De kleur- en velg keuze heeft mij ook wat twijfels en tijd gekost! Bij de dealer stond een R-design in Titanium Grey met Midir dc/light grey velgen. Een erg mooie combi. Ik vind de lijnen van de V40 echter wat fraaier uitkomen in een lichtere kleur en heb ook getwijfeld over wit. Maar nadat ik 'm in een andere showroom had zien staan uiteindelijk gekozen voor een R-design in Electric Silver met de Midir dc/glossy black. Als accessoire heb ik gekozen voor de High Performance achterspoiler van de D4/T4/T5 (ik vind die met die vinnen ook iets té). In combinatie met het donkere panodag en achterruiten en zwarte spiegelkappen denk ik dat het een mooie combi wordt. Kan niet wachten...
In de proefrit auto zat ook voorruit verwarming. Zoals Ik Rol al melde, zie je ze alleen als je focust, maar ik vond het absoluut niet hinderlijk. Ik zou het zeker doen; ideaal van de winter en bij vochtig weer.
In de MY2013 R-design zou ik zeker gekozen hebben voor de Dynamic Line. Maar de MY2014 R-design heeft standaar het sportonderstel en heb ik alleen de donkere achterruiten gekozen. Aan de hand van de ervaringen op dit forum heb ik de instelbare stuurbekrachtiging niet gekozen.
Succes met het zetten van de puntje op de i!
Soepkop: V40 D2 R-design Ice White: auto verkocht, maar ik blijf er in rijden
-
- 2nd Gear member
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
-
- 4th Gear member
E10, eens dat de lijnen van de V40 extra goed uitkomen in lichte kleuren. Electric Silver is trouwens een topkleur, maar ik wil na twee jaar weer iets anders. Kan me goed voorstellen dat jij wel voor deze kleur bent gegaan. Ga je veel plezier van hebben, al was het maar omdat het een heel goed te onderhouden kleur is.
High Performance spoiler is mooi! Had ik niet aan gedacht, omdat deze niet in het accessoireprogramma wordt aangeboden. Mag ik vragen wat je er voor hebt moeten betalen? Mag ook via PB. Bij voorbaat dank!
Op basis van jullie reacties blijft voorruitverwarming er in en gaat de in drie standen instelbare stuurbekrachtiging er zo goed als zeker uit.
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat Midir DC/Light Grey ook mooi staat op wit (met dank aan de foto's van de vorige auto van mede-forumlid Paul):

Atreus in combi met wit is trouwens ook mooi:
http://www.svenscar.nl/867460.html?cavT ... vPageType=
High Performance spoiler is mooi! Had ik niet aan gedacht, omdat deze niet in het accessoireprogramma wordt aangeboden. Mag ik vragen wat je er voor hebt moeten betalen? Mag ook via PB. Bij voorbaat dank!
Op basis van jullie reacties blijft voorruitverwarming er in en gaat de in drie standen instelbare stuurbekrachtiging er zo goed als zeker uit.
Ben er inmiddels wel van overtuigd dat Midir DC/Light Grey ook mooi staat op wit (met dank aan de foto's van de vorige auto van mede-forumlid Paul):

Atreus in combi met wit is trouwens ook mooi:
http://www.svenscar.nl/867460.html?cavT ... vPageType=
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- remmm
- 5th Gear member
Soep... Neeeeee, zonde van je schitterende v60
alhoewel ik je fiscale afwegingen maar al te goed begrijp en die van mij zit zelfs in de 20%
Een v60 d4 in de 20% gaat ook niet veel schelen natuurlijk... Ben benieuwd wat het gaat worden zal vast net zo mooi worden als je v60 alleen iets kleiner
Kan je niet beter je v60 privé overnemen en km-vergoeding gaan schrijven voor zakelijke ritten? Die afschrijving lijkt mij zo pijnlijk?

Een v60 d4 in de 20% gaat ook niet veel schelen natuurlijk... Ben benieuwd wat het gaat worden zal vast net zo mooi worden als je v60 alleen iets kleiner

Kan je niet beter je v60 privé overnemen en km-vergoeding gaan schrijven voor zakelijke ritten? Die afschrijving lijkt mij zo pijnlijk?
-
- 4th Gear member
remmm,
De keuze is ook echt niet gemakkelijk. Maar ik kan een besparing van 300 EUR per maand niet negeren. Opties waarbij ik de V60 houdt allemaal overwogen, maar in the end komt een nieuwe V40 op de zaak toch het gunstigst uit de bus. Ik was eigenlijk wel klaar om te bestellen, maar door de introductie van de nieuwe motorenfamilie twijfel ik nu toch. Vroeg of laat komen de nieuwe motoren ook in de V40 en het lijkt er op basis van de specs op dat de V40 diesel dan toch weer aan de 14% norm voldoet. Op papier kan de huidige D2 niet in schaduw staan van de nieuwe D4. Als de D4 straks in de 14% bijtelling valt, dan gaat het met een D2 onder mijn kont geheid weer knagen (mind you: 181 vs 115 pk....). Maar eens een eerlijk en transparant gesprek met de dealer over hebben ::?
De keuze is ook echt niet gemakkelijk. Maar ik kan een besparing van 300 EUR per maand niet negeren. Opties waarbij ik de V60 houdt allemaal overwogen, maar in the end komt een nieuwe V40 op de zaak toch het gunstigst uit de bus. Ik was eigenlijk wel klaar om te bestellen, maar door de introductie van de nieuwe motorenfamilie twijfel ik nu toch. Vroeg of laat komen de nieuwe motoren ook in de V40 en het lijkt er op basis van de specs op dat de V40 diesel dan toch weer aan de 14% norm voldoet. Op papier kan de huidige D2 niet in schaduw staan van de nieuwe D4. Als de D4 straks in de 14% bijtelling valt, dan gaat het met een D2 onder mijn kont geheid weer knagen (mind you: 181 vs 115 pk....). Maar eens een eerlijk en transparant gesprek met de dealer over hebben ::?
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 2nd Gear member
D4 in de 14% dat lijkt een beetje onwaarschijnlijk.
Denk dat Volvo met de volgende D2 moeiteloos aan de 14% norm voldoet met meer vermogen, denk meer aan 120 pk dan de 181 pk.
Denk dat Volvo met de volgende D2 moeiteloos aan de 14% norm voldoet met meer vermogen, denk meer aan 120 pk dan de 181 pk.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 2nd Gear member
@ Soepkop: ik heb je een PM gestuurd.
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
-
- 4th Gear member
Ik heb het gezien: thanks! Zelfs met artikelnummer :thumbleft:
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 4th Gear member
Praveen,
Zo onwaarschijnlijk is dat niet: de huidige S60 D2 stoot 103 gram CO2 uit per kilometer en de V40 D2 88 gram, een verschil dus van 15 gram per kilometer. Aangezien de nieuwe S60 D4 99 gram uitstoot, zou de V40 met deze motor in de buurt moeten kunnen komen van de 84 gram uitstoot. Aangezien de grens in 2014 op 85 gram ligt, is het denk ik nog geen uitgemaakte zaak dat de D4 niet in aanmerking komt voor 14% bijtelling.....
Zo onwaarschijnlijk is dat niet: de huidige S60 D2 stoot 103 gram CO2 uit per kilometer en de V40 D2 88 gram, een verschil dus van 15 gram per kilometer. Aangezien de nieuwe S60 D4 99 gram uitstoot, zou de V40 met deze motor in de buurt moeten kunnen komen van de 84 gram uitstoot. Aangezien de grens in 2014 op 85 gram ligt, is het denk ik nog geen uitgemaakte zaak dat de D4 niet in aanmerking komt voor 14% bijtelling.....
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 2nd Gear member
Soepkop,
Heb jij al een gesprek met de dealer gehad?
Kon die al iets meer vertellen of de nieuwe D4 motor in de V40 komt?
Anders ga ik morgen ook wel even bellen.
Was even vergeten dat de D4 in de S60 99 gram uitstoot heeft. Als de uitstoot minder wordt in de V40 dan annuleer ik mijn bestelling. Dat is nog wel mogelijk, omdat de auto in eind september gebouwd gaat worden
Heb jij al een gesprek met de dealer gehad?
Kon die al iets meer vertellen of de nieuwe D4 motor in de V40 komt?
Anders ga ik morgen ook wel even bellen.
Was even vergeten dat de D4 in de S60 99 gram uitstoot heeft. Als de uitstoot minder wordt in de V40 dan annuleer ik mijn bestelling. Dat is nog wel mogelijk, omdat de auto in eind september gebouwd gaat worden
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
-
- 4th Gear member
Praveen,
Nee, nog niet. Ik bel hem morgen. Ben benieuwd naar zijn antwoord en naar het antwoord van jouw dealer. Ik laat het je morgen weten.
Nee, nog niet. Ik bel hem morgen. Ben benieuwd naar zijn antwoord en naar het antwoord van jouw dealer. Ik laat het je morgen weten.
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 4th Gear member
Vandaag dan een eind gemaakt aan een denk- en twijfelproces van zes maanden: vandaag de V40 besteld! Uiteindelijk is het dit geworden:
V40 D2 R-design
Ice White
- Plus Line
- Business Pack Pro met Premium Sound
- Scandinavian Line
- Verwarmbare voorstoelen
- Elektrisch bedienbare kindersloten achterportieren
- Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- Zonder motor- en typeaanduiding
- 12 Volt aansluiting bagageruimte
- Uitschakelbare passagiersairbag
- Verwarmbare voorruit
- Stuurbekrachtiging met drie instellingen
- Interieur verlichtingspack 2
- Laadvloer, twee niveaus/boodschappentashouder
- 17" Ixion op winterbanden
- 18" Ixion II op zomerbanden
- Zwarte spiegelkappen
- Instaplijsten achter
- Trekhaak met afneembare kogel
- Afsluitbare wielbouten
- Oplegletters kentekenplaten
- Kentekenplaathouder zonder opdruk
Und das war es
Ik ben erg content met de uiteindelijke configuratie. Het doet wel pijn om de zo goed als nieuwe V60 in te ruilen. Ik ga hem oprecht missen.
De ruimte zal best wennen zijn..... Misschien went het wel nooit. We gaan het zien :roll:
Ik wil de auto nog laten voorzien van lakverzegeling. Neig op dit moment erg naar C.Quatz Finest. Binnenkort wat offertes opvragen.
De auto wordt ergens tussen eind september en eind oktober geproduceerd. De vraag naar de R-design is nogal groot: R-design betekent daarom extra levertijd. Daar komt dan nog extra levertijd bij vanwege het panoramadak
Auto wordt dus sowieso op winterbanden afgeleverd.
Het grote wachten kan beginnen, net als het afscheid nemen van de V60
Nu eerst vanavond de MIA-aanvraag indienen :
V40 D2 R-design
Ice White
- Plus Line
- Business Pack Pro met Premium Sound
- Scandinavian Line
- Verwarmbare voorstoelen
- Elektrisch bedienbare kindersloten achterportieren
- Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- Zonder motor- en typeaanduiding
- 12 Volt aansluiting bagageruimte
- Uitschakelbare passagiersairbag
- Verwarmbare voorruit
- Stuurbekrachtiging met drie instellingen
- Interieur verlichtingspack 2
- Laadvloer, twee niveaus/boodschappentashouder
- 17" Ixion op winterbanden
- 18" Ixion II op zomerbanden
- Zwarte spiegelkappen
- Instaplijsten achter
- Trekhaak met afneembare kogel
- Afsluitbare wielbouten
- Oplegletters kentekenplaten
- Kentekenplaathouder zonder opdruk
Und das war es

Ik ben erg content met de uiteindelijke configuratie. Het doet wel pijn om de zo goed als nieuwe V60 in te ruilen. Ik ga hem oprecht missen.
De ruimte zal best wennen zijn..... Misschien went het wel nooit. We gaan het zien :roll:
Ik wil de auto nog laten voorzien van lakverzegeling. Neig op dit moment erg naar C.Quatz Finest. Binnenkort wat offertes opvragen.
De auto wordt ergens tussen eind september en eind oktober geproduceerd. De vraag naar de R-design is nogal groot: R-design betekent daarom extra levertijd. Daar komt dan nog extra levertijd bij vanwege het panoramadak

Het grote wachten kan beginnen, net als het afscheid nemen van de V60

Nu eerst vanavond de MIA-aanvraag indienen :
Hij:
Zij:
Zij:
- Voskuh
- 2nd Gear member
Waren er nog wel opties die je niet hebt aangevinkt??
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- 4th Gear member

Enkele opties heb ik destijds niet aangekruist bij de aanschaf van de V60 en er nu bewust voor gekozen om ze wel te selecteren (bijvoorbeeld elektrisch bedienbare kindersloten en trekhaak - ideaal voor het vervoer van mijn racefiets). Op basis van de goede ervaringen met de V60 wilde ik sommige opties per se weer hebben (bijvoorbeeld Premium Sound en Xenon).
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 4th Gear member
Omdat de V40 toch wel een serieus slagje kleiner is dan de V60 én er voor volgend voorjaar een trip naar Engeland in de planning zit, kijk ik wat rond voor een dakkoffer. Juist omdat de V40 niet zo groot is, moet het geen enorm lang apparaat worden, want dan is de boel vreselijk uit verhouding, maar hij moet natuurlijk wel genoeg ruimte bieden. Ze zijn uiteraard killing voor je stroomlijn die dingen, dus hoe lager en smaller, hoe beter. Al met al zoek ik naar een dakkoffer op basis van de volgende - met elkaar tegenstrijdige - criteria:
- genoeg ruimte
- looks
- beperkte omvang
Heb gekeken naar de Thule Motion serie die wat betreft looks de toets de kritiek kan doorstaan. Daarbij de volgende types bestudeerd:
- 200: 175 x 86 x 46 cm, 410 liter
- 600: 190 x 67 x 42 cm, 320 liter
- 800: 205 x 84 x 45 cm, 460 liter
De 800 valt eigenlijk af door lengte en gewicht. De 600 heeft relatief weinig inhoud, maar is qua maatvoering denk ik 'geknipt' voor de V40 (vooral qua hoogte en breedte).
Iemand ervaring met een dakkoffer op zijn V40? Zo ja, nog tips? Zie ik nog goede alternatieven over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie suggesties :thumbleft:
- genoeg ruimte
- looks
- beperkte omvang
Heb gekeken naar de Thule Motion serie die wat betreft looks de toets de kritiek kan doorstaan. Daarbij de volgende types bestudeerd:
- 200: 175 x 86 x 46 cm, 410 liter
- 600: 190 x 67 x 42 cm, 320 liter
- 800: 205 x 84 x 45 cm, 460 liter
De 800 valt eigenlijk af door lengte en gewicht. De 600 heeft relatief weinig inhoud, maar is qua maatvoering denk ik 'geknipt' voor de V40 (vooral qua hoogte en breedte).
Iemand ervaring met een dakkoffer op zijn V40? Zo ja, nog tips? Zie ik nog goede alternatieven over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie suggesties :thumbleft:
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 4th Gear member
RLB,
Goed dat je me er op wijst dat de GoPack set niet geheel in de 600 past. Ik had nl al gekeken naar zo'n set en het lijkt me reuze handig.
En eens: de 200 staat super op jouw auto :thumbleft:
Goed dat je me er op wijst dat de GoPack set niet geheel in de 600 past. Ik had nl al gekeken naar zo'n set en het lijkt me reuze handig.
En eens: de 200 staat super op jouw auto :thumbleft:
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 2nd Gear member
Thanks, ben er ook erg blij mee.
Ik zie nu dat Thule zelf wel de GoPack 8006 als accessoire voor de Motion 600 noemt. Ik had toch echt gedacht dat die koffer te smal zou zijn. Past namelijk precies in de 200 die 19 cm breder is. Maar als zij het zeggen
Ik zie nu dat Thule zelf wel de GoPack 8006 als accessoire voor de Motion 600 noemt. Ik had toch echt gedacht dat die koffer te smal zou zijn. Past namelijk precies in de 200 die 19 cm breder is. Maar als zij het zeggen

-
- 4th Gear member
Ik had dat ook al gezien, maar ik betwijfel of ze passen. Ook de hoogte wordt volgens mij een probleem. Los daarvan denk ik - zeker na het zijn van jouw foto - dat de 200 mooi met de V40 matcht.
Wat doet de dakkoffer met je brandstofverbruik?
Wat doet de dakkoffer met je brandstofverbruik?
Hij:
Zij:
Zij:
-
- 2nd Gear member
Hoi Soepkop;
Mooi gespecte V40!
Ik heb Protech op mijn V70 Classic gehad. Auto ruim 4 jaar gereden, nooit gepoetst, enkel gewassen. En na iedere wasbeurt (uiteraard handmatig!) vroegen diverse mensen of hij nu weer gepoetst was. Er zijn andere producten op de markt, maar Protech is de enige die vanuit Monaco zijn personeel traint. Het product is heel goed, en er zit zeker een meerwaarde in de Protech organisatie. Bij mijn huidige V70 is het er nog niet van gekomen om dit te laten doen.
Tip: beding korting op de kosten rijklaar maken als je de auto van een lakverzegeling laat voorzien. Anders betaal je twee keer poetskosten (...) Scheelt weer een paar tientjes.
Voor wat betreft de dakkoffer adviseer ik je een Hapro Zenith 6.6 in Zwart metallic, kost een stuk minder dan de Thule, en is van vergelijkbare (made in Holland) kwaliteit. Het lagere profiel van deze koffer past mijns inziens beter bij de lijn van de V40.
Afgelopen zomer heeft Autovisie dit ook in een dakkoffertest geconstateerd.
Mooi gespecte V40!
Ik heb Protech op mijn V70 Classic gehad. Auto ruim 4 jaar gereden, nooit gepoetst, enkel gewassen. En na iedere wasbeurt (uiteraard handmatig!) vroegen diverse mensen of hij nu weer gepoetst was. Er zijn andere producten op de markt, maar Protech is de enige die vanuit Monaco zijn personeel traint. Het product is heel goed, en er zit zeker een meerwaarde in de Protech organisatie. Bij mijn huidige V70 is het er nog niet van gekomen om dit te laten doen.
Tip: beding korting op de kosten rijklaar maken als je de auto van een lakverzegeling laat voorzien. Anders betaal je twee keer poetskosten (...) Scheelt weer een paar tientjes.
Voor wat betreft de dakkoffer adviseer ik je een Hapro Zenith 6.6 in Zwart metallic, kost een stuk minder dan de Thule, en is van vergelijkbare (made in Holland) kwaliteit. Het lagere profiel van deze koffer past mijns inziens beter bij de lijn van de V40.
Afgelopen zomer heeft Autovisie dit ook in een dakkoffertest geconstateerd.
2019 Volvo V60 T5 Inscription
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440