaien Het gaat automatisch of het gaat niet. Wel kun je voor één zijde kiezen.
Juist HIER had ik liever een
handmatige optie gezien. Immers, soms parkeer ik met de linkerzijde van de auto langs de stoep en heb ik de rechterspiegel nodig om te zien of er verkeer aan komt bij het wegrijden.
Soms parkeer ik met de rechterzijde langs de stoep en heb ik de linkerspiegel nodig bij het wegrijden.
Beide spiegels zijn dan niet beschikbaar want naar beneden gedraaid.
Een simpel knopje om te kunnen kiezen OF je de spiegel naar beneden draait, en welke spiegel, was hier veel beter geweest.
Nu kun je wel kiezen om of de linker of de rechtspiegel - altijd - naar beneden te draaien, maar ja...mijn auto staat de ene dag links de andere dag rechts geparkeerd.
Conclusie: de functie is aardig bedacht maar in de praktijk onhandig cq onbruikbaar. Ik heb de rechterspiegel ingeschakeld voor deze functie maar in de helft van de tijd erger ik me eraan dat ik moet wachten tot de spiegel weer teruggedraaid is. Over mijn schouder zie ik niks door de bouw van de auto.
Of de Approach of followmehome-lampen aan of uit gaan automatisch maakt verder niets uit. Altijd automatisch aan is prima. VInd je het niks schakel je de functie uit, maar als dat niet kan hoef je je er ook niet aan te storen.
Maar juist hier moet je een extra handeling verrichten (en zelfs een nogal onlogische met die stuurhandel)
Maar goed, misschien komt er nog een keer de mogelijkheid om via de computer je eigen settings te kiezen.