Pagina 2 van 4
Geplaatst: 20.08.2013 - 17:01
door Arjan.
Die donkerblauwe op de Karel Doormanlaan? Die ziet er inderdaad erg strak uit!
Geplaatst: 20.08.2013 - 17:50
door whitehorsekart
Uhhh, ze strooien niet in Frankrijk? Dan denk je waarschijnlijk alleen aan Nice in de zomer?
Kom hier maar eens kijken, er lag hier de afgelopen winter een enorme hoeveelheid drap op de straten hoor!
En ook in het zuiden wil het nog wel eens sneeuwen en daar strooien ze sneller omdat men daar gladheid niet zo gewend is..
bovendien zijn de "oude' auto's hier vaak nogal verwaarloosd, veel fransen vinden de auto een noodzakelijk kwaad bij gebrek aan openbaar vervoer.
En inderdaad: de 940 is de beste Volvo die ze gemaakt hebben, maar ik kan je keuze voor een 240 goed begrijpen. Als je naast de lease-auto ook wat wilt vervoeren koop je de 245 en als je max. comfort wilt de 244. Of een 242 turbo natuurlijk, die wil ik nog wel eens maar die zijn terecht prijzig als je een goede vindt!
Geplaatst: 20.08.2013 - 22:49
door HSRN850
Arjan. schreef:Die donkerblauwe op de Karel Doormanlaan? Die ziet er inderdaad erg strak uit!
Linkje?

Geplaatst: 20.08.2013 - 22:52
door HSRN850
Mijn 850 is verkocht, wordt als het goed is deze week opgehaald. Ik twijfel om in september/oktober iets te kopen, zeker als het een buitenkansje is. Of ff wat meer geld aan de kant zetten en in het voorjaar toe te happen.
Hangt er dus een beetje vanaf wat er voorbij komt...
Geplaatst: 21.08.2013 - 09:25
door Marco850
Ga zelf deze week deze 240 GLE ophalen en laat mijn 850 achter.
Dit is het echt volvo gevoel, rijdt als een tank en geeft je toch wat meer het oldtimer gevoel.
Marco
Geplaatst: 21.08.2013 - 09:28
door MU
Wow die is werkelijk prachtig! Mooie Corona's ook erop

Geplaatst: 21.08.2013 - 09:30
door RoyvW
Marco850 schreef:Ga zelf deze week deze 240 GLE ophalen en laat mijn 850 achter.
Dit is het echt volvo gevoel, rijdt als een tank en geeft je toch wat meer het oldtimer gevoel.
Marco
Wat een gave bak zeg, echt een plaatje!
Geplaatst: 21.08.2013 - 17:35
door Maurice Pierik
Marco850 schreef:Ga zelf deze week deze 240 GLE ophalen en laat mijn 850 achter.
Dit is het echt volvo gevoel, rijdt als een tank en geeft je toch wat meer het oldtimer gevoel.
Marco
Goh.. woonachtig in Suytkade?
Geplaatst: 22.08.2013 - 14:15
door Volvo V40 + 244
Heb zefl een 244 uit Nov. 1980, gekocht met een standaard 4 - bak.
Op de snelweg met cruise snelheid, circa 100 km \ u is het wel uit te houden. Toch destijds gekozen om een originele 4 - bak & elec. overdrive te laten plaatsen, rijd op de snelweg stukken rustiger.
Ook met 100 km.
En het verbruik is gunstiger, scheelt zo'n 500 toertjes.
Een complete dinitrol behandeling is ook een echte aanrader. :roll:
Gr.

Geplaatst: 24.08.2013 - 23:37
door martin _b
Toemaar. Een echte bolide.

Mooie 240.
Geplaatst: 07.09.2013 - 12:44
door HSRN850
Wat zijn goeie verkoopsites voor bijvoorbeeld Frankrijk en Italie? Via Ebay kom je niet heel ver...
Geplaatst: 23.09.2013 - 19:21
door HSRN850
Wat denken jullie hiervan:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =180558475
Volgens verkoper in de mail is Zustand OK. Vroeg hem specifiek naar roest, maar hier wordt niet op ingegaan..? Het ziet er op de foto's vrij goed uit, al twijfel ik over de dorpels (origineel?).
Geplaatst: 23.09.2013 - 19:36
door MU
Zo lastig te beoordelen zonder dat je hem zelf ziet ... wel schoon & net interieur! 240's kunnen volgens mij heel geniepig behoorlijk roesten zonder dat je het van buiten ziet, zoals onder de achterbumper (of zijn dat alleen de estates?), de wielkasten achter en de dorpels, en als de roest onder de motorkap op het voorlaatste plaatje een indicatie is ...
Geplaatst: 23.09.2013 - 19:49
door HSRN850
Volgens mij wijkt de bestuurdersstoel ook af..?
Hij staat niet echt aan de deur. Als hij relatief hard en goed is, vind ik het niet erg, hem daar te halen. Maar op en neer zonder iets :

Geplaatst: 23.09.2013 - 19:58
door lint
Het is verstandiger wat dichter bij huis te zoeken, als het niets is die 240 heb je de hele reis voor niets gemaakt.
Geplaatst: 23.09.2013 - 20:42
door admiral
MU schreef:Zo lastig te beoordelen zonder dat je hem zelf ziet ... wel schoon & net interieur! 240's kunnen volgens mij heel geniepig behoorlijk roesten zonder dat je het van buiten ziet, zoals onder de achterbumper (of zijn dat alleen de estates?), de wielkasten achter en de dorpels, en als de roest onder de motorkap op het voorlaatste plaatje een indicatie is ...
De estate's roesten idd net onder de bumper. Geniepig idd is alleen te zien als je echt onder kruipt en met een zaklantaarn gaat schijnen. Het is soms zo erg dat je het zelfs binnen in de bak ziet.
Geplaatst: 10.10.2013 - 23:57
door MU
Hoe staat het onderhand met de zoektocht?
Geplaatst: 11.10.2013 - 10:47
door whitehorsekart
In Frankrijk zetten veel mensen de auto te koop op:
www.leboncoin.fr Zie hier de 240's:
http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... =volvo+240
Het zijn in Frankrijk wel vaak diesels hoor! In Italie vaak 2 liter benzine of diesels, door de belastingregels daar.
Bij ons in de franse club staat trouwens deze 244 GLT van 1989 te koop voor 1500 euro: hij lijkt me goed, maar er zit nu geen APK op. De eigenaar doet er afstand van wegens gezondheidsproblemen...
Geplaatst: 13.10.2013 - 17:00
door HSRN850
Twee weken geleden een 244 bekeken in het zuiden des lands. Auto was in redelijk goede staat, enkel lichte roestvorming. Bekleding was niet origineel. Maar het betrof een 4-bak. Al met al was ik niet overtuigd. Gelukkig hebben we geen haast.
Zeker nu met de winter voor de deur (en dus 3 maanden stalling) doe ik het rustig aan. Uiterlijk in het voorjaar wil ik toehappen.
Die Franse 89er ziet er op het oog inderdaad netjes uit. Ik wil echter hoe dan ook voor een belastingvrije gaan. Als ik besluit geen belastingvrije te kopen, ga ik voor een 850/V70.
Geplaatst: 13.10.2013 - 20:13
door admiral
HSRN850 schreef:Twee weken geleden een 244 bekeken in het zuiden des lands. Auto was in redelijk goede staat, enkel lichte roestvorming. Bekleding was niet origineel. Maar het betrof een 4-bak. Al met al was ik niet overtuigd. Gelukkig hebben we geen haast.
Zeker nu met de winter voor de deur (en dus 3 maanden stalling) doe ik het rustig aan. Uiterlijk in het voorjaar wil ik toehappen.
Die Franse 89er ziet er op het oog inderdaad netjes uit. Ik wil echter hoe dan ook voor een belastingvrije gaan. Als ik besluit geen belastingvrije te kopen, ga ik voor een 850/V70.
belasting vrij bestaat niet meer, wordt 120 p/j en de maanden dec, jan en feb niet rijden maar schorsen.