Is het mogelijk om de approachverlichting automatisch te laten aangaan bij het openmaken van de auto?
Ik denk zelf van niet maar misschien zie ik ergens een vinkje over het hoofd.
Approachverlichting samen met auto openmaken
-
- 4th Gear member
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Heb je al gekeken wat de handleiding er over zegt?
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
-
- 4th Gear member
Ja natuurlijk..voor zover ik na kan gaan niet. Maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie, of dat er een "truukje" voor is.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
-
- 1st Gear member
Is de approach verlichting nu te activeren met een apart knopje?
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
-
- 2nd Gear member
je kan er toch voor zorgen dat je de lampen aan kan laten gaan met je afstandbediening?
Onder je buitenspiegels gaan de lampen aan net als voor en achter....
of is dat iets anders. Zag dat bij mijn collega.
Instructieboekje modeljaar 2014‘Approach’-verlichting
U activeert de ‘Approach’-verlichting met de transpondersleutel, zie pagina 46, om de verlichting van de auto op afstand in te schakelen.
Wanneer de functie is geactiveerd vanaf de afstandsbediening, gaan de dimlichten, de parkeerlichten, de richtingaanwijzers, de verlichting
van de buitenspiegels, de kentekenplaatverlichting, de plafondlampjes in het
interieur en de instapverlichting branden.
De duur van de ‘Approach’-verlichting kan worden ingesteld in het menusysteemMY CAR onder Instellingen Autoinstellingen Lichtinstellingen
Tijdsduur 'approach'-verl..
Voor een beschrijving van het menusysteem, zie pagina 216.
U activeert de ‘Approach’-verlichting met de transpondersleutel, zie pagina 46, om de verlichting van de auto op afstand in te schakelen.
Wanneer de functie is geactiveerd vanaf de afstandsbediening, gaan de dimlichten, de parkeerlichten, de richtingaanwijzers, de verlichting
De duur van de ‘Approach’-verlichting kan worden ingesteld in het menusysteemMY CAR onder Instellingen Autoinstellingen Lichtinstellingen
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 4th Gear member
Ja dat kan. Maar ik moet dan altijd 2x drukken....ja ik weet t, daar word je niet moe van, maar waarom 2x drukken als het met 1x ook kan.
Het lijkt mij logischer dat de A.V. altijd aangaat als je de auto opendoet, en als ze dat nog combineren met de lichtsensor in de auto (alleen als het donker is) is het helemaal top.
Het lijkt mij logischer dat de A.V. altijd aangaat als je de auto opendoet, en als ze dat nog combineren met de lichtsensor in de auto (alleen als het donker is) is het helemaal top.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Deze gaan mij niet aan. Wel de overige lampen zoals genoemd. De Xenon pitten blijven uit. MY14gaan de dimlichten
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- guidov
- 2nd Gear member
Hier idem. Geen dimlichten. My14twcoolen schreef:Deze gaan mij niet aan. Wel de overige lampen zoals genoemd. De Xenon pitten blijven uit. MY14gaan de dimlichten
- Fredhead
- Geartronic member
Volgens mij gaan de dimlichten nooit aan bij de approach verlichting, alleen als je de follow me home inschakelt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Met de huidige modellen ben ik qua werking niet op de hoogte maar in ieder geval werkt het bij mijn S80 MY00 als in de quote beschreven. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel logisch.fredhead schreef:Volgens mij gaan de dimlichten nooit aan bij de approach verlichting, alleen als je de follow me home inschakelt
Follow-me home is om je bij te lichten op een donkere plaats om bijv. de sleutels in het slot van de voordeur te kunnen steken. Om deze reden gebruik ik de follow-me home verlichting dan ook vaak.
Approach verlichting is naar mijn idee alleen maar om bijv. op een drukke parkeerplaats je auto in de rij zichtbaar te maken.
Overigens is een van de vele tips om o.a. car-jacking te voorkomen om de approach-verlichting alleen te gebruiken als het echt nodig is. Beter niet onnodig aankondigen 'ik kom er aan' op een slecht/onverlichte parkeerplaats !
Om die reden verbaast het mij ook dat TS zo graag de dimlichten automatisch ingeschakeld wil hebben als hij de auto ontgrendelt ......
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- LightStar
- 4th Gear member
- guidov
- 2nd Gear member
Hierboven staat toch duidelijk dat na een druk op de afstandsbediening de dimlichten aan gaan. Dat is bij mij de xenon. Nou dit is in de praktijk dus niet zo.....enkel de markeringsverlichting en de ledstrip/parkeerlichten (boven de dimlichten). Dus klopt niet!!!Praveen schreef:je kan er toch voor zorgen dat je de lampen aan kan laten gaan met je afstandbediening?
-
- 2nd Gear member
Ik heb mijn V40 nog niet, maar is het niet in het menu te regelen zoals in het instructieboek vermeldt staat?
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
- LightStar
- 4th Gear member
Daar heb ik ze beide op 30sec staan.. het werkt alleen als ik het knopje indruk (lampje) en niet bij het ontgrendelen van de auto.Praveen schreef:Ik heb mijn V40 nog niet, maar is het niet in het menu te regelen zoals in het instructieboek vermeldt staat?
-
- 2nd Gear member
Volgens mij is de approach verlichtingt ook aalleen in te schakel;en met de afstandbediening door op het lampje te drukken. Zo staat het ook vermeldt in de instructieboekjes.
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Jammer dat de follow-me-home niet gewoon het licht 30 seconden laat branden na het stoppen van de motor zoals bij vele andere merken, zal in de toekomst veel aan die hendel moeten gaan trekken. Toch een extra handeling...
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
-
- 4th Gear member
Als mensen dat toch prettig vinden? Ik vond het ook handig dat bij mijn Seat de verlichting (followmehome) automatisch nog een minuut bleef branden. Dan hoef ik dat zelf niet aan te zetten.
Nu moet ik zelf op dat knopje drukken, in het donker. Dat voelt als een stap terug in automotica...
Nu moet ik zelf op dat knopje drukken, in het donker. Dat voelt als een stap terug in automotica...